Onko olemassa desinfiointisiivousaineita?
Joudun muuttamaan rakennusajaksi tilapäisesti vuokralle ja kävin katsomassa vuokrarivarikämppää. Se oli järkyttävä. Sinne on nyt pakko mennä koska uutta ei ehdi hommaamaan ja vaihtoehoja ei ole.
Asunto on siis pinnoiltaan ja kalusteiltaan ihan siisti mutta... no, asukkaiden hygieaniataso ja siivouksen taso meljo matala.
Sauna haisee hielle ja perseelle, vessat tahmeat, pöntöt mustat, lasttojen saumat töhnäpaskaa täynnä.
Lähtösiivous tuskin on kummoinen joten päätin jo että siivoon itse, muutto pian tulossa enkä jaksa alkaa tappelemaan siivouksesta.
Onko sellaisia suihkeita mitä sekä puhdistaa että desinfoi?
Mitä ainetta voin suihkuttaa pahanhajuisiin lauteisiin? Meneekö läikikkääksi jos suihkutan jotan Cillit Bang turbopuhdistajaa?
Onko jotain järeää matskua paskaraitavessanpönttöön,
Itse siivoan usein ja mulla ei ole siksi pinttyneestä liasta kokemusta. Olisko joku höyrypesuri hyvä jos se tappaa pöpöt?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Kaakeleiden saumat saa sellaisesta pintaliasts (esim kylppärissä) siivottua siten että suihkepulloon puolit kloriittia ja puolet etikkaa, suihkutetaan saumoihin niin että ne kastuu. Vaikutusaika 20min ja sit viileällä vedellä huuhdellaan. Ei yli 40c koska pian höyrystyy ja ärsyttää hengitystä.
Mutta vuosikymmenten paskatahmaan tää ei auta.
Kiitos! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaakeleiden saumat saa sellaisesta pintaliasts (esim kylppärissä) siivottua siten että suihkepulloon puolit kloriittia ja puolet etikkaa, suihkutetaan saumoihin niin että ne kastuu. Vaikutusaika 20min ja sit viileällä vedellä huuhdellaan. Ei yli 40c koska pian höyrystyy ja ärsyttää hengitystä.
Kiitos! :)
Iiks nyt olin ajatuksissani, tein seoksen siis niin että puolet kloriittia ja puolet vettä. Etikkaa käytän sitten hajun neutralointiin eli etikkaa ja vettä suihkepulloon ja sitä saunan lauteille.