Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako mies tietää abortista neuvolassa

Vierailija
09.09.2018 |

Olen siis raskaana ja ensimmäinen neuvola-aika olisi tulossa... Saako mies siellä tietää että tämä ei ole ensimmäinen raskauteni? En haluaisi kertoa että olen tehnyt aiemmin abortin... Ahdistaa

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot että se oli keskenmeno, niin ei tarvi selitellä enempää. Ei miehelle tarvi korttia näyttää. Ja teekkarilla ei ole oikeutta mainita sun henkkoht sairaushistoriaa.

Niin mutta kun sanoin että olen neitsyt kun tavattiin. Suuttuisi jos sais tietää mun olleen jonku kaa

Ap

Jaa, te ootte siis vielä teinejä? Kuinka tarkkaan tämän raskautumisen ja perheen perustamisen kävitte läpi ennen toteutusta?

Vierailija
22/50 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaaa meni provon puolelle. Vielä neitsyt. Miksi kukaan nykyään viitsisi valehdella tuollaista. Vai uskontoko syynä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot että se oli keskenmeno, niin ei tarvi selitellä enempää. Ei miehelle tarvi korttia näyttää. Ja teekkarilla ei ole oikeutta mainita sun henkkoht sairaushistoriaa.

Ei olekaan oikeutta, mutta minun kohdallani terkkari lateli kymmenen vuotta vanhat lääkkeiden(uni-ja masennuslääkkeet) käyttöni miehelleni, ja vielä veemäisellä asenteella. Olisi pitänyt tehdä valitus tuolloin, se harmittaa etten tehnyt.

T.eri

Vierailija
24/50 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se edelleen niin, että helpommin on mies pakotettavissa isäksi kuin nainen äidiksi. Eli ei me miehet voida muuta kuin luottaa  ja uskoa siihen, että nainen kertoo meille raskaudestaan tai sen keskeyttämisestä, jos kokee ja tuntee sen tarpeelliseksi ja uskoo edes hieman, että miestä tämä tieto asiasta saattaisi ehkä vähäisen kiinnostaa, koska ellei nainen sitä itse tee, niin eipä miehellä ole paljon muita keinoja saada asiaa selville. - Totta on, että tämän vuoksi Suomessakin on perheitä, joissa mies on autuaan tietämätön kumppaninsa yhdestäkään abortista, vaikka itse olisi myötävaikuttanut raskauden syntymiseen. On myös miehiä, jotka ovat kasvattaneet ja elättäneet lapsen tai lapsia joiden ovat uskoneet olevan heidän siittämiään ja alulle laittamiaan vaikka todellisuudessa näin ei olisi ollut.

Mitä sitten?

Vierailija
25/50 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään ottaa mies mukaan neuvolaan? Eihän se sille mitenkään kuulu? Siellä ei tapahdu yhtään mitään. Toki sitten synnytysvalmennukseen ja ehkäpä ultraan voi tulla mukaan.

Vierailija
26/50 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure, miehesikin on salannut sinulta olevansa steriili.

Vierailija
27/50 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satavarma provo. Mutta jos kuvitellaan tämän olevan totta niin ainahan on mahdollisuus ettei kerro abortista siellä neuvolassa. Se tieto aiemmista raskauksista kun ihan vaan kysytään ja merkitään vastaus korttiin.

Vierailija
28/50 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin suhteen alussa tehneeni abortin ja miksi. Se oli miehelle ok, ymmärsi asian. Ja toisaalta ihan tyytyväinen, ettei mukanani tullut lapsia. Myöhemmin aloin odottaa meidän yhteistä ja mies oli ekalla neuvolakäynnillä mukana. Terkkari ei puhunut abortista sanaakaan, mutta vilkaisi minua kysyvällä ilmeellä. Totesin itse, ettei ole eka ja sanoin abortista. Terkkari oli meistä se, joka oli vaikeana, odotti ehkä mieheltä jotain reaktiota.

Myöhemmin yksi vanha tuttu, joka tiesi abortista, kauhisteli että mitäs jos miehesi saa jostain tietää. Olin vähän ihmeissäni siitä, miksi olisin asian salannut, etenkin kun syy oli varsin pätevä. Ja toisaalta, mitä nykyiselle puolisolleni kuuluu valintani 10v sitten.

Vierailija
29/50 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta kun sanoin että olen neitsyt kun tavattiin. Suuttuisi jos sais tietää mun olleen jonku kaa

Ap

Jaa, te ootte siis vielä teinejä? Kuinka tarkkaan tämän raskautumisen ja perheen perustamisen kävitte läpi ennen toteutusta?

Ei olla teinejä. Oon 26 ja mies 38. Ollaan oltu naimisissa kesäkuusta asti.

Ap

Vierailija
30/50 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaaa meni provon puolelle. Vielä neitsyt. Miksi kukaan nykyään viitsisi valehdella tuollaista. Vai uskontoko syynä?

Ei olla mitää uskovaisia. Ei kaikki miehet haluu horoa vaimoksi tai äidiksi lapsilleen

Ap

Vierailija
31/50 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos abortti sujui ongelmitta ja paranit täysin, ei neuvolassa tarvitse mainita koko asiaa jos et halua.

Normaalisti sujunut abortti ei jätä jälkiä eikä haittaa mitenkään. 

Vierailija
32/50 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ihan hyvä suhde. En vain halua että mies tietää abortista, on nimittäin sitä vastaan. En halua että mies jättää mut

Ap

Voithan aina sanoa, että kyseessä oli keskenmeno..

Vierailija
33/50 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei olla teinejä. Oon 26 ja mies 38. Ollaan oltu naimisissa kesäkuusta asti.

Ap

Vinkki rölläilyyn, että älä vedä hommaa liian överiksi.

Mukavaa syksyn jatkoa! 🍁🍂

Vierailija
34/50 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa tietää. Ei edes vaikka olisi naimisissa. Tiedän, koska entinen koulukaverini teki abortin salaa mieheltään. Kertoi kyllä sitten vuosien jälkeen. Mutta jos tulet uudelleen raskaaksi, äitiyskorttiin merkitään monesko raskaus on.

Siis häh? Miehen lapsi tapetaan eikä mies saa edes tietää siitä! Tämä jos mikä on räikeä ihmisoikeusrikos!

Vierailija
35/50 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä äitiyskorttiin merkitään kaikki raskaudet. Myös keskeytetyt ja kesken menneet.

Minua häiritsisi kovasti jos puoliso salaisi minulta noin tärkeän asian. Menisi luottamus.

Mutta ei siellä mainita erikseen onko keskenmeno vai abortti.

Vierailija
36/50 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa tietää. Ei edes vaikka olisi naimisissa. Tiedän, koska entinen koulukaverini teki abortin salaa mieheltään. Kertoi kyllä sitten vuosien jälkeen. Mutta jos tulet uudelleen raskaaksi, äitiyskorttiin merkitään monesko raskaus on.

Niin se merkitään nytkin. Eli nyt toinen raskaus, joten pidätkö korttisi piilossa mieheltäsi?

Vierailija
37/50 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis häh? Miehen lapsi tapetaan eikä mies saa edes tietää siitä! Tämä jos mikä on räikeä ihmisoikeusrikos!

Nainen saa tehdä keholleen mitä haluaa.

Vierailija
38/50 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei... Ehkä pelaan varman päälle ja en ota miestä mukaan neuvolaan. Ja äitiyskorttia tuskin kyselee nähtäväksi

Ap

Voi kyselläkin, jos asia kiinnostaa. Kortista voi myös myöhemmin tarkistaa jotakin, painonkehityksen tai muuta.

Vierailija
39/50 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sanoa myöhemmin, että unohdit kertoa.

Oliko se abortti siis ennen nykyistä suhdettasi?

Vierailija
40/50 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tästäkin ketjusta taas opimme?

Nainen pettää, jos pystyy. Jos ei pysty, niin ainakin valehtelee. Ja jos ei valehtele, niin jättää kertomatta.

Mutta miehet, ne ne vasta sikoja on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan