Saako mies tietää abortista neuvolassa
Olen siis raskaana ja ensimmäinen neuvola-aika olisi tulossa... Saako mies siellä tietää että tämä ei ole ensimmäinen raskauteni? En haluaisi kertoa että olen tehnyt aiemmin abortin... Ahdistaa
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Nainen saa tehdä keholleen mitä haluaa.
Mieskin saa tehdä kehollaan mitä haluaa. Tosin kaltaisesi naisasianaiset täällä pitävät sitäkin vääryytenä: joko se on patriarkaatin ilmentymä, tai sitten kaikki miehet vain ovat sikoja.
AP, muista tehdä abortti jos lapsi on poika, ettet tue naisvihamielistä patriarkaattia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ihan hyvä suhde. En vain halua että mies tietää abortista, on nimittäin sitä vastaan. En halua että mies jättää mut
Ap
Tiedätkö veriryhmäsi? Jos olet neg, edellisillä raskauksilla merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Millainen suhde teillä oikein on kun et voi tuollaista kertoa? Mitä muuta salaat miesparalta?
Tämän suhteen tulevaisuus on oleva ikävä tuolle miehelle,ensin vähän piilotellaan ,vähän valehdellaan,jne. Lopulta elämä menee ohuen jään päällä kävelyksi.Tässä puhuu kokemuksen ääni !
Kiitti vastauksista. Soitan neuvolaan ja pyydän että olisivat hiljaa abortista, toivottavasti ymmärtävät
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä äitiyskorttiin merkitään kaikki raskaudet. Myös keskeytetyt ja kesken menneet.
Minua häiritsisi kovasti jos puoliso salaisi minulta noin tärkeän asian. Menisi luottamus.
Ei merkitä kaikkia kesken menneitä, ainoastaan ne joista tiedetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se edelleen niin, että helpommin on mies pakotettavissa isäksi kuin nainen äidiksi. Eli ei me miehet voida muuta kuin luottaa ja uskoa siihen, että nainen kertoo meille raskaudestaan tai sen keskeyttämisestä, jos kokee ja tuntee sen tarpeelliseksi ja uskoo edes hieman, että miestä tämä tieto asiasta saattaisi ehkä vähäisen kiinnostaa, koska ellei nainen sitä itse tee, niin eipä miehellä ole paljon muita keinoja saada asiaa selville. - Totta on, että tämän vuoksi Suomessakin on perheitä, joissa mies on autuaan tietämätön kumppaninsa yhdestäkään abortista, vaikka itse olisi myötävaikuttanut raskauden syntymiseen. On myös miehiä, jotka ovat kasvattaneet ja elättäneet lapsen tai lapsia joiden ovat uskoneet olevan heidän siittämiään ja alulle laittamiaan vaikka todellisuudessa näin ei olisi ollut.
Mitä sitten?
Siis tämä on sinun mielestäsi ihan ok?
Tein abortin yli 10 vuotta sitten 18-vuotiaana. En ole ylpeä siitä mutta kannoin vastuuni ja tein abortin koska en olisi pystynyt tarjoamaan lapselle hyvää elämää. Kun saamme nykyisen puolisoni kanssa lapsia en todellakaan aio kertoa neuvolassa abortista. Enkä miehellenikään ole kertonut. En usko että näkevät tiedoista noin vanhaa asiaa kun ei sitä ole näkynyt kun olen esim.hakenut e-pillereitä lääkäristä.
En koe että salaisin jotain, asia on minulle hyvin henkilökohtainen eikä siitä tiedä kuin yksi ystävä siltä ajalta. Olen halunnut unohtaa asian ja mielestäni minun ei enää tarvitse kantaa taakkaa menneisyyteni virheistä.
Vierailija kirjoitti:
Tein abortin yli 10 vuotta sitten 18-vuotiaana. En ole ylpeä siitä mutta kannoin vastuuni ja tein abortin koska en olisi pystynyt tarjoamaan lapselle hyvää elämää. Kun saamme nykyisen puolisoni kanssa lapsia en todellakaan aio kertoa neuvolassa abortista. Enkä miehellenikään ole kertonut. En usko että näkevät tiedoista noin vanhaa asiaa kun ei sitä ole näkynyt kun olen esim.hakenut e-pillereitä lääkäristä.
En koe että salaisin jotain, asia on minulle hyvin henkilökohtainen eikä siitä tiedä kuin yksi ystävä siltä ajalta. Olen halunnut unohtaa asian ja mielestäni minun ei enää tarvitse kantaa taakkaa menneisyyteni virheistä.
Juurikin näin. Nykyiselle puolisolle ei kuulu yksityiskohdat menneistä suhteista / menneestä elämästä. Abortti ei ole niin iso asia, että siitä pitäisi koko loppuelämänsä olla kertomassa kaikille. Potilashistoriaan liittyvä yksityisasia.
Vierailija kirjoitti:
Onpa hieno pohja suhteelle valehdella noin tärkeästä asiasta.
Ja mikähän mahtaa olla merkitys suhteen kannalta vuosia aiemmin tehty abortti? Asia olisi aivan eri, jos kyseessä olisi nykysuhteessa tehty salaa abortti. Siitä ei varmaan nyt ole kyse?
Älä viitsi tuota kulunutta fraasia. Se lapsi ei ole osa naisen kehoa ja piste. Abortti on murha!