Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on bravuurisi ruoanlaitossa tai leipomisessa?

Vierailija
09.09.2018 |

Itse pyöräytän parhaan pinaattikeiton mitä oma maha on koskaan vetänyt :D

Makeasta sitten se olisi porkkanakakku.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Broilerin koipinuijat ja riisi kattilassa yhtäaikaa valmistettuna. OMNOMNOM-NOM!

Vierailija
2/16 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan mitä vaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkikastike ja muusi+ sitruunapiiras

Vierailija
4/16 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivonnassa mikä vaan. Ruuanlaitossa kaikenlaiset keitot. Valkosuklaatuorejuustokakku on kuitenkin se, mitä mun juhlissa sukulaiset odottaa.

Vierailija
5/16 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermainen ja juustoinen lasagnette, jossa on kesäkurpitsaa ja oman pihan mausteita. Täyteläistä, mutta siinä rajalla, onko enää arkiruokaa, kun on varmaan aika kovasti kaloreita.

Leipomista en oikein harrasta, mutta osaan tehdä hyvänmakuisia suuria korvapuusteja. Toivon, että osaisin tehdä voileipäkakkua, mutta ainekset harjoitteluun maksavat vähän liikaa opiskelijabudjettiin. Täytyy kysyä, haluaisko joku sukulainen materiaalien hinnalla.

Vierailija
6/16 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustokakut ja kaalilaatikko

Vierailija
7/16 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erinomainen ruuanlaittaja ja leipuri. No ehkä sämpylät on sellainen, mikä onnistuu aina. Niistä tulee meheviä ja pehmoisia. Tai voisilmäpulla. Ruuasta vaikka perunamuusi ja erilaiset pehmeät haudutetut pataruuat.

Vierailija
8/16 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala. Homma alkaa siitä, että kalastan kalan itse ja ideoin kokkaustavan ja aterian.

Kesällä kokeilin kylmäsavustettua säynävää, uusia perunoita keitettynä, makean hapan mustikkavinagrette ja ketunleipiä. Mies ainakin tykkäsi kovasti :)

Vierailija
9/16 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aika hyvä kokkaamaan, vaikka itse sanonkin. Mun juhliin ihmiset kuulemma paastoaa notta jaksavat syödä.

Jos yhden vaan saisi sanoa niin ruokapuolelta vaikka kastikkeet, teen oikein hyviä sooseja.

Leivonnaisista nousee mieleen britakakku tai sitten ihan täykkäri.

Vierailija
10/16 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalaiset leipomukset ja ruuat.

.

Kun piilottaa hyvän taikinan sisään kilon verran lanttua ja puolitoista kiloa hyvää lihaa ja hauduttaa riittävän pitkään, niin kielen vie mennessään.

Vierailija
11/16 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pönttöön käännetyt einekset poikkiksen kanssa, "herkutellaanko tänään..(kun naapurin tuoksua se tulee keittiöönsä huutamaan, monta minuuttia puoli).

Muutakin vajaamielistä löytyy.

Vierailija
12/16 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ruoalle nimeä, kun on  oma resepti. Olkoon nyt sitten vaikka Helvatan herkullista kanaa. Ruskistan fileet nopeasti melko tummaksi ja otan pois. Seuraavaksi pannuun öljyä ja paljon kasviksia (mitä milloinkin), herkkusieniä, viinietikkaa, valkosipulia ja mausteet. Ruskistan niitäkin. Sitten yhdistän kanan ja lisään purkin tuorejuustoa. Tämä saa hautua kypsäksi parikin tuntia. Vielä koristeeksi vaikka jotain sopivaa yrttiä ja valmista. Vaihtelen mausteita paljon, esim viimeksi laiton intialaistyyppiset ja vielä silputtua korianteria. Joskus tomaattia ja oreganoa. Aina on kuitenkin tulista. Riisin kanssa yleensä, mutta nuudelitkin käyvät.

Vierailija
13/16 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkarapukasari ja taatelikakku.

Vierailija
14/16 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on kaalilaatikko, sitä toivotaan. Teen parasta mitä olen koskaan missään saanut.

Joku marja/omenapiirakka.

Vierailija
15/16 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ruoalle nimeä, kun on  oma resepti. Olkoon nyt sitten vaikka Helvatan herkullista kanaa. Ruskistan fileet nopeasti melko tummaksi ja otan pois. Seuraavaksi pannuun öljyä ja paljon kasviksia (mitä milloinkin), herkkusieniä, viinietikkaa, valkosipulia ja mausteet. Ruskistan niitäkin. Sitten yhdistän kanan ja lisään purkin tuorejuustoa. Tämä saa hautua kypsäksi parikin tuntia. Vielä koristeeksi vaikka jotain sopivaa yrttiä ja valmista. Vaihtelen mausteita paljon, esim viimeksi laiton intialaistyyppiset ja vielä silputtua korianteria. Joskus tomaattia ja oreganoa. Aina on kuitenkin tulista. Riisin kanssa yleensä, mutta nuudelitkin käyvät.

Aika kauan hauduttelet broilerin filettä ja kasviksia - nehän on yleensä pikaruokaa tyyliin vartissa valmista.

Vierailija
16/16 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bratwurst-kakku. Nam!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi