Minkä ikäisenä saitte oman asunnon ostettua?
Kommentit (31)
Ostin kun olin 32 ja velat maksoin kun olin 36.
Sitä ennen 7v vuokralla, kotoa lähdin kun opiskelut oli suoritettu 25 vuotiaana.
24 v miehen kanssa pieni yksiö, jossa asuimme 2 vuotta ja pantiin kolmeksi vuodeksi vuokralle, kun itse asuttiin halvassa työsuhdeasunnossa.
sitten myytiin hyvällä voitolla ja niillä rahoilla ostettiin tontti ja rakennettiin omakotitalo, joka oli maksettu vähän alle 50 v.
Sään ostettua 25v Viim 26v. Nyt 24.
28v. Siihen saakka vuokralla. Säästäen, että voi ostaa velattomana oman asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt?
Älä vastaa, jos et halua.
25 v ostin ekan, 30 v ostin tokan ja 35 v nykyisen kodin. Toivon, että saadaan elää tässä lopun ikämme.
Meillä on 3 lasta, tuleehan tänne tyhjää tilaa, jos lapset muuttavat pois.
Yhtiövastike on n 200 euroa, säästön takia ei kannata pienempään muuttaa.
27 v, olisi voinut aiemminkin ostaa, mutta oltiin nirsoja ja lopulta varattiin uudiskohde, jonka valmistumista sai odotella taas vähän lisää. Asuntoa etsiessä ja odotellessa saatiin säästettyä 30.000 euroa asuntoa varten ja muutama tuhat lisää hankintoihin.
27v. Olin ollut jo vakitöissä 6v tuohon mennessä, mutten halunnut sitoutua asuntoon, matkustelin ja muutin paljon. Vasta lapsen myötä ostin asunnon.
20 v. ensimmäinen asunto mieheni kanssa. Myytiin ja ostettiin suurempi 24 v. Ero tuli 32 v. 41 v oman kolmannen asunnon osto itsekseni. 47 v. neljäs asunto aviomieheni kanssa.
Taisin olla 25. Rivitaloyksiön ostin tuolloin.
Olin 27 ja mies 29, kun ostaa tärskäytettiin omakotitalo ja kokonaan pankkilainalla. Yhtään ei ollut omaa rahaa muuhun kuin ruuan ostoon nippa nappa.
Ostin ensimmäisen asunnon 29-v. 3h+k+kph kerrostalossa.
Tasan 30 vuotiaana ostin ekan kämpän ja se on maksettu muutaman vuoden päästä kun oon 43 vuotias. Matalat nyt tälläkin hetkellä jopa miinus korot lähes koko laina-aikana on napannut kolmisen vuotta pois originaalista laina-aikataulusta ja nyt pääoma on jo niin pieni, että korot pyörii 10-15 eurossa kuukaudessa eikä enää mitään väliä mihin nousisi. Olen siis ollut onnekas.
27-v. ostettiin yhdessä miehen kanssa. Molemmat olivat saaneet tuolloin vakiduunin opiskeluiden ja määräaikaisten työsuhteiden jälkeen. Nyt ollaan nelivitosia ja kotia vaihdettu kolmeen otteeseen ja lainat maksettu.
Olin 20 ja asunto oli maksettu kun täytin 30.