Vakava tilanne Göteborgissa: Ruotsidemokraattien äänestysliput kaksi tuntia kateissa
Ruotsissa on käytössä puoluekohtaiset vaalilipukkeet, joten tapaus oli vakava.
GÖTEBORGISSA Annedalsskolanin äänestyspisteellä sattui tänään vakava tilanne. Ensimmäiseen kahteen tuntiin ruotsidemokraattien äänestäminen oli vaikeampaa kuin muiden puolueiden, koska puolueen vaalilaput puuttuivat äänestyspisteeltä, uutisoi SVT.
Kommentit (30)
On tuo kyllä ihme systeemi kun itse pitää yksityisyydestä :o
– Tämä on erittäin huomionarvoista. Vaaliviranomaiset ovat vastuussa siitä, että kaikki menee oikein. Emme tiedä, onko kyse tietoisesta sabotaasista vai virheestä. Mutta tämä on mutkikasta, sanoi Jörgen Fogelklou, Göteborgin ruotsidemokraattien puheenjohtaja SVT:lle.
Kenen vastuulla lipukkeiden toimittaminen vaalipaikalle on: vaalivirkailijoiden vai puolueen?
Jännä juttu että juuri Göteborgissa.
Tuossa Ruotsin systeemissä on isoja puutteita. Ensimmäinen on vaalisalaisuuden puuttuminen; kuka tahansa voi nähdä minkä puolueen lipukkeen otat. Ja joku voi varastaa tai tuhota epämieluisan puolueen lipukkeet.
Kyllä Suomen systeemi on tässä asiassa vaan parempi!
Vierailija kirjoitti:
Tuossa Ruotsin systeemissä on isoja puutteita. Ensimmäinen on vaalisalaisuuden puuttuminen; kuka tahansa voi nähdä minkä puolueen lipukkeen otat. Ja joku voi varastaa tai tuhota epämieluisan puolueen lipukkeet.
Kyllä Suomen systeemi on tässä asiassa vaan parempi!
Aivan totta. ruotsissa varsinkin naiset eivät kyllä ystäviä saa jos jäävät kiinni persujen äänestämisestä.
Oikeasti ruotsissa ei ole demokratia enään vallassa.
Siis onko tuo oikeasti noin kummallinen systeemi kuin äkkiseltään vaikuttaa. Joissakin vaaleissa lista on yhdellä paperilla mutta onko vaaleja joissa on puoluekohtaiset ulkoasultaan toisistaan merkittävästi poikkeavat lippuslappuset???
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tuo oikeasti noin kummallinen systeemi kuin äkkiseltään vaikuttaa. Joissakin vaaleissa lista on yhdellä paperilla mutta onko vaaleja joissa on puoluekohtaiset ulkoasultaan toisistaan merkittävästi poikkeavat lippuslappuset???
Tässä aika hyvä linkki
Äänestin tänään Sosiaali demokraattei haha
Ootte varmaan vihaisia 😂😂😂 pellet ilman pill*a!
Onpa varsinainen "vaalisalaisuus" ihan kuin jossain banaanivaltiossa.
Vierailija kirjoitti:
Ootte varmaan vihaisia 😂😂😂 pellet ilman pill*a!
Kyllä minä yhden toisenkin hölmön tunnen, joten et ole mitenkään uniikki.
Kävin äänestämässä, ja kyllä tosiaan Suomen systeemiin tottuneena tuntui kummalta tuo vaalilippujen kanssa säätäminen...
Aivan järkyttävä systeemi. Varmaan kehitetty painostamaan ihmisiä äänestämään "oikein". Huh huh, Ruotsiko muka sivistysvaltio? Kas kun ääntä ei anneta suullisesti mikrofoniin kauppatorilla.
Ehkä ne syttyivät itsestään palamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootte varmaan vihaisia 😂😂😂 pellet ilman pill*a!Kyllä minä yhden toisenkin hölmön tunnen, joten et ole mitenkään uniikki.
Sulla ei oo pill*a eikö? Säkin oot niin mainstream pill*ton suomi ukko. KaljamaHa läsk* ruma myös 😂
Sinä kuitenkin olet vain n******i
Haha niin olenkin yhtä née k e## kuin sinäkin 😂😂 mutta onneks olen laiha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootte varmaan vihaisia 😂😂😂 pellet ilman pill*a!Kyllä minä yhden toisenkin hölmön tunnen, joten et ole mitenkään uniikki.
Sulla ei oo pill*a eikö? Säkin oot niin mainstream pill*ton suomi ukko. KaljamaHa läsk* ruma myös 😂
Taitaa "ruodolta" tulla itku illalla kun äänestyksen tulos selviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha en ole yhtään yllättynyt etenkin hiljaisuudesi läskeytes ja pill*ttomuutes suhteen lol et sit kommentoinut sitä koska tiedät ettei Suomi naiset na* sua 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha en ole yhtään yllättynyt etenkin hiljaisuudesi läskeytes ja pill*ttomuutes suhteen lol et sit kommentoinut sitä koska tiedät ettei Suomi naiset na* sua 😂😂
Akka on juuri lomalla joten olen ihan tyytyväinen hengähdystaukoon. Tämä sitten tästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellako tällaisetkin saavat äänestää?
Olipa yllätys