Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taisin antaa liian kovan rangaistuksen lapselleni

Vierailija
09.09.2018 |

Sanoin pikku Matiakselleni 5v, että kun nyt olet ollut tuhma ja kiusannut isosiskoasi vetämällä häntä hiuksista. Saat rangaistuksena olemalla 2 viikkoa pelkästään kiltti. Nyt poika vollottaa ja itkee huoneessaan, sanoo että en mä halua, anteeksi äiti en mä pysty... byäääh.
Pitäiskö vaihtaa rangaistus toiseen vai olenko järkkymätön tässä asiassa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko tämän vielä Suomeksi?

Vierailija
2/25 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan rangaistukset ovat pelkkää pelleilyä. Minua äiti löi joka päivä pyykkikartulla, paitsi syntymäpäivänä, jolloin lyömäaseena oli kuivattu pullapitko. Perusteluna oli, että ”kumminkin olet tehnyt jotain pahaa, mitä en ole nähnyt”.

Tuollainen kasvatushan on ollut laitonta jo pitkään, mutta aikoinaan se oli ihan tavallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovia kokenut kirjoitti:

Nykyajan rangaistukset ovat pelkkää pelleilyä. Minua äiti löi joka päivä pyykkikartulla, paitsi syntymäpäivänä, jolloin lyömäaseena oli kuivattu pullapitko. Perusteluna oli, että ”kumminkin olet tehnyt jotain pahaa, mitä en ole nähnyt”.

Tuollainen kasvatushan on ollut laitonta jo pitkään, mutta aikoinaan se oli ihan tavallista.

Sinä olet ilmeisesti ollut paha lapsi, jota mikään rangaistus ei ojenna. Osaatkos edes hävetä käytöstäsi ?

Vierailija
4/25 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha olet ”Kovia kokenut” ja koska tämä tapahtui ?

Vierailija
5/25 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt 1929. Se oli 30-luvun loppua ja 40-luvun alkua. Sota-aikaa... Äiti jäi jo Talvisodassa sotaleskeksi. Ei ollut helppoa hänelläkään. Täytyy ymmärtää...

Vierailija
6/25 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa julmalta ja traumaattiselta. Normaali aikaansa seuraava vanhempi rankaisee lapsiaan ainoastaan tunteiden sanoituksella.

Vierailija
7/25 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovia kokenut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt 1929. Se oli 30-luvun loppua ja 40-luvun alkua. Sota-aikaa... Äiti jäi jo Talvisodassa sotaleskeksi. Ei ollut helppoa hänelläkään. Täytyy ymmärtää...

Äitisi oli teki parhaansa vaikeassa tilanteessa ja oli olosuhteet huomioiden viisas ja ymmärtäväinen kasvattaja.

Vierailija
8/25 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsen pitäisi muuttua kiltiksi jos hän ei sitä ole vaan on tuhma. Eikö se riitä että hän ei ilmaise tuhmuutta vetämällä ketään hiuksista.

Väsynyt äiti olepa nyt reipas pari viiikkoa rangaistuksena siitä että olet niin väsynyt.

Vierailija
9/25 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovia kokenut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika varakas perhe kuitenkin, jos oli varaa kuivattaa pullapitko ihan vain lapsen läimimistä varten. Porvoossa mahdollisesti?

Vierailija
10/25 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovia kokenut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika varakas perhe kuitenkin, jos oli varaa kuivattaa pullapitko ihan vain lapsen läimimistä varten. Porvoossa mahdollisesti?

Et tainnut lukea viestiäni. Ei se yllätä, eiväthän nuoret nykyään jaksa keskittyä mihinkään.

Pullapitko kuivattiin vain kerran vuodessa: sillä lyötiin syntymäpäivänä. Ja mitäs luulet meidän saaneen seuraavana sunnuntaina jälkiruuaksi ? Pullamaitoa tietenkin.

Vierailija
11/25 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍

Vierailija
12/25 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovia kokenut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis 89 v ja käytät nettiä ja käytät av-palstaa.

0/5

Vierailija
13/25 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te nyt minuun juututte. Eikös tässä pitäisi antaa neuvoja ketjun aloittajalle, että hän saisi apua ongelmaansa.

Ja kyllä, olen 89 - vuotias ja käytän nettiä. Mitä ihmeellistä siinä on ? Eivät kaikki 80 - vuotta täyttäneet ole seniilejä. Arkkiatri Arvo Ylppö piti loistavia ex-tempore -puheita vielä 103 - vuotiaana.

Vierailija
14/25 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotias itkee kun ei tiedä mitä on ”kiltti”. Mitä se tosiaan on? Se mikä yhdestä on ihan kilttiä ei välttämättä ole sitä toisesta. Minusta epäselvä ja siksi typerä rangaistus.

Vierailija
15/25 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on tuhma, ja modernina kasvattajana sinun tulee hyväksyä lapsesi sellaisena kuin hän on.

Vierailija
16/25 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois pitäny hakata poika oikein kunnolla ja jos ei olis vieläkään uskonut niin kellarin tyrmään kahdeksi viikoksi pelkällä hernekeitolla ja vedellä.

Vierailija
17/25 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa "saat rangaistuksena olemalla"?

Vierailija
18/25 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovia kokenut kirjoitti:

Onko täällä muita vanhemman ajan ihmisiä paikalla ? Oliko tuollainen kurittaminen yleistä edes silloin ? Kuulostaa aika kamalalta.

Vierailija
19/25 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pikkulapsi 50-luvun lopulla ja 60-luvun alussa. Tuo pullapitkolla lyöminen kuulostaa kyllä uskomattomalta. Mutta kyllä minua ja muita lapsia saatettiin tukistaa tai läpsäistä aika pienistä syistä. Jos vaikka meluttiin liikaa tai ruokapöydässä kaatui maitolasi tai joku tavara meni rikki. Se oli ajan tapa silloin.

Vierailija
20/25 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin lapsia on lyöty ja piiskattu surutta vielä muutama vuosikymmen sitten. Vielä minun lapsuudessani 70-luvulla ruumiillinen kuritus hyväksyttiin. Mutta sitä en usko hetkeäkään että jossakin kuivatettiin pullapitkoja vain siksi, että niillä lyötiin.lapsia syntymäpäivänä...kuulostaa ihan absurdilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä