Saako ryhmäneuvolasta kieltäytyä?
6 kk neuvola on kai ryhmäkäynti muiden vauvojen ja vanhempien kanssa. Saako siitä kieltäytyä ja vaatia omaa tavallista käyntiä tilalle?
Kommentit (11)
En ole moisesta kuullut, mikä tarkoitus, ryhmäyttää? Ainakaan mihinkään akkaporukkaan en menisi.
Neuvolasta voi kieltäytyä mutta et välttämättä saa toivomaasi palvelua tilalle vaikka sellaista vaatisitkin.
Onko kellään kokemuksia tällaisesta ryhmäneuvolasta? Mitä siellä on tarkoitus tehdä niiden muiden vanhempien kanssa? Ap
Hyvä kysymys. Meillä ainakin meinasin jättää väliin ja lähettää miehen vauvan kanssa, jos sinne on pakko mennä.
Siellä olin ainoa isä ja aika lässytystä oli. Mutta siinähän se meni.
Kieltäydy vaan. Neuvolatoiminta oli mielestäni jo raskausaikana sitä tukiverkon tuputtamista. Esim. perhevalmennuksissa ryhmäydyttiin, kaikille piti kertoa oma LA jne.
Kun terkka kertoi 6kk ryhmäneuvolasta, niin kysyin suoraan, että onko se jotain piirissä kuulumisten vaihtoa. Vastaus oli myöntävä johon totesin, että en ole kiinnostunut ja sovimme normaalin neuvola-ajan terkkarimme kanssa. Ei siinä sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Siellä olin ainoa isä ja aika lässytystä oli. Mutta siinähän se meni.
Mitä siellä lässytetään? Ap
Vierailija kirjoitti:
Kieltäydy vaan. Neuvolatoiminta oli mielestäni jo raskausaikana sitä tukiverkon tuputtamista. Esim. perhevalmennuksissa ryhmäydyttiin, kaikille piti kertoa oma LA jne.
Kun terkka kertoi 6kk ryhmäneuvolasta, niin kysyin suoraan, että onko se jotain piirissä kuulumisten vaihtoa. Vastaus oli myöntävä johon totesin, että en ole kiinnostunut ja sovimme normaalin neuvola-ajan terkkarimme kanssa. Ei siinä sen kummempaa.
En todellakaan halua ryhmäytyä enkä verkostoitua neuvolassa, enkä jaksa kuunnella ventovieraiden kuulumisia. Ap
Minä kieltäydyin, siitä on tosin viisi vuotta jo aikaa. ilmoitin vaan että aika ei sovi. Sain sitten henkilökohtaisen ajan.
Tietenkin. Koko neuvola on täysin vapaaehtoinen.