Surettaa ja itkettää tutun nuoren tilanne :(
Muistan tämän pojan aina kirkassilmäisenä vesselinä, joka rakasti lennättää leijaa ja auttoi isäänsä perkaamaan kaloja. Pojan elämänriemu oli niin valloittavaa! Meistä tuli pojan perheen kanssa hyvät ystävät ja sain seurata hänen kasvuaan. Pojan tultua murrosikään hänen äitinsä uskoutui minulle, että pojan suurin haave oli oma tyttöystävä. Itsekin olin sitä mieltä, että noin hurmaava ja kiltti poika olisi oikea unelmakumppani jollekin onnekkaalle tytölle! Valitettavasti pojan perheessä ei ollut varaa mopoon tai mopoautoon, joten yläasteella ollessaan poika sai seutata sivusta, kun pärinäpojat kyyditsivät kylän tyttöjä. Lukion alettua jokin pojan elämässä muuttui. Hän opiskeli edelleen fysiikkaa loistavin arvosanoin, muttei ollut oma valoisa ja iloinen itsensä. Armeija vuoden jälkeen poika ei vieläkään ollut saanut tyttöystävää... Hän aloitti opinnot teknillisessä oppilaitoksessa, jota seurasi romahdus. Nyt tuo ennen niin reipas poika on elänyt jo vuosia vuoteen omana... Elämä osaa yllättää...
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että tällaisia tarinoita keksimällä et syyllistä naisia vaan hyvin nuoria tyttöjä? Jo yläkouluikäisiä tyttöjä, käytännössä lapsia?
Itse näin sen enemmänkin yhteiskuntakriittisenä. Opetetaan nuorille fysiikkaa, mutta ei nähdä sen tarpeettomuutta, jos seurauksena on sosiaalinen syrjäytyminen. Miksi iloiset lapset muuttuvat elämän toivottomana näkeviksi nuoriksi? Näihin kysymyksiin koulun pitäisi puuttua ensisijaisesti. Tiedolliset asiat ovat arvoasteikolla paljon myöhemmin
Pakko olla trolli... sinunko mielestäsi tiedolliset taidot ovat toissijaisia-minkä suhteen tarkalleen? Näin päristät mopollasi niin että tytöt kuulee? Näin pukeudut houkuttavasti? Kuka mitä häh? Oppia saadaan, jotta voidaan muodostaa kokonaiskuva maailmasta, jolloin kasvaa omia mielipiteitä omaavaksi persoonaksi, jolloin itselleen sopivan kumppanin löytyminen todennäköistyy. Mikä ihme mulla menee ohi sun kommentissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että tällaisia tarinoita keksimällä et syyllistä naisia vaan hyvin nuoria tyttöjä? Jo yläkouluikäisiä tyttöjä, käytännössä lapsia?
Itse näin sen enemmänkin yhteiskuntakriittisenä. Opetetaan nuorille fysiikkaa, mutta ei nähdä sen tarpeettomuutta, jos seurauksena on sosiaalinen syrjäytyminen. Miksi iloiset lapset muuttuvat elämän toivottomana näkeviksi nuoriksi? Näihin kysymyksiin koulun pitäisi puuttua ensisijaisesti. Tiedolliset asiat ovat arvoasteikolla paljon myöhemmin
Aha, eli sun mielestä koulussa täytyisi opettaa, kuinka saada seurustelukumppani ennen yleissivistystä?
V**t* mitä p*sk*a. En edes pysty vastaamaan kunnolla.
Sivustaseuraajana kommentoisin tähän että kyllä kouluissa pitäisi enemmän opettaa vuorovaikutusta, sosiaalista kanssakäymistä ja kertoa vähän mitä on seurustelu jne. koska kotoa sitä ei paljoa näköjään saa mikä johtaa esim tämän kaltaisiin aloituksiin.
No mutta hei, älä enää turhaan sure enempää. SINULLA ovat ratkaisun avaimet kädessäsi! Puumat on in ja jos kyseessä on nykyään aikuisikään ehtinyt miekkonen, ryhdy sinä naiseudellasi häntä pelastamaan!
Minä en tiedä mieheni lapsuudesta, oli hänellä elämäniloa ja lennättikö leijoja. Kaloja on varmasti isänsä kanssa perannut. Mutta hänkin on ollut tuollainen älykäs nörtti, jolla ei ollut vielä lukiossakaan tyttöystävää. En tunne tarkkaan hänen historiaansa, mutta joskus kun olen kysynyt niin taisi olla 19 tai 20 kun menetti neitsyytensä, reippaasti armeijan jälkeen. Ehti hän kuitenkin opiskeluaikoina seurustellakin ainakin muutamien tyttöjen kanssa, en ole häntä näistä kuulustellut. Mutta kaukana siitä, että olisi masentunut sängyn pohjalle asti.
Jotkut aloittavat seurustelun myöhemmin, ei se ole mikään syy menettää elämänhaluaan. Kaikista vitseistä huolimatta DI:t ovat haluttuja puolisoita naisten keskuudessa, mutta vasta siinä kohtaa kun ikää alkaa olla vähän enemmän. Kun on tutkinto valmis ja päässyt työelämään, niin jopa lukioaikaiset ihastukset, jotka silloin eivät olleet kiinnostuneita, saattavat ottaa yhteyttä ja kautta rantain kysellä kuulumisia, kun ovat ensin netistä stalkkineet ja nähneet että kas tuo on DI ja sillä näyttää menevän hyvin, toisin kuin sillä Penalla jonka perään lukiossa haikailin. Pettyvät sitten kun kuulevat, että mies on jo naimisissa, kolme lasta ja asuu Sveitsissä.
Oma mieheni oli jo 27 kun hänet tapasin. Siihen mennessä hänelle oli tullut jo vähän itsevarmuuttakin, ellei jopa karismaa. Ei pidä panikoitua, jos ei heti nuorena löydä itselle kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni oli jo 27 kun hänet tapasin. Siihen mennessä hänelle oli tullut jo vähän itsevarmuuttakin, ellei jopa karismaa. Ei pidä panikoitua, jos ei heti nuorena löydä itselle kumppania.
No nyt ihan sekoilin, hän oli 31, laskin ikäeron väärään suuntaan. Itse olin 29. Silti ehdittiin hyvin mennä naimisiin ja perustaa perhe.
Älä jaksa aina näitä sun surettamisprovoja. Arvasin otsikosta, että sinähän se taas olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha, eli sun mielestä koulussa täytyisi opettaa, kuinka saada seurustelukumppani ennen yleissivistystä?
Sivustaseuraajana kommentoisin tähän että kyllä kouluissa pitäisi enemmän opettaa vuorovaikutusta, sosiaalista kanssakäymistä ja kertoa vähän mitä on seurustelu jne. koska kotoa sitä ei paljoa näköjään saa mikä johtaa esim tämän kaltaisiin aloituksiin.
Tässä kommentoineen mielestä sosiaaliset taidot menisivät tiedollisten seikkojen ohi. Mitä teet sosiaalisilla taidoilla, jos ei sulla ole ymmärrystä siitä miten maailma ylipäätään toimii, tai mielipiteitä siitä? En kerrassaan ymmärrä. Millä tavoin tällainen sosiaalinen opetus tarkalleen kuuluisi toteuttaa? Useimmat oppivat jo hiekkalaatikolla, millaisella käytöksellä saa ystäviä, ja näitä seikkoja voi toki koulussa kerrata, mutta älkää hyvän tähden vähätelkö sivistyksen merkitystä näissä yhteyksissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä kommentoineen mielestä sosiaaliset taidot menisivät tiedollisten seikkojen ohi. Mitä teet sosiaalisilla taidoilla, jos ei sulla ole ymmärrystä siitä miten maailma ylipäätään toimii, tai mielipiteitä siitä? En kerrassaan ymmärrä. Millä tavoin tällainen sosiaalinen opetus tarkalleen kuuluisi toteuttaa? Useimmat oppivat jo hiekkalaatikolla, millaisella käytöksellä saa ystäviä, ja näitä seikkoja voi toki koulussa kerrata, mutta älkää hyvän tähden vähätelkö sivistyksen merkitystä näissä yhteyksissä.
En tarkoittanut että menisivät ohi mutta koska Suomessa on näitä perheitä jossa vanhemmat ovat jotain zombeja eivätkä lapsilleen opeta mitään vaan ovat vaan tehneet ne ja antavat olla eivätkä nämä lapset ystävysty kenenkään kanssa ja sosiaaliset taidot olemattomat niin kyllä viimeistään koulu voi ne pelastaa kun vanhempia ei kiinnosta, muuten niistä tulee valtava joukko vailla työtä, ystäviä, tulevaisuutta jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä todellakin pitäisi. Yksin jääminen aiheuttaa enemmän pahoinvointia ja kärsimystä kuin huono yleissivistys. Kuinka moni valittelee yksinäisyyttään verrattuna niihin, jotka valittelevat etteivät ymmärrä jännitteen ja virran eroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä todellakin pitäisi. Yksin jääminen aiheuttaa enemmän pahoinvointia ja kärsimystä kuin huono yleissivistys. Kuinka moni valittelee yksinäisyyttään verrattuna niihin, jotka valittelevat etteivät ymmärrä jännitteen ja virran eroa?
Samaa mieltä jälkimmäisestä väittämästäsi - mutta kuuluuko fysiikka yleissivistykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä jälkimmäisestä väittämästäsi - mutta kuuluuko fysiikka yleissivistykseen?
Miksei kuuluisi? Ainakin asia opetetaan yläkoulussa eli se nähdään käytetyn ajan ja vaivan arvoisena. En tietenkään tarkoita, että koulun pitäisi luopua yleissivistävästä tehtävästä. Jotain karsintaa tulisi kuitenkin tehdä lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistämiseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla trolli... sinunko mielestäsi tiedolliset taidot ovat toissijaisia-minkä suhteen tarkalleen? Näin päristät mopollasi niin että tytöt kuulee? Näin pukeudut houkuttavasti? Kuka mitä häh? Oppia saadaan, jotta voidaan muodostaa kokonaiskuva maailmasta, jolloin kasvaa omia mielipiteitä omaavaksi persoonaksi, jolloin itselleen sopivan kumppanin löytyminen todennäköistyy. Mikä ihme mulla menee ohi sun kommentissa?
Jonneille ja Jelmiinoille tekee ilman muuta ensisijaisesti hyvää ymmärtää, että maailmassa tapahtuu muutakin kuin pariutumista. Jos oikein veemäiselle linjalle lähdetään niin kielletään seurustelusuhteet ennen koulututkinnon suorittamista, jotta teinit tietäisivät kumppania valitessaan jo muustakin kuin alapäänsä tuntemuksista. Näin ollen vääränlaisen kumppaninkin valinta epätodennäköistyy.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tiedä mieheni lapsuudesta, oli hänellä elämäniloa ja lennättikö leijoja. Kaloja on varmasti isänsä kanssa perannut. Mutta hänkin on ollut tuollainen älykäs nörtti, jolla ei ollut vielä lukiossakaan tyttöystävää. En tunne tarkkaan hänen historiaansa, mutta joskus kun olen kysynyt niin taisi olla 19 tai 20 kun menetti neitsyytensä, reippaasti armeijan jälkeen. Ehti hän kuitenkin opiskeluaikoina seurustellakin ainakin muutamien tyttöjen kanssa, en ole häntä näistä kuulustellut. Mutta kaukana siitä, että olisi masentunut sängyn pohjalle asti.
Jotkut aloittavat seurustelun myöhemmin, ei se ole mikään syy menettää elämänhaluaan. Kaikista vitseistä huolimatta DI:t ovat haluttuja puolisoita naisten keskuudessa, mutta vasta siinä kohtaa kun ikää alkaa olla vähän enemmän. Kun on tutkinto valmis ja päässyt työelämään, niin jopa lukioaikaiset ihastukset, jotka silloin eivät olleet kiinnostuneita, saattavat ottaa yhteyttä ja kautta rantain kysellä kuulumisia, kun ovat ensin netistä stalkkineet ja nähneet että kas tuo on DI ja sillä näyttää menevän hyvin, toisin kuin sillä Penalla jonka perään lukiossa haikailin. Pettyvät sitten kun kuulevat, että mies on jo naimisissa, kolme lasta ja asuu Sveitsissä.
Kunnon gold diggereitä. Ja mikä ihmeen "jo 27" on? Nuori kuin mikä. Hoh hoijaa teidän kanssanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt ihan sekoilin, hän oli 31, laskin ikäeron väärään suuntaan. Itse olin 29. Silti ehdittiin hyvin mennä naimisiin ja perustaa perhe.
Oliko miehellä mopo jonka kyytiin hyppäsit ja ajoitte zukizuki peeveellä auringonlaskuun?
Vai että leijan lennätystä ja mopoautoja. Hehhehee.
Onko tästä oikeasti pakko jauhaa joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Mopedeista on mukavaa puhua.
Vierailija kirjoitti:
On koska te naiset tajuatte vasta sitten miten haastava tilanne nuorilla miehillä on kun se sattuu omalle pojalle tai veljelle tai lapsenlapselle. Teillä ei ole mitään kykyä asettua miehen asemaan nykyisessä feministisessä yhteiskunnassa, jossa sosiaaliturva mahdollistaa naisten nirsoilun.
- ohis
Ihan samassa asemassa on moni kiltti ja kunnollinen tyttö, joita kukaan ei huomaa jos ei ole tissit tyrkyllä ja ripset otsalla asti. Ihan käsittämätöntä valitusta nyt taas.