Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko ihmisiä, joilla on sijoitusasunto/osakkeita?

Vierailija
09.09.2018 |

Työpaikan kahvipöydässä keskustellessa tuntui, että kaikilla niitä mukamas on, mutta ainakaan meidän (keskituloisesta) ystäväpiiristä kellään ei mitään sijoitusomaisuutta ole. Kuinka yleistä on, että normituloisilla noin kolme-nelikymppisillä olisi oman asuntolainan lisäksi vielä sijoitettua rahaa?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ja kaikilla hänen ystävillään ja työkavereilla, mutta he ovatkin rahoitusalalla. 

Vierailija
2/44 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään, joka kehuu omistavansa osakkeita ja tienaavansa niillä (kymmeniä)tuhansia viikossa. Ei se ainakaan päälle päin mistään näy - velka-Mersusta puhumattakaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla tuttavistani on sijoitusasuntoja tai muita sijoituksia. Jopa itsellä, keskituloisella sairaanhoitajalla, on kaksi sijoituskaksiota. Kun ei asu Helsingissä, jää ylimääräistä rahaa.

Vierailija
4/44 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla ja monilla tutuilla on myös. Ei se mitenkään harvinaista ole.

Vierailija
5/44 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niiden osakkeiden ostamiseen ihan hirveästi varallisuutta tarvitse. Osta vaikka kymmenen Nokian osaketta. Se tekee välityskuluineen noin viiskymppiä. Ei sillä tietysti kymmenentuhannen viikkotuottoja tehdä, mutta sen sisäistäminen taitaakin sitten olla ap:lle jo liian haastavaa.

Vierailija
6/44 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keskituloinen, ja osakesalkkua on kertynyt asuntolainan maksun ohessa vajaat 60.000,-  reilussa kymmenessä vuodessa. Eihän tuo nyt niin harvinaista voi olla.

N45

Vierailija
7/44 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan tiedä ystävieni sijoituksista mitään. Yhdellä tiedän olevan asunnon, mutta se onkin peritty.

Vierailija
8/44 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se iha normaalia nykypäivänä. Vaimot kehuskelee miestensä ostamilla sijoitusasunnoilla. Tuntuu olevan joku trendi kilpailla, että kenen miehellä on isoimmat tulot/omaisuus.

Vierailija
9/44 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on sijoitusasunto, mutta kukaan tutava ei sitä tiedä. Olemme saaneet sellaisen kasvatuksen, että rahalla tai omaisuudella ei pröystäillä, varsinkin kun kaikki on keskituloisella työllä hankittua.

Vierailija
10/44 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten ole hirveästi näistä kuullut. Olen matalapslkkainen, mutta ihan koulutettu. Mulla on niin ihania kollegoja, etteivät mölise näistä seurassani, jos jollain jotain olisikin.

Vierailija
11/44 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusasunto on ja toista katsellaan.

Vierailija
12/44 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän osakkeita ole aika monella. Minulla itselläni ainakin on ollut pikkulapsesta lähtien. En työkavereitteni kanssa ole koskaan puhunut sijoituksistani. Mihelläni myös on osakkeita ja kaikilla hänen lähimmillä kavereillaankin. Tavallisia keskituloisia ihmisiä ollaan.

Sijoitusasuntoja ei vielä ole, mutta tulen todennäköisesti sellaisia perimään (äitini osuuden niistä jo omistan, isäni hallinnassa edellen).

Vierailija
13/44 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on, oon saanut lahjaksi. Kaikilla meidän suvussa on, tai no osa serkuistani asuu omassaan.

Vierailija
14/44 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella työelämästä tutulla. Suvussa harvemmalla ja kaveripiirissä ei oikein kellään.

N46, tekninen ala, lapsuuden kaverit lähiöstä.

Itsellä on. Tai sijoitusasunto on puolikas jakamatonta kuolinpesää jossa oli vuokralainen jo isän kuollessa, eikä se vieläkään ole muuttanut pois siitä luukusta.

Vierailija
15/44 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani vuokranantaja on poliisi ja sitä edellinen oli eläkkeellä oleva mummeli, jossain seurakunnan kanslistina tehnyt työnsä. Itse olen asunut muuton yhteydessä jonkin aikaa insinöörin asunnossa. Hän oli ostanut alunperin itselleen yksiön ja kun muutti isompaan tyttöystävänsä kanssa, jätti sen sijoitusasunnoksi. Oma esimieheni omistaa kaksi asuntoa, ei hän firman tuotoilla mitenkään rikastumaan ole päässyt, joten aika taviksena pidän. Meillä on töissä yksi yhteistyökumppani, jonka sijoitusasunnoista ei tiedä edes hänen lapsensa. On itse sanonut näin.

Vierailija
16/44 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sijoitusasunto, olen 45v akateeminen. Ei noita nyt joka toisella ole.

Vierailija
17/44 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kavereideni sijoituksista, ei ole ollut puhetta. Uskoisin, että monella on ainakin jotain rahasto-osuuksia, mutta saatan toki olla väärässä?

Meillä on osakesijoituksia, minulla noin 15 te ja miehellä 100 te arvosta. Minulla on pitkäaikaistyöttömyyttä taustalla, siksi noin vähän vielä. Kaikki on itse hankittua ja säästettyä. Ikää 41 v.

Vierailija
18/44 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ketjun vastauksia!! Ehkäpä tähän vastaavat ne, joilla sijoitusasunto(ja?!) on.

En ihan voi uskoa keskivertoasiantilaksi.

Itselläni velaton asunto, muttei sijoituksia sen päälle.

T. N55

Vierailija
19/44 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sijoitin vuosikymmeniä Alkon tuotteisiin.

Vierailija
20/44 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin sitten aikanaan useampia. Matalapalkka-alalla minäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme