Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukulaisten käytös äitiä kohtaan

Vierailija
09.09.2018 |

Mitä mieltä olette tällaisesta? Perheessä kaksi teiniä, joista toinen räiskähtelevä. Ei siis mitään vakavampaa, pientä teini-iän kiukuttelua. Joka kohdistuu ennen kaikkea äitiin.

Sukulaisnaiseni on suurennellut asian käsittämättömiin sfääreihin, kehottaa lasta hakeutumaan hoitoon, syyttää minua ja koko ajan yllyttää teiniä haukkumaan minua ja "uskoutumaan" hänelle. Siis asettuu sinne "lapsen rintamaan" ja oikein provosoi haukkumaan minua ja haukkuu minua. Takertuu, tunkee ja ripustautuu perheen lapsiin, käyttäytyy ynseästi vanhempia kohtaan. Ei suunnilleen edes puhu meille.

Sama kuvio toistui jo uhmaiässä. Oli kuulemma huonon äitiyden merkki, kun lapsi kiukuttelee. Ja että koska lapsi kiukuttelee nimenomaan äidille, äidissä täytyy olla jotain pahasti vialla.

ALAN OLLA IHAN KYPSÄ. JA TOSI LOUKKAANTUNUT.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeäähän tuo on. Lapsi/teini kiukuttelee sille, johon hänellä on läheisimmät välit.

Vierailija
2/10 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tapaa sukulaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä tapaa sukulaista.

No hänpä tunkeekin lasten puhelimiin ja houkuttelee luokseen, muutti lähemmäs jne. Vaalii suurena superkasvattajan hohtohetkenä tilannetta, kun yksi sukulaispoika kerran tappeli vanhempiensa kanssa ja "turvautui häneen".

ap

Vierailija
4/10 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella asiatonta. Teiniäkin auttaisi se, että äitiä tuettaisiin ja kannustettaisiin. Ainoastaan tuota rajatonta sukulaista auttaa se äidin mollaaminen.

Vierailija
5/10 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin selväksi, että ottaa etäisyyttä nyt tai ilmoitat poliisille. Poista lapsen puhelimesta, älä kutsu kylään, älä laske sisään.

Vierailija
6/10 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Suomen Anna Wahlgrenko sinulla on sukulaisena?

Vierailija
7/10 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisnainen on hullu. Pysykää kaukana hänestä. Ellei se onnistu, hae lähestymiskielto.

Teini kiukuttelee. Se on normaalia. Teini kiukuttelee sille aikuiselle, joka on kaikkein läheisin ja turvallisin, koska tämä ei häntä hylkää. Se on normaalia ja pitäää kohdata kärsivällisyydellä. Ei pidä agitoitua, vaikka tietenkin sitä välillä karjaisee takaisin, mikä on normaalia.

Jostain syystä teinien lähin aikuinen on yleensä äiti. Miksihän. Koska "Iskä on se mies, joka asuu meillä", eikä osallistu omien lastensa elämään juuri mitenkään, koska on laiska.

Vierailija
8/10 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaisnainen on hullu. Pysykää kaukana hänestä. Ellei se onnistu, hae lähestymiskielto.

Teini kiukuttelee. Se on normaalia. Teini kiukuttelee sille aikuiselle, joka on kaikkein läheisin ja turvallisin, koska tämä ei häntä hylkää. Se on normaalia ja pitäää kohdata kärsivällisyydellä. Ei pidä agitoitua, vaikka tietenkin sitä välillä karjaisee takaisin, mikä on normaalia.

Jostain syystä teinien lähin aikuinen on yleensä äiti. Miksihän. Koska "Iskä on se mies, joka asuu meillä", eikä osallistu omien lastensa elämään juuri mitenkään, koska on laiska.

Isä on paljonkin mukana teinien elämässä. On aina ollut. Ei se teini isällekään jätä kiukkuamatta, mutta esim uhmaiässä se nyt vaan olin minä, joka vein lapset aamulla, jolloin yleensä tuli ne känkkikset.

ap

Vierailija
9/10 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun teinini kiukuttelivat minulle varsin rajusti välillä. Lasten isän mielestä se oli minun vikani (!!!). Hän ei tajunnut sen kuuluvan asiaan.

Olemme eronneet. Lapset halusivat asua minun kanssani. Perustelivat asiaa näin: Sinä olet ainut ihminen, joka minua ymmärtää ja minusta huolehtii.

Isä on katkaissut välit lapsiinsa.

Vierailija
10/10 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tapaa sukulaista.

No hänpä tunkeekin lasten puhelimiin ja houkuttelee luokseen, muutti lähemmäs jne. Vaalii suurena superkasvattajan hohtohetkenä tilannetta, kun yksi sukulaispoika kerran tappeli vanhempiensa kanssa ja "turvautui häneen".

ap

Estot lasten puhelimiin?