Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erotako vai ei, kaipaan mielipiteitä!

KainoVieno
09.09.2018 |

Olen pyörittänyt päivittäin eroajatuksia ja tiedän että vain minä itse teen lopullisen ratkaisun. Mutta jotenkin kaipaan kyllä muidenkin mielipiteitä, mutta ystävilleni en tästä halua vielä kertoa.
Olemme olleet yhdessä 20 vuotta, meillä on 2 teini-ikäistä lasta. Miehellä rahapeliongelma, tällä hetkellä kovassa pikavippikierteessä. (meillä eri tilit, omat rahani turvassa) Seksiä ollut kahden vuoden aikana kerran, minkäänlaista hellyyttä/kosketusta ei ole myöskään. Ei oikeastaan riidellä tällä hetkellä, elämme kämppiksinä.
Ajatus minulla on, että jossain vaiheessa kun miehen raha-asiat menevät ehkä ulosottoon niin saisi velkakierteen poikki. (ja ymmärtäisi ehkä hakea apua ongelmaan)
Mies hyvätapainen ja kiltti sekä hyvä isä. Lapsille ero olisi shokki. Mies ei halua erota. Asuminen on nyt halpaa, jos menen vuokralle yksin rahasta tulee paljon tiukempaa.
Mielipiteitä tai vinkkejä ?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa.  Kaveri/kämppis suhde ei ole parisuhde. Ei ole hyvää esimerkkiä myöskään lapsille jatkaa kuollutta liittoa, mikä on loppuun eletty ,se on loppuun eletty ja piste. 

Vierailija
2/13 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin itse että kääntäkää ensin ne kaikki kivet. Terapia, puhuminen jne. Terapiassa oppii paljon uutta toisesta ja itsestäänkin vaikka se ei aina sitä liittoa pelastakaan. Itse mietin eroa kaksi vuotta ennenkuin ”luovutimme” sitten yhdessä. Totesimme vain että ei tästä tuu kyllä yhtikäs mitään ja kaikkihan tästä kärsii joten erottiin. Ja hyvä oli päätös. Elämä kantaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette naimisissa, niin rahasi eivät ole erotilanteessa enää ”turvassa”. Omaisuus ositetaan puoliksi. Kohtuullistamispykälä on myös olemassa, mutta en ole kuullut sitä sovellettavan rahapeliongelmatapauksiin. Kannattaa ehkä toimia nyt, kun miehen velkaantuminen ei vielä paha.

Vierailija
4/13 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla naimisissa. Tilit ja myös talolaina erillinen, omani olen jo maksanut, miehellä vähän jäljellä. Miehellä on myös nyt n. 40t. pelivelkoja... Itse rahasta tarkka niin kyllähän toi päähän ottaa kun toinen pilaa (rahallisen ) tulevaisuutensa.

Vierailija
5/13 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ette ole naimisissa. Teiniaika on paha aika erota. Entä jos mieheltä menee luottotiedot ja on sinun varassa? Syyttääkö lapset sinua kun et tue miestäsi silloin?

Vierailija
6/13 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea tilanne. Rakastatko miestäsi silti? Se on varmaan se ydinkysymys? Rakastaako mies sinua? Jos molemmat rakastavat niin tilanne voidaan ehkä korjata. Mutta jos ei ole edes sitä molemminpuolista rakkautta niin ei kyllä kannata elämäänsä tuhlata tuollaiseen.

Vierailija
7/13 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette naimisissa, niin rahasi eivät ole erotilanteessa enää ”turvassa”. Omaisuus ositetaan puoliksi. Kohtuullistamispykälä on myös olemassa, mutta en ole kuullut sitä sovellettavan rahapeliongelmatapauksiin. Kannattaa ehkä toimia nyt, kun miehen velkaantuminen ei vielä paha.

Velat joita ei ole otettu perheen elatukseen ei huomioida jaossa.

Vierailija
8/13 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ette ole naimisissa. Teiniaika on paha aika erota. Entä jos mieheltä menee luottotiedot ja on sinun varassa? Syyttääkö lapset sinua kun et tue miestäsi silloin?

Typeriä kysymyksiä.

Vierailija
9/13 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minä kovasti olen mieheeni kiintynyt ja hän kai minuun. Eniten mietityttää lapset jos tulee ero, ollaan kuitenkin  sellanen "tiivis" perhe. Tykätään olla kaikki yhdessä.

Jos mies joutuu ulosottoon, ne otetaan palkasta, elämiseen jää kyllä. Sen olen päättänyt että rahallisesti en häntä avusta, koska se ei peliongelmaista  auta. 

Vierailija
10/13 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on miesystävä, jolla on koko elämä pilalla rahaongelmien takia. Sen takia ei halua nähdä tai tehdä mitään.

Miehet ei näytä helposti pahaa oloaan vaan vetäytyvät. Itse yritän antaa hänelle aikaa päästä ongelman yli ja keskityn itseeni. Sitten kun mies on käynyt läpi asian omalla tavallaan, on varmasti valmis läheisyyteen yms. Hän tietää että odotan ja välitän.

Välillä pelkään kyllä että jos ei saa elämäänsä kuntoon, tappaa itsensä..

Vierailija
11/13 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset? Tietävätkö isänsä ongelmista?

Vierailija
12/13 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät tiedä, enkä halua että saisivat tietää, varsinkin nuorempi on kovin "ahdistusherkkä" muutenkin. Olen myös yrittänyt enemmän keskittyä itseeni, harrastaa  yms, ettei kokoajan ajattelisi vain niitä ongelmia.

Kiitos vastauksista, helpottaa omaa oloa kun saa vähän avautua :)

Vierailija
13/13 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Muistat vaan ettei oo sun syy, miksi mies ei halua seksiä yms.

Hän tarvii aikaa. Sun täytyy keskittyä itseesi ja lapsiisi.

Omissa ongelmissa pyöriessä, unohtuu täysin kumppani. Mutta kun tän yli pääsette, ootte vahvempia. Mies arvostaa varmasti paljon sua ja tajuaa kuinka hyvä oot ollut hänelle kunhan saa ongelmansa hoidettua.

Nro 10