Mistä halvalla perusruokatarvikkeita?
Haluan pienentää ruokabudjettiani. Eniten se varmasti pienenee sillä, etten enää osta valmisruokaa tai herkkuja, mutta lisäksi minua kiinnostaisi tietää mistä hankitte halvalla peruselintarvikkeet.
Syön paljon papuja, joten mistä ostatte kuivatut pavut tai tölkkipavut? Entä kasvikset? Etnisissä kaupoissa olen nähnyt sellaisia 10 kilon riisisäkkejä, mutta en oikein syö riisiä, vaan pidän enemmän tattarista. Löytyisiköhän tattaria halvemmalla esimerkiksi virolaisista kaupoista. Käsittääkseni idän suunnalla tattari on aika perusraaka-aine, joten haluaisin olettaa, että vironkaupoista voisi löytyä. Entäs pähkinät? Olen ostaunut Ruohonjuuresta alesta kilon pähkinäsäkkejä, jotka maksavat yleensä vähän päälle kaksikymppiä. Mutta varmasti halvemmallakin saisi jostain?
En syö juurikaan lihaa, munia tai maitotuotteita eli niistä en vinkkejä kaipaile.
Eli siis parhaat vinkkinne halvimpiin perusruokatavaroihin.
Kommentit (11)
siis jos vielä halvemmalla etsii jotain jo todella halvempia niin pitää melkein varastaa vaikka sukulaisen kaapista. et voita kuin ehkä 3 euroa kuukausi
Mamukaupoista voi saada etenkin isompia pakkauksia edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn lidlissä. Siellä on niin pieni alikoima ettei juuikaan tule heräteostoksia tehtyä. Kahden hengen ruokaostokset kuussa keskimäärin 275€.
Paljonko tuossa summassa on jäätelöä, sidukkaa, tupakkaa, vessapaperia ja makeisia. Meillä menee kahdella hengellä ruokaruokaan noin 120 euroa kuussa.
Tutuustu ruokaakemiaan joss haluat halpaa ja hyvää. Käytää lämmönjohdanteeita, vallmista keitttoja, jaloosta enemmän ittse tee eneemmän itse. Joss ei olee aikaaa niin käy vaikka aasiastaa hakemassa apua.
Vierailija kirjoitti:
Tutuustu ruokaakemiaan joss haluat halpaa ja hyvää. Käytää lämmönjohdanteeita, vallmista keitttoja, jaloosta enemmän ittse tee eneemmän itse. Joss ei olee aikaaa niin käy vaikka aasiastaa hakemassa apua.
See oli vitsi. Kannattaa leipoa itsee. Ei vaadi muuta kuin jauuhoja, hiivaa, suolaaa, mahhdollisesti kardemuummaa yms ja sokeria riippuen tahdootko leipoaa sämpylää tai pullaaa.
Vierailija kirjoitti:
Googlaa fiksuruoka
Matsmart on parempi, ja siellä postikulut ovat vain 3.90. Fiksuruoalla on se typerä 20 euron vähimmäistilaushinta. (Eikä valikoima ole kovin hyvä tai monipuolinen...)
Etnokaupoista tosiaan saa pavut, linssit, riisin, pähkinät ja siemenet paljon halvemmalla kuin normikaupoista. Mä olen ostanut joskus 5 kilon säkin jasmiiniriisiä todella halvalla läheisestä "mamukaupasta". Samoin kuivattuja härkäpapuja, punaisia ja vihreitä linssejä. Hunajakin taitaa olla halvempaa siellä. (Bonuksena kaikki mausteet, joita ei normikaupoista löydä, kuten esim. ruusuvesi.) Tsekkaa kaupan hyllyt - en tiedä tattarista, mutta hirssiä olen nähnyt myytävän myös "tukkupaketeissa", joten varmasti löytyy sitäkin.
Muuten seurailisin kauppojen omia tarjouksia, ja ostaisin kerralla enemmän säilyviä tuotteita sitten kun niitä saa edullisesti. Mm. Lidlin. Olen ostanut sieltä omaan ruokavarastooni superhalvalla esimerkiksi ruispuuroryynejä, kun ovat olleet tarjouksessa, ja "Kreikka-viikoilta" täytettyjä viininlehtikääryleitä, jotka ovat euron halvempia/purkki kuin normikaupoissa.
Omassa lähi-Cittarissani on myös usein "kauppiaan erikoisia", eli tarjouksia joita ei muualta löydy. Esimerkiksi nyhtökauraa 1.50 - 2 euroa paketti, juustoja eurolla jne. Nyhtistä voi pakastaa hyvin, ja juustot raastan ja pistän pakkaseen odottamaan ruoanlaittoa. Pakastaminen siis myös osaltaan auttaa ruokalaskun pienentämistä. Näiden tarjousten seuraaminen ja hyödyntäminen vain vaatii vähän "jalkatyötä" ja mainosten lukemista (onnistuu onneksi netissä, kauppakohtaisia tarjouksia tosin ei netissä ole).
Muistakaa vielä kaikki, että ostakaa vain ruokia joita syötte oikeasti. On rahan tuhlaamista ja ympäristölle pahaksi, jos ostatte ruokaa pois heitettäväksi.
Tuolta löytyy vertailusta fiksuruoka.fi ja matsmart.fi
https://fiksuostos.com/oppaat/ruokaa-netista-havikkiruokakaupat-vertail…
Molemmat halpoja, riippuu toki mitä ostaa.
FO kirjoitti:
Tuolta löytyy vertailusta fiksuruoka.fi ja matsmart.fi
https://fiksuostos.com/oppaat/ruokaa-netista-havikkiruokakaupat-vertail…
Sivulla lukee 'Lähestyvä tai jo umpeutunut parasta ennen -päiväys (esim. pasta on täysin syömäkelpoista vuosia, mutta sen parasta ennen -päiväys lähestyy tai on umpeutunut, jolloin tuotetta ei voi enää myydä tavallisessa ruokakaupassa. ' ??? Tietääkseni parasta ennen -tuotteita saa myydä ja olen niitä ostanutkin.
Itse käyn lidlissä. Siellä on niin pieni alikoima ettei juuikaan tule heräteostoksia tehtyä. Kahden hengen ruokaostokset kuussa keskimäärin 275€.