Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylläpidon mielivaltainen ketjujen poisto on todella loukkaavaa!

Vierailija
08.09.2018 |

Eilen illalla joku oli tehnyt aloituksen miehen raiskauksesta ja siitä tulleesta tuomiosta. Keskustelu kuitenkin poistettiin, vaikka itse en siihen syytä ymmärräkään. Tein sitten uuden aloituksen liittyen lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön ja niistä tulleisiin tuomioihin. Asia koskettaa minua itseä erityisen paljon, koska olen itse myös joutunut lähisukulaisen hyväksikäyttämäksi. Keskusteluun tuli vastauksia muilta saman kokeneilta ja huomasin, että meitä yhdisti myös se, miten olemme uhreina saaneet kuunnella syyllistämistä ja haukkumista. Minusta tämä on todella outoa. Kiinnitin huomiota siihen, miten jo lyhyessä keskustelussa oli joku kommentoija, joka piti uhria "pahiksena".

Tein tämän aloituksen uudelleen, koska haluaisin kuulla ihmisiltä lisää kokemuksia tilanteista ja vielä millaisia tuomioita tiedätte henkilökohtaisesti. Tämä aihe on vaikea ja koskettaa todella paljon. En ole oikeastaan koskaan pystynyt lukemaan aiheeseen liittyviä uutisia enkä keskusteluita. Nyt ehkä ensimmäistä kertaa elämässä luulen olevani valmis "kuulemaan" muiden kokemuksia. Ärsyttää se edellisen keskustelun poisto, koska nyt on paljon ihmisiä, jotka eivät voi lukea jo aiemmin kirjoitettuja kokemuksia.

Itsellä vuosien kestänyt hyväksikäyttö alkoi 6-vuotiaana ja tuomiota syytetty sai vain 1v ja 3kk. Minä olen nykyään lähes 30-vuotias ja kannan sitä taakkaa edelleenkin harteillani.

Ylläpidolle: Jos keskusteluissa on viestejä, jotka eivät ole sopivia tälle palstalle, poistakaa ne yksittäiset kommentit. Vai onko tämä sellainen aihe, josta ei ylipäätään saa puhua?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli kyllä huono otsikko valittua tekstille :/

Ap

Vierailija
2/33 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, välillä tuntuu, että linja on vähän kummallinen. Mitä tahansa voi sanoa, jos osaa välttää joitakin tuntemattomia kiellettyjä sanoja ja ilmaisuja, ja asialliset keskustelut poistetaan, jos aihe on vähänkään - jaa, en edes tiedä, mitä. Olisi hyvä, jos täällä olisi näkyvillä selkeät ja yksiselitteiset säännöt, mistä ja miten voi keskustella. Yleensä ne parhaat ja ajatuksia herättävimmät keskustelut poistetaan äkkiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle!❤

Vierailija
4/33 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tämä ei liene palsta jossa käsitellään tuollaisia asioita.Fiksumpi ihminen tajuaisi. Koita ymmärtää. Voimia.

Vierailija
5/33 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin miettimään erityisesti tuota uhrien syyllistämistä. Miten ihmeessä voi olla mahdollista, että hirveiden kokemuksien jälkeen, uhri joutuu vielä puolustamaan itseään sivullisilta? Ja mietin myös sitä itseinhoa, mikä lapselle kasvaa hyväksikäytöstä (tiedän erityisen hyvin, koska olen itse syyttänyt itseäni asiasta). Minulle on tuntematon ihminen tullut sanomaan, että olen ollut ainoastaan rahan perässä (tuomitulla ei ole minkäänlaista omaisuutta, joten korvaukset jäivät valtion konttorin maksamiin korvauksiin. Joten niillä ei kovin pitkälle juhlita) ja minun vuoksi syytön mies on joutunut vankilaan. Yritin puolustaa itseäni, mutta ei minua siinä uskottu. Lopulta aloin itkemään ja sanoin että tuomittu on tunnustanut kaiken. Mitään anteeksipyyntöä en kuullut, kun romahdin näihin syytöksiin ja haukkuihin. Haukkuja oli noin 40-50-vuotias mies ja minä just 18v täyttänyt.

Miksi uhreja syyllistetään raiskauksista?

Vierailija
6/33 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin aloituksen asiattomaksi!

Vierailija
7/33 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tämä ei liene palsta jossa käsitellään tuollaisia asioita.Fiksumpi ihminen tajuaisi. Koita ymmärtää. Voimia.

Miksi tällä palstalla ei saa puhua asiasta? Onko tämä palsta tarkoitettu vain kivoille ja ihanille asioille, joita ihmisten on helpompi kestää? Nämä keskustelun on helppo sivuuttaa ja olla avaamatta, jos tuntuu liian pahalta. Niin minäkin olen tehnyt kaikkien raiskauksiin liittyvien uutisten kanssa jo vuosikaudet. Se, että minä en henkilökohtaisesti kestä lukea aiheesta, ei anna minulle oikeutta viedä sitä mahdollisuutta toiselta. Jollain toisella voi olla iso tarve puhua kokemuksistaan ja löytää sitä kautta helpostusta/vastauksia kysymyksilleen.

Ap

Vierailija
8/33 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin miettimään erityisesti tuota uhrien syyllistämistä. Miten ihmeessä voi olla mahdollista, että hirveiden kokemuksien jälkeen, uhri joutuu vielä puolustamaan itseään sivullisilta? Ja mietin myös sitä itseinhoa, mikä lapselle kasvaa hyväksikäytöstä (tiedän erityisen hyvin, koska olen itse syyttänyt itseäni asiasta). Minulle on tuntematon ihminen tullut sanomaan, että olen ollut ainoastaan rahan perässä (tuomitulla ei ole minkäänlaista omaisuutta, joten korvaukset jäivät valtion konttorin maksamiin korvauksiin. Joten niillä ei kovin pitkälle juhlita) ja minun vuoksi syytön mies on joutunut vankilaan. Yritin puolustaa itseäni, mutta ei minua siinä uskottu. Lopulta aloin itkemään ja sanoin että tuomittu on tunnustanut kaiken. Mitään anteeksipyyntöä en kuullut, kun romahdin näihin syytöksiin ja haukkuihin. Haukkuja oli noin 40-50-vuotias mies ja minä just 18v täyttänyt.

Miksi uhreja syyllistetään raiskauksista?

En tiedä, miten se rationalisoidaan, mutta ehkä kyseessä on se, että halutaan uhrin olevan eri lajia kuin itse. Ei haluta hyväksyä karmivaa ajatusta, että joku tekee pahaa ihan viattomalle, joten vika keksitään. Siten ei joudu ajattelemaan, että sama kävisi/olisi voinut käydä/voisi yhä käydä itselle, omalle siskolle tai lapselle jne. Oikein se ei ole, mutta tällaista olen kuullut.

Vierailija
9/33 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitin aloituksen asiattomaksi!

Miksi ihmeessä? Jos asia on sinulle vaikea, niin älä lue keskustelua!

Vierailija
10/33 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, välillä tuntuu, että linja on vähän kummallinen. Mitä tahansa voi sanoa, jos osaa välttää joitakin tuntemattomia kiellettyjä sanoja ja ilmaisuja, ja asialliset keskustelut poistetaan, jos aihe on vähänkään - jaa, en edes tiedä, mitä. Olisi hyvä, jos täällä olisi näkyvillä selkeät ja yksiselitteiset säännöt, mistä ja miten voi keskustella. Yleensä ne parhaat ja ajatuksia herättävimmät keskustelut poistetaan äkkiä. 

Osa viesteistä menee toki tarkastukseen ennen julkaisua mutta nuo ketjujen poistot ei kyllä yleensä ole ylläpidon toimesta tehtyjä vaan jotkut poistattavat niitä huvikseen ilmiantamalla niitä. Sitten ne poistuvat automaattisesti. Tulee välillä roikuttua palstalla parikin tuntia ja hyvin huomaa milloin poistattelijat on vauhdissa kun kaikki ketjut häviää, välillä taas sitten ei poistu mitään ketjuja ja keskustelu kulkee.

Tosin tämän automaattimoderoinninkin periaatteen voisi täällä palstalla selittää ylläpidon toimesta niin ettei väki kerta toisensa jälkeen kiukuttele *paskoille modeille* ja joku pälli sitten hihittelee "ilmoita asiattomaksi"-kohtaa koneellaan rämpäten kun saa toiset ärsyyntymään...

Vierailija
11/33 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kummallinen "lyödään lyötyä" kulttuuri ollut jo iät ajat. Mikä psykologinen Tausta on näillä syyttäjä-ihmisillä.

Sanoohan terve järki kun ettei rikoksen uhri ( varsinkaan lapsi) ole syyllinen.

Minullakin on hyväksikäyttöhistoria mutta olen pystynyt puhumaan ammattiauttajille vasta nyt 40-vuotiaana.

Ap, toivon sinulle paljon voimia & valoa elämääsi

Vierailija
12/33 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin kyllä ketjua (siivottuna) takaisin yp:ltä!

(Onhan se tallessa).

- en ole itse näiden asioiden kanssa joutunut tekemisiin, onneksi.

Vierailija
13/33 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin, kuin viesti 12 kirjoittaa.

Vierailija
14/33 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joku mielensäpahoittaja tulee ilmoittamaan asiattomiksi ketjut aiheista, joista ei itse halua keskustella sen sijaan, että jättäisi vain itse ko. ketjut avaamatta. Juuri äsken poistettiin ro/\/\aniketju, jossa ei ollut mielestäni mitään asiatonta.

Vierailija
15/33 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kummallinen "lyödään lyötyä" kulttuuri ollut jo iät ajat. Mikä psykologinen Tausta on näillä syyttäjä-ihmisillä.

Sanoohan terve järki kun ettei rikoksen uhri ( varsinkaan lapsi) ole syyllinen.

Minullakin on hyväksikäyttöhistoria mutta olen pystynyt puhumaan ammattiauttajille vasta nyt 40-vuotiaana.

Ap, toivon sinulle paljon voimia & valoa elämääsi

Minä olen myös joskus miettinyt sitä, ovatko he itse joutuneet kokemaan jotain traumaattista, koska käyttäytyvät noin. Vai onko se vain ihmisen kyvyttömyyttä tuntea empatiaa töistä ihmistä kohtaan.

Oletko pystynyt puhumaan itse tapahtumista? Minä olen nyt pari vuotta käyny kelan kuntouttavassa terapiassa. En edelleenkään pysty itse tapahtumista puhumaan, mutta olen kyllä oppinut huomaamaan toimintamalleja, jotka ovat todennäköisesti sieltä peräisin. Ja se, kuinka vääristynyt minäkuva minulla on. Siinä onkin vielä paljon työtä edessä.

Ap

Vierailija
16/33 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne tulee niin paljon viestejä että kaikki josta voi tulla ongelmia poistetaan. Pää asia että viestit pyörii ja rahaa tulee.

Vierailija
17/33 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänne tulee niin paljon viestejä että kaikki josta voi tulla ongelmia poistetaan. Pää asia että viestit pyörii ja rahaa tulee.

En ymmärrä, mitä ongelmia näistä viesteistä voisi kenellekään tulla.

Ap

Vierailija
18/33 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, mitä ongelmia näistä viesteistä voisi kenellekään tulla.

Ap

Suuri osa lasten hyväksikäyttötapauksista liittyy hyvin ruskettuneeseen kansanosaan. Onko vaikea ymmärtää.

Vierailija
19/33 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut syy miksi täältä poistellaan nykyään, on venäjätrollit ja tietty ryhmä joka tunkee omaa ''kriittisyyttään ''ja näkemyksiään joka puolelle ja öyhöttävät. Täältä tosin lähtee myös paljon muita juttuja. Ja nuo rskaus uutiset ovat aina olleet niitä etnisen omaavan tekemiä ja niitä sitten spammataan palstalle ja puhutaan halventavasti vähemmistöistä. Jos kyseessä on suomalaisen tekemä rikos, se kääntyy ihan kohta etnisen taustan omaaviin. Sen takia täällä on otettu tarkka linja, että laitetaan sitten kaikki aihetta käsittelevät , varsinkin uutiset poistoon.

Vierailija
20/33 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 20 todisti hyvin mun pointin. T: edellinen