Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintaliivien kokolaskuri

Vierailija
08.09.2018 |

Mistä ihmeestä löytää järkevän tuloksen antava rintaliivien kokolaskurin?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä on mikä tahansa sellainen laskuri, joka antaa osviittaa siitä, mistä koosta sovittaminen kannattaa aloittaa siinä liikkeessä.  Joillakin on omat mallit ja koot, joissa ei toimi muut laskurit varsinkaan erikoisemmissa koissa, esim Change. 

Opettele myös rinnakkaiskoot. Jos mitta rintojen alta on 80 cm ja kuppi C, kokeile myös 85B ja 75D.

Vierailija
2/39 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita laskureita on monenlaisia.

Tää on varmaan yks huolellisimmin tehtyjä

https://www.abrathatfits.org/calculator.php

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita laskureita on monenlaisia.

Tää on varmaan yks huolellisimmin tehtyjä

Tää on paras ja tarkin. Ja kannattaa uskoa myös se tulos, vaikka se olisi jotain ihan miuta kuin mitä on tottunut käyttämään.

Vierailija
4/39 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin rintsikkaliikkeessä mittauttamassa oikean koon, kun mulla on tota ylähyllyä kertynyt perintönä. Ympärysmitta 75 ja kuppikoko G. Ostin sieltä kahdet liivit, maksoin melkein 200 €, mutta saavat sitten taas kelvata vähän aikaa. Mutta nyt sitten tietää koon ja voi kokeilla tavarataloissakin liivejä, harmi vaan kun kuppikokoja on harvoin G-kokoon asti.

Vierailija
5/39 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ne on kaupassa sovittaa. Olen vuosia käyttänyt D:tä, mutta nyt kävin eri liikkeessä, ja heidän malliston C olikin tällä kertaa minun kokoni. En ole laihtunut. Ja heidän C-kuppinsa on todellakin saman kokoinen kun toisen kaupan D-kuppi, vertasin vanhoihin rintsikoihin.

Vierailija
6/39 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 G ehdottaa mulle tuo laskuri. 75 F:ää olen käyttänyt tähän asti enkä voisi kuvitellakaan, että käyttäisin yhtään kireämpää ympärystä. Nytkin tuntuu, että tursuaa liikaa selästä, kun mun rinnanalusmitta on 78.

Vierailija
7/39 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista laskureista saa yleensä koon, josta ALOITETAAN sopivien rintaliivien kokeilu.Mksi? Koska eri maiden ja valmistajien liivikoot vaihtelevat, samoin sopiva koko vaihtelee liivin mallin mukaan. Joskus myös materiaali vaikuttaa siihen mikä koko on paras.

Jos on "ylähyllyä kertynyt perintönä" (hauska sanonta, saanko ottaa käyttöön?) ja koko on G+ kupeissa niin Suomessa on myynnissä vain muutamaa merkkiä. Valikoimaa niissäkään ei joka kaupassa ole valtaisia määriä.

Neiti 75G:tä suosittelen kokeilemaan jossain kunnon liiviliikkeessä laadukkaita merkkejä. Jos ei sopivaa löydy tai ovat liian kalliita, ota ylös jotain brittiläistä liiviä kokeillessa UK kokosi ja sopiva malli, sitten voit sen avulla tilailla netistä. Meidän kuppikoossa liivejä valmistavia merkkejä ei ole pilvin pimein, brittiläiset verkkokaupat myyvät brittiläisiä merkkejä kohtuuhintaan.

Vierailija
8/39 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70 G ehdottaa mulle tuo laskuri. 75 F:ää olen käyttänyt tähän asti enkä voisi kuvitellakaan, että käyttäisin yhtään kireämpää ympärystä. Nytkin tuntuu, että tursuaa liikaa selästä, kun mun rinnanalusmitta on 78.

Liian ahdas kuppi tekee ympäryksen kireän tuntuiseksi. Suosittelen kokeilemaan. Liivejä pukiessa mene etunojaan ja ja vedä rinnat kädellä kainalosta asti kuppiin päin niin että koko rinta on varmasti kupissaan ja nosta kaarituki oikealle paikalleen ihan rinnan alle.

Näin siis

Vierailija
9/39 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mistään.

Joudut sovittamaan.

Ja kaikki mallit ei sovi kaikille, ei edes oikeankokoisina.

Vierailija
10/39 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä sizing systemillä tuo tulos on?

Onko sulla jotain istuvuusongelmia liiveissä, jos on niin millaisia?

Vierailija
11/39 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

65K:n antoi toi laskuri. Käytän yleensä kokoa 75G tai 70H. Vaikea uskoa, että 65 ympärys ikinä menisi edes kiinni, kun 70:kin on tosi kireä. 65K-kokoa tuskin on edes myynnissä Suomessa missään.

Vierailija
12/39 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

65K:n antoi toi laskuri. Käytän yleensä kokoa 75G tai 70H. Vaikea uskoa, että 65 ympärys ikinä menisi edes kiinni, kun 70:kin on tosi kireä. 65K-kokoa tuskin on edes myynnissä Suomessa missään.

No se on se liian pieni kuppi joka kirraa sen ympäryksen. Johonkihan niiden rintojen on mentävä kun eivät kuppeihinsa mahdu, joten jäävät osittain ympärysnauhan alle kuppien ulkopuolelle. Paljon sulla on sitten mitta rinnan alta?

Vierailija
13/39 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on se liian pieni kuppi joka kirraa sen ympäryksen. Johonkihan niiden rintojen on mentävä kun eivät kuppeihinsa mahdu, joten jäävät osittain ympärysnauhan alle kuppien ulkopuolelle. Paljon sulla on sitten mitta rinnan alta?

75-78 cm. En ole ikinä edes kokeillut kokoa 65, mutta tuo 70:kin on joissain aivan liian kireä.

Vierailija
14/39 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä laskurilla tämä tulos tuli?

Vierailija
15/39 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja en kyllä jätä rintoja ympärysnauhan alle yhtään. Kuppikoko on valitsemissani liiveissä aina sopiva. T. 13

Vierailija
16/39 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
17/39 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja en kyllä jätä rintoja ympärysnauhan alle yhtään. Kuppikoko on valitsemissani liiveissä aina sopiva. T. 13

Teetkö liivejä pukiessasi tuon linkatun videon swoop&scoop jutun?

Vierailija
18/39 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy koko 75G yhdessä rintaliivimerkissä, ja se ympärys on vähän löysäkin. Toisessa merkissä käytän liivikokoa 80H ja ympärys on pidettävä keskimmäisessä hakasessa, muuten liian tiukka.

Aika suuria eroja on valmistajien suhteen.

Vierailija
19/39 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh? Luulin että se hyvä, eipä ehkä olekaan. En ole itse testannut, pitää näköjään tehdä "eläinkoe" itselläni, että miten toimii :)

Minkämerkkiset ja malliset liivit ovat nuo 75G ja 70H joita käytät?

Vierailija
20/39 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh? Luulin että se hyvä, eipä ehkä olekaan. En ole itse testannut, pitää näköjään tehdä "eläinkoe" itselläni, että miten toimii :)

Minkämerkkiset ja malliset liivit ovat nuo 75G ja 70H joita käytät?

Freya.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan