Avioero? -mies ei siivoa
Olen 18 viikolla raskaana. Olen kärsinyt pahasta raskauspahoinvoinnista, olen joutunut olemaan tiputuksessakin. Nyt on tultu siihen pisteeseen, että en enää jaksa!
Helteillä ruuat ja tiskit homehtui ja aiheutti lisää pahoinvointia. Pyysin useasti tiskaamaan, mutta aen mies koki pomotteluna ja nalkuttamisena. Tänään pyysin myös, meni riidaksi ja huudoksi ja mies suuttui lopulta ja lähti pois. Olisi pitänyt lähteä meidän maalle ajamaan, nyt en voi lähteä yksin ajelemaan kun oksettaa niin paljon. Mies lähti jonnekin, en tiedä minne.
Millä mies perustelee laiskuuttaan? Kun ei jaksa, on niin väsynyt olo, yövuorot. Jne.
Ei mies jaksa mitään nyt eikä pitemmällä tähtäimellä, kuin hän olisi joku vähä-älyinen.. Minä olen järjestänyt kaikki yleensä, kihlaukset, häät, nyt katsomme suurien riitojen jälkeen ensinmäistä asuntia (pakko muuttaa, emme voi jäädä vuokrakaksioon kun vauva tulee) tämäkin on minun järjestämää,minun varaamat pankkiajat, minun varaamat ja valitsemat näytöt, minä katson miehen vuorotyölistan ja sovitan sen mukaisesti.
Ainoa, mitä mies tekee on ruoka ja ruuanosto. Minua on oksettanut läpi raskauden lihanhaju ja eilenkin mies paistoi kinkkupitsaa, vaikka sanoin etten kestä, meinasi tulla oksennus. Mies ei tajua eikä ota vakavasti minun oloa. Olen ollut tiputuksessakin pahoinvoinnin takia.
Mihin hän kuluttaa ajan? Hän, 32v mies joko pelaa tietokoneella tai katsoo youtubevideoita. Ja pitää kuulemma saada rentoutua.
Olen vakavasti miettinyt, että muutan 60km päähän vanhempieni paikkakunnalle, ostan sieltä oman asunnon, siellä asunnot on halpoja ja silloin minulle jää huollettavaksi vain itseni ja pikkulapsi. Minua harmittaisi erota, mutta koen, että nämä jatkuvat riidat kuluttaa minua niin paljon.
Kommentit (63)
Siis mitä sinä ap odotit? Mies on ollut aina täysin perässävedettävä, ja olet suunnilleen pakottanut tuon saamattoman mätisäkin kanssasi naimisiin. Hän käyttäytyy tasan yhtä lapsellisesti kuin kuvauksesi mukaan on aina käyttäytynyt - ja se tuli sinulle yllätyksenä?!
Joo, miehesi on mieslapsi, mutta olet kyllä kuoppasi kaivanut ihan itse kun kaikki merkit ovat olleet alusta asti näkyvillä. Tuskin tuossa muuta vaihtoehtoa on kuin ero - tai jatkat samaa miehen äitinä toimimista hamaan ikuisuuteen.
Kun kertan on varaa, niin osta tiskikone.
En puolusta miestäsi, mutta miksi ruoka jne homehtuu?
Etkö jaksa niitä heittää ajoissa pois?
Se on totta, että yötyö rasittaa toisia enemmän kuin toisia.
Joidenkin psyyke ja fysiikka kestää paremmin ja toisille se on vaikeampaa ja vaatii palautumista enemmän.
Mies voi olla siis väsynyt oikeasti.
Tietysti jos molemmat käytte töissä, niin molempien pitäisi osallistua kotitöihin. Miten se onnistuu on eri juttu.
Ilmeisesti olette nuoria, jos miehelle on tullut nyt jokin kriisi häistä, lapsesta ja tulevasta perhe-elämästä?
Ei näihin yhteiseen kotielämään liittyviin sopimuksiin auta muu kuin keskustelu ja keskusteluyhteyden ylläpitäminen.
Mitään poppa- tai vippaskonstia ei ole, ikävä kyllä.
Valitettavasti miehesi on täysi vätys. Ei hyvältä näytä tulevaisuus hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis käy töissä, koska kirjoitat yövuoroista?
Käytkö itse?
Minusta itsestään selvää, että se joka on kotona hoitaa kotihommat kahden ihmisen taloudessa.
Vaikutat itse saamattomalta, jos tiskata ei se verran viitsi, että astiat pääsee homehtumaan.
Miten se onnistuu tiputuksesta käsin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kyllä tuon pahoinvoinnin, en oksentanut kuin pari kertaa, mutta se kuvotus oli ihan hirveää. Meillä oli ja on vieläkin kissoja, joten minun oli pakko pyytää miestä siivoamaan laatikot, kun oksetti niin paljon alkuviikkoina. Mies on todella hajuherkkä, mutta teki sen silti, pyykkipojan kanssa tosin.
.
Ei kai kukaan oikeasti laita PYYKKIPOIKAA NENÄÄN hajuja välttääkseen?? Tämähän on vain sarjakuvajuttu.
No en nyt kuvaillut koko viritelmää, mutta pyykkipoika hänellä oli apuna. Lisäksi paperia sieraimissa, ajatteli kai rutistaa ne tiukemmin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tollanen vätys sai kikkinsä sun sisään?
Täh? Kikkihän tarkoittaa tissiä. Missäpäin Suomea se onkin miehekäs sana?
Missä päin suomea kikki muka tarkoittaa tissiä?
Ainakin täällä Pohjanmaalla. Rintaliivitkin on kikkiliivit.
Anteeksi. Kikkiliivit. :DDDD -Pirkanmaa
Jep :D. Ja nythän vielä paremmat mielikuvat jos muut pitävät kikkiä miehen osana :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kyllä tuon pahoinvoinnin, en oksentanut kuin pari kertaa, mutta se kuvotus oli ihan hirveää. Meillä oli ja on vieläkin kissoja, joten minun oli pakko pyytää miestä siivoamaan laatikot, kun oksetti niin paljon alkuviikkoina. Mies on todella hajuherkkä, mutta teki sen silti, pyykkipojan kanssa tosin.
.
Ei kai kukaan oikeasti laita PYYKKIPOIKAA NENÄÄN hajuja välttääkseen?? Tämähän on vain sarjakuvajuttu.
No en nyt kuvaillut koko viritelmää, mutta pyykkipoika hänellä oli apuna. Lisäksi paperia sieraimissa, ajatteli kai rutistaa ne tiukemmin kiinni.
No vielä vaan huvittavampaa jos paperiakin tunkee nenään :D. On se kumma jos yhtä kissan kakkaa ei pysty noukkimaan siinä ajassa jonka hengitystään pidättää.
Kuka ihme puolustaa tuota miestä? Katkera ulilauma?
Vierailija kirjoitti:
Olen 18 viikolla raskaana. Olen kärsinyt pahasta raskauspahoinvoinnista, olen joutunut olemaan tiputuksessakin. Nyt on tultu siihen pisteeseen, että en enää jaksa!
Helteillä ruuat ja tiskit homehtui ja aiheutti lisää pahoinvointia. Pyysin useasti tiskaamaan, mutta aen mies koki pomotteluna ja nalkuttamisena. Tänään pyysin myös, meni riidaksi ja huudoksi ja mies suuttui lopulta ja lähti pois. Olisi pitänyt lähteä meidän maalle ajamaan, nyt en voi lähteä yksin ajelemaan kun oksettaa niin paljon. Mies lähti jonnekin, en tiedä minne.
Millä mies perustelee laiskuuttaan? Kun ei jaksa, on niin väsynyt olo, yövuorot. Jne.
Ei mies jaksa mitään nyt eikä pitemmällä tähtäimellä, kuin hän olisi joku vähä-älyinen.. Minä olen järjestänyt kaikki yleensä, kihlaukset, häät, nyt katsomme suurien riitojen jälkeen ensinmäistä asuntia (pakko muuttaa, emme voi jäädä vuokrakaksioon kun vauva tulee) tämäkin on minun järjestämää,minun varaamat pankkiajat, minun varaamat ja valitsemat näytöt, minä katson miehen vuorotyölistan ja sovitan sen mukaisesti.
Ainoa, mitä mies tekee on ruoka ja ruuanosto. Minua on oksettanut läpi raskauden lihanhaju ja eilenkin mies paistoi kinkkupitsaa, vaikka sanoin etten kestä, meinasi tulla oksennus. Mies ei tajua eikä ota vakavasti minun oloa. Olen ollut tiputuksessakin pahoinvoinnin takia.
Mihin hän kuluttaa ajan? Hän, 32v mies joko pelaa tietokoneella tai katsoo youtubevideoita. Ja pitää kuulemma saada rentoutua.
Olen vakavasti miettinyt, että muutan 60km päähän vanhempieni paikkakunnalle, ostan sieltä oman asunnon, siellä asunnot on halpoja ja silloin minulle jää huollettavaksi vain itseni ja pikkulapsi. Minua harmittaisi erota, mutta koen, että nämä jatkuvat riidat kuluttaa minua niin paljon.
Minä olen järjestänyt kaikki kihlat, häät jne.
Kuulostaa siltä, että olet alusta asti tiennyt millainen mies on. Silti päätit hankkia lapsen hänen kanssaan.
Mahtoiko mies edes haluta naimisiin ja lapsen vai oliko vähän nahjus ja sinä painoit päälle??
Tekisin niin kuin jo ajattelitkin: sulle ja lapselle oma talous ja ukko jatkakoon yksin omaansa. Saa olla joku aika iso henkilökohtainen herätysshokki tai sitten pitkän väännön ja tapakasvatuksen tulos että mies tuosta mihinkään muuttuisi. Ja todennäköisesti ei muutukaan. Sähän oot sille äiti tällä hetkellä. Mieti haluatko oikeasti sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme puolustaa tuota naista? Hankkiutuu raskaaksi miehelle, joka on alusta asti ollut puoliteholla ja vastentahtoisesti suhteessa mukana.
Mulla on ollu myös hyperemeesi, joten ymmärrän tilanteesi. Sitä helvettiä ei todellakaan ymmärrä, ellei ole itse kokenut, kun oksennus voi lentää pahimmillaan vartin välein eikä oksentaminen (ainakaan mulla) ollut edes se pahin juttu, vaan pahin oli se ympärivuorokautinen käsittämätön hormonipahoinvointi, joka oli sata kertaa voimakkaampaa kuin pahimmassakaan oksennustaudissa tai krapulassa ja johon itse oksentaminenkaan ei tuonut edes väliaikaista helpotusta. Sun miehes on aivan täysi paska, jos ei viitsi edes tiskejä tiskata sinua auttaakseen. Käske mennä takaisin äitinsä luo katselemaan niitä Youtube-videoitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme puolustaa tuota naista? Hankkiutuu raskaaksi miehelle, joka on alusta asti ollut puoliteholla ja vastentahtoisesti suhteessa mukana.
Suurin osa ei puolusta vaan osoittaa hänen tekemänsä virheen.
Oho onpas tullut kommentteja.
Joo, kiitos niille, ketkä on ollu asiallisia.
Tiputus oli kesälomalla, toinen tiputus= viikon sairasloma töistä. Muutoin oon ollu etätöissä. Yhtä helvettiähän tämä olotila kokoajan on.
Ei tätä pahoinvointia voi kuvailla, ennenkuin itse kokee sen. Ei ole verrattavissa oksennustautiin, on erityyppistä ja enemmän noromaista, yllättävää ja rajua oksentelua. Tähän yhdistyy muut oireet.. Ja tätä kestää sellaiset 8-9kk. Että repikää ulisijat siitä.
Ennen tätä jaksoin tehdä kotitöitä ja nyt kun en jaksa, elämme haisevassa paskaläävässä. Tähän probleemaan kaipaan miehen tukea.
Olen nyt miettinyt, että erillään asuminen voi olla ratkaisu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En voi tiskata, koska oksennan. Jos ei ole hyperemeesiä kokenut ei voi ymmärtää. Käyn kokopäivätöissä ja minulla on enenmän omaisuutta.
Ap.
Ehkä miestäkin oksettaa, ostakaa pesukone.
Vierailija kirjoitti:
Oho onpas tullut kommentteja.
Joo, kiitos niille, ketkä on ollu asiallisia.
Tiputus oli kesälomalla, toinen tiputus= viikon sairasloma töistä. Muutoin oon ollu etätöissä. Yhtä helvettiähän tämä olotila kokoajan on.
Ei tätä pahoinvointia voi kuvailla, ennenkuin itse kokee sen. Ei ole verrattavissa oksennustautiin, on erityyppistä ja enemmän noromaista, yllättävää ja rajua oksentelua. Tähän yhdistyy muut oireet.. Ja tätä kestää sellaiset 8-9kk. Että repikää ulisijat siitä.
Ennen tätä jaksoin tehdä kotitöitä ja nyt kun en jaksa, elämme haisevassa paskaläävässä. Tähän probleemaan kaipaan miehen tukea.
Olen nyt miettinyt, että erillään asuminen voi olla ratkaisu.
Ap
Lopuuko pahoinvointi silloin ja tiskit menee itse koneeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis käy töissä, koska kirjoitat yövuoroista?
Käytkö itse?
Minusta itsestään selvää, että se joka on kotona hoitaa kotihommat kahden ihmisen taloudessa.
Vaikutat itse saamattomalta, jos tiskata ei se verran viitsi, että astiat pääsee homehtumaan.
Miten se onnistuu tiputuksesta käsin?
Onhan jokaisessa potilashuoneessa pesuallas. Huomaavainen mies tuo vaimolle likaisten astioiden mukana tiskiaineen ja harjan.
No siellä nyt puhutaan muutenkin hoonosoomi.