Olen vuosia kadehtinut perheitä, joissa on normaaleja lapsia, nyt olen jopa hiukan helpottunut
Lapsi on nyt 15-v. teini. Muiden teinit ryyppää ja rellestää pitkin kaupunkia. Itse ainakin tiedän, missä omani on, kotona turvassa.
Hän käy terapiassa ja harjoittelee pärjäämään maailmassa, eli opettelee miten kaupungilla käydään. Miten pärjätä tuolla kaikkien bakteerien keskellä.
Lapsi on siis asperger, hänellä on tällä hetkellä 3 kaveria, mutta ei halua mennä iltaisin kaupungille, vaan viettää aikaa kotona. Meillä käy lapsen kavereita yökylässä ja oon luvannut, että meille on aina tervetulleita, vaikka sitten olisi alkoholia maistellut, jos ei kotiin uskalla mennä.
Meillä ei anneta alkoholia, eikä tupakkaa, mutta meiltä saa ns. turvapaikan, jos tarvitsee.
Toinen lapsen kaveri on eroperheestä ja on jäänyt perheen isän kotiin asumaan ja tämä isä käy vuorotyössä, niin lapsi saa halutessaan tulla meille yöksi, kkun isä on töissä. Ja tiedoksi, kukaan noista kavereista ei ole ainakaan vielä tänne tullut alkoholia nauttineena.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Harvat teinit rellestää nykyään
Täällä on lapsen ikäisillä sellainen oikein rymyjengi. Näkee varsinkin viikonloppuisin luuhaamassa kaupungilla pussikaljojen kanssa. He myös rikkovat paikkoja ja aiheuttavat harmia kaduilla muille ihmisille.
as-lapsen äiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on lapsen ikäisillä sellainen oikein rymyjengi. Näkee varsinkin viikonloppuisin luuhaamassa kaupungilla pussikaljojen kanssa. He myös rikkovat paikkoja ja aiheuttavat harmia kaduilla muille ihmisille.
Suurin osa elää siivosti. Nuoret on nykyään kunnollisia
Toi kuulostaa joltain kasari tai ysärimeiningiltä toi rellestäminen. Nykynuoret elää itse asiassa hyvin terveellisesti ja rauhallisesti. T teinin äiti
Kaupungilla rellestää pieni huonosti voivien nuorten joukko. Suurin osa nuorista on kunnollisia ja elää terveellisesti.
Meidän lievästi erityisellä oli helppo murrosikä, mutta aikuisuus on vaikeampaa. Kun on tarpeeksi normaali, että pitäisi selvitä itse ja haluaisi selvitä itse, mutta kuitenkin tarvitsee apua. Normaalilapsi meillä oli kohtalaisen helppo aina. Nyt normilapsi opiskelee ja näyttää pysyvän kaidalla tiedä. Myös erityinen yrittää opiskella, mutta ei se oikein suju, kun nykyään pitäisi olla niin itseohjautuva.
Juu, eihän yläkoululaiset muutenkaan enää ryypiskele. Mun ysiluokkalainen ja kaverinsa käy ehkä leffassa tai shoppailemassa viikonloppuna ja illaksi tullaan aina kotiin.
70-luvulla syntyneet oli noita ryypiskelijäteinejä.
Mä vähän kummastelen "meille voi aina tulla" vanhempia. Suojeletteko siis nuoria siltä, että omat vanhemmat saisi tietää päihteiden käytöstä? Taas jos teille voi aina tulla, mutta ilmoitatte huomaamastanne sekoilusta, niin käytännössä se on sama kuin että teille ei voi tulla. Itse ainakin pahastuisin ja luottamus menisi, jos oman lapsen kaverin vanhemmat peittelisi lapsen huolestuttavaa toimintaa multa.
Vierailija kirjoitti:
Juu, eihän yläkoululaiset muutenkaan enää ryypiskele. Mun ysiluokkalainen ja kaverinsa käy ehkä leffassa tai shoppailemassa viikonloppuna ja illaksi tullaan aina kotiin.
70-luvulla syntyneet oli noita ryypiskelijäteinejä.
Syntynyt - 87 ja melkein kaikki ryyppäsi ja poltti, pilveä oli, mutta paljon huonommin kuin nykyään.