Nyt kävi mullekin näin, kauhea rahastressi ja tilillä alle tonni rahaa
Jäin aivan puskista yllättäen työttömäksi heinäkuun alusta. Töitä olen etsinyt kyllä ja minua lähestyttiinkin eräästä paikasta osa-aikaisena tuuraajana. Otin työn vastaan sillä silmällä pitäen, että aktiivimalli täyttyy ja liiton rahoista ei leikata.
Nyt vaan on sellainen tilanne, että en nyt tiedä, milloin seuraavaksi saan kunnon setin rahaa. Tuosta tuurausjutusta mulle on tulossa ihan vaan pari sataa euroa. En vielä tiedä, mitä kaikkia todistuksia liitto näistä työkeikoista vaatii, kun tämä tuurauspaikka ei halunnut mitään kunnon työsopimusta laatia työkeikoista. :( Jos en saa kunnollisia todistuksia työpesteistä, liitto voi kieltäytyä maksamasta soviteltua päivärahaa. auts. :(
Ennen työn vastaanottamista näytti siltä, että minulla on oikeus ottaa työ vastaan, joten ilman muuta lähdin.
Vittu että stressaa tämä tilanne! Mieskin joutui vaihtamaan työpaikkaa, niin häneltäkin palkkataso putosi. Meillä on oikeasti vaikea tilanne nyt :( En kohta enää jaksa tätä! Pitäisi lapsetkin elättää.
Syy, miksi rahatilanne on päässyt heikoksi on se, että meiltä hajosi tärkeitä kodinkoneita lyhyen ajan sisään ja autoon tehtiin kallis korjaus. :(
Kommentit (16)
Palkkatododtus kyllä riittää kassalle, koska siinähän lukee mitä on maksettu ja mistä tunneista.
Kun mä olin työttömänä ja kodinkoneita hajosi, niin sit oli pakko pyykätä ja tiskata käsin. Hella ja jääkaappi on pakko uusia, mut onneksi se hellakin löytyi jonkun sukulaisen nurkista vanha, kun olivat thneet keittiörempan ja vaihtaneet parempaan.
Ota yhteyttä liittoosi ja alueesi työsuojelupiiriin. Tsemppiä sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Ja työssäollessa ei tietnkään voinut säästää, vaan "kannattaa elää tässä ja nyt" eiks jeh.
Kyllä me ollaan yritetty säästää ja on meillä pahan päivän vara -tili, mutta kun sinne ei millään haluais kajota tässä vaiheessa. Miehelle onneksi tulee tili viikon sisään, mutta tosiaan sekin on laiha lohtu, kun palkka on pienempi kuin aiemmin.
Ei elämän kulkua aina voi ennakoida ja meillä on oikeasti mennyt ihan törkeän paljon rahaa ihan tähän elämiseen ja kodinkoneisiin + tuo auto piti korjata :( Niin että helppo se on sieltä puskista huudella
Yleensä kaikki tällainen aina sattuu samaan aikaan: rahaa on valmiiksi vähän ja sitten hajoaa pesukone, koira sairastuu, auto menee rikki...
Näille jälkiviisastelijoille, joiden mielestä on helppo säästää mistä tahansa palkasta missä tahansa elämäntilanteessa aina sen verran sivuun, että selviää työttömyydestä, kodinkonehankinnoista ja tonnin autoremontista: toivottavasti saatte elää kuplassanne ettekä koskaan joudu vaikeisiin tilanteisiin, ette selviäisi niistä ikinä.
maniton hirressä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja työssäollessa ei tietnkään voinut säästää, vaan "kannattaa elää tässä ja nyt" eiks jeh.
Kyllä me ollaan yritetty säästää ja on meillä pahan päivän vara -tili, mutta kun sinne ei millään haluais kajota tässä vaiheessa. Miehelle onneksi tulee tili viikon sisään, mutta tosiaan sekin on laiha lohtu, kun palkka on pienempi kuin aiemmin.
Ei elämän kulkua aina voi ennakoida ja meillä on oikeasti mennyt ihan törkeän paljon rahaa ihan tähän elämiseen ja kodinkoneisiin + tuo auto piti korjata :( Niin että helppo se on sieltä puskista huudella
Anteeksi, mutta eikö tämä nyt ole se paha päivä? Vai onko tämä vasta se "avunhuuto keskustelupalstalla" päivä?
Tää ei nyt enää auta,.. mutta jos uusia kodinkoneita hajoo, kannattaa katsoa tori.fi -tarjonta. Samoin FB:n annetaan ilmaiseksi -ryhmät.
Nyt vaan kunnon pihistystä, siellä missä voi. Ruokaa halvoista aineksista jne.
Aivan käsittämätön tää Suomen systeemi, että työtä ei kannata ottaa vastaan.
Nyt todellakin on se paikka, jolloin koskette pahan päivän rahoihin. Minä luulin, että teillä ei oikeasti ole rahaa. Se on arkipäivää monelle.
Otatte nyt säästöistä sen, minkä tarvitsette.
Siis tilillä alle tonni rahaa, lisää tulossa ensi viikolla ja teillä on myös pahan päivän rahaa? Anteeksi, mutta nyt en ymmärrä. Eihän teillä ole mitään hätää.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kaikki tällainen aina sattuu samaan aikaan: rahaa on valmiiksi vähän ja sitten hajoaa pesukone, koira sairastuu, auto menee rikki...
Näille jälkiviisastelijoille, joiden mielestä on helppo säästää mistä tahansa palkasta missä tahansa elämäntilanteessa aina sen verran sivuun, että selviää työttömyydestä, kodinkonehankinnoista ja tonnin autoremontista: toivottavasti saatte elää kuplassanne ettekä koskaan joudu vaikeisiin tilanteisiin, ette selviäisi niistä ikinä.
On kuule eletty alle 400 euron nettotuloilla useampi kuukausi. Katsos kun kuuluu tähän alimpaan kastiin Suomessa, eli yrittäjiin, joita saa potkia kokoajan kun me riistetään työntekijöiden selkänahasta kuulemma. Kun olet yrittäjä niin eipä ole oikeutettu esim toimeentulotukeen. Tuosta 400 eurosta maksat vielä asumisen, sähkön ja perheen ruuat. Siltikin vararahaston kerryttäminen on onnistunut, ja tuostakin summasta vielä lantti tai pari saatiin omaisuuden kerryttämiseen. Tällä hetkelle pärjättäisiin täysin tuloitta nykyisellä kustannustasolla 3 vuotta, kustannuksia laskemalla lähemmäs 10 vuotta. Kuulumme Suomen rikkaimpaan 10%, niin netto- kuin sijoitusvarallisuutta tarkasteltaessa, ja kaikki on ihan omin käsin tienattua ja säästettyä. Eikä edes olla suurituloisia vaan perheen bruttotulot mediaania ja nettotulot alle mediaanin, kiitos Suomen idiootin progressiivisen verotuksen.
Mulla liitto ei vaadi osa-aikatyöstä muuta kuin palkkalaskelman. Eli sit saa ansiosidonnaisen soviteltuna päälle.
Jos jotain hajoaa niin katsokaa ihmeessä ensin tori.fi ja fb-kirppikset! Olisiko teillä jotain myytävää, että saisi hieman lisää rahaa? Esim lasten pieneksi jääneitä vaatteita. Paljon tsemppiä ja toivottavasti saat nopeasti töitä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kuule eletty alle 400 euron nettotuloilla useampi kuukausi. Katsos kun kuuluu tähän alimpaan kastiin Suomessa, eli yrittäjiin, joita saa potkia kokoajan kun me riistetään työntekijöiden selkänahasta kuulemma. Kun olet yrittäjä niin eipä ole oikeutettu esim toimeentulotukeen. Tuosta 400 eurosta maksat vielä asumisen, sähkön ja perheen ruuat. Siltikin vararahaston kerryttäminen on onnistunut, ja tuostakin summasta vielä lantti tai pari saatiin omaisuuden kerryttämiseen. Tällä hetkelle pärjättäisiin täysin tuloitta nykyisellä kustannustasolla 3 vuotta, kustannuksia laskemalla lähemmäs 10 vuotta. Kuulumme Suomen rikkaimpaan 10%, niin netto- kuin sijoitusvarallisuutta tarkasteltaessa, ja kaikki on ihan omin käsin tienattua ja säästettyä. Eikä edes olla suurituloisia vaan perheen bruttotulot mediaania ja nettotulot alle mediaanin, kiitos Suomen idiootin progressiivisen verotuksen.
Sitä kutsutaan yrittäjäriskiksi. Mikä busineksessa sitten meni pieleen kun asiakkaita ei ole? Liian vähän markkinointia? Huono työsuorite?Liian kapea asiakassegmentti?
Ihan itse sä olet valinnut yrittäjyyden, joten jos et itse pysty työpanostasi myymään vika on vain ja ainoastaan sinussa.
maniton hirressä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt on kyllä elämänhallinta täysin hukassa. Ehkä korkea aika opetella sitä rahaa käyttämään.
Paniikki päällä kun A) tilillä 1 on rahaa tonni. B) tilillä 2 on tuntematon summa rahaa. C) palkka tulee viikon sisään (ilmeisesti 14.päivä). Ja tästä ei selviä? Mihin ihmeeseen saa edes normaaliarjessa 143 euroa tuhlattua JOKA PÄIVÄ. Minulla on jopa viikkoja ettei mene pennin jeniä rahaa.
Minulla on tällä hetkellä käyttötililläni rahaa 293,05 €, eikä mitään paniikkia vaikka palkka tulee vasta kuun lopussa. Kaupassa käymättä pärjäisimme helposti kuukauden. Ainoa ongelma olisi että tuoreita kasviksia ei tietenkään olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan yrittäjäriskiksi. Mikä busineksessa sitten meni pieleen kun asiakkaita ei ole? Liian vähän markkinointia? Huono työsuorite?Liian kapea asiakassegmentti?
Ihan itse sä olet valinnut yrittäjyyden, joten jos et itse pysty työpanostasi myymään vika on vain ja ainoastaan sinussa.
Sitä kutsutaan lamaksi, jolloin muunmuassa asiakkaat kaikkosivat ENNEN kuin heiltä rahat sai. Eli tuli luottotappioita. Silti näille "riistetyille" eli työntekijöille palkat tulivat ajallaan, ja yrittäjänä kärsittiin. Ja tuostahan siis selvittiin mutta useampi kuukausi oli todella niukkaa aikaa.