Onneksi Suomessa kansan eliitti menee lukioon
Ja pphjasakka amikseen. Näin lukioon menevien ei tarvitse kärsiä amikseen menevien ulkonäkö keskeisyydestä ja alhaisesta älykkyydestä.
Kommentit (14)
Olen käynyt molemmat. Kumpi olen vai menenkö unisex puolelle?
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt molemmat. Kumpi olen vai menenkö unisex puolelle?
Ollaan eliittiä tietty :) t. 1
Sitten minäkin duunarin penska olen eliittiä.
Tuo fiilis oli mullakin lukion alussa. Armeijan kutsunnoissa tuli sitten märkä rätti naamaan, kun näki millaista ääliöporukkaa löytyy. Onneksi sain skipattua armeijan niin ei tarvinnut niitä kuunnella päivää pidempää
Helpostipa tuohon hienoon eliittiin pääsee.
Tarvii vain lukea säälillinen keskiarvo tokariin ja laittaa yhteishaussa vaihtoehdoiksi kolme eri lukiota.
Vai pääsee sitä eliittiin, kun menee lukioon, vaikka joihinkin lukioihin pääsee jo 6,5 keskiarvolla.
Joskus uutisissa kerrottiin, kuinka amikseen nykyään vaaditaan korkeampi todistuksen keskiarvo, kuin lukioihin. Olisiko sitten amiksessa "älymystö"?
Vierailija kirjoitti:
Vai pääsee sitä eliittiin, kun menee lukioon, vaikka joihinkin lukioihin pääsee jo 6,5 keskiarvolla.
Joskus uutisissa kerrottiin, kuinka amikseen nykyään vaaditaan korkeampi todistuksen keskiarvo, kuin lukioihin. Olisiko sitten amiksessa "älymystö"?
Kerrotko mihin amiksiin tarvitaan 9,5 tai edes 9 keskiarvo. Lukioista tulee mieleen aika monta
Vierailija kirjoitti:
0/5. Kulunut.
Sanoo amiksen käynyt wt -mamma.
Kyllä se laajassa mitassa menee niin, että kunnianhimoiset nuoret valitsevat lukion ja heillä on älyä ja tarmoa opiskella akateemisia aineita. Ruousakkia yritetään ohjata jämäpaikoille amiksiin ja ne pilaavat koko puljun maineen. Millään ei kaikille saada sanoja älynlahjoja ja myös näille pitäisi saada jokin tulevaisuus ja muu kuin rikollisen tai sossupummin ura. Ei ole esittää tähän ratkaisuja kun sikiämistä ei voi estää millään lailla. Tyhmyys kulkee usein suvuittain ja elämänhallinnan puute. Ei tämä ole mitään rasismia vaan kymmenien vuosien havainnot työssäni. Nykyään pitää kaunistella totuus mutta ei se muuksi muutu.
Olen itse käynyt lukion, päässyt ylioppilaaksi ihan hyvillä papereilla ja sanon että turhempaa koulua saa kyllä hakea. Joka kirja maksoi paljon, edellisvuoden ei voinut käyttää kun siitähän kustantamot eivät olisi tienanneet, ei, joka kurssille uudet kirjat kirjakaupasta ja 3 v turhanistumisen päätteeksi sinulle lyötiin lätsä päähän!
Ammattikoulusta saa sentään ammatin mutta lukio on turhuuksien turhuus!
Ammattiin pääsin sitten ihan muuta kautta että paska reissu mutta tulipa tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se laajassa mitassa menee niin, että kunnianhimoiset nuoret valitsevat lukion ja heillä on älyä ja tarmoa opiskella akateemisia aineita. Ruousakkia yritetään ohjata jämäpaikoille amiksiin ja ne pilaavat koko puljun maineen. Millään ei kaikille saada sanoja älynlahjoja ja myös näille pitäisi saada jokin tulevaisuus ja muu kuin rikollisen tai sossupummin ura. Ei ole esittää tähän ratkaisuja kun sikiämistä ei voi estää millään lailla. Tyhmyys kulkee usein suvuittain ja elämänhallinnan puute. Ei tämä ole mitään rasismia vaan kymmenien vuosien havainnot työssäni. Nykyään pitää kaunistella totuus mutta ei se muuksi muutu.
Hyi kun kirjoitit rumasti. Tulipa paha mieli kun haukuit meidät kaikki.
Wohuu, olen eliittiä, jee... t. Lähäri