Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sitten on vyötärönympäryksesi ja bmi:si?

Vierailija
07.09.2018 |

Googlasin äsken ja laskurien mukaan sain tuloksen, että olen 'omenalihava' ja pitäisi saada vyätönympärys pienemmäksi, jotta se olisi terveellinen.
Mitenköhän helkutissa se onnistuu, kun käyn salilla 5 krt viikossa, painoni on 57,5 kg ja pituus 168 eli painoindeksi on 20,5. Lantio 98 cm eli vyötärö-lantiosuhde 0,8 ja alle åitäisi olls. Vyötärönympärykseni on 81 cm, olen aina ollut tasapaksu vartalotyypiltäni.
Eikö vyötäröindeksi todellakaan ota huomioon mitään muita muuttujia? Tuo kuulostaa aika kummalliselta. Sen mukaan olosin terveempi, jos lihoisin ja lantioni levenisi, mutta se ei kyllä kuulosta järkevältä.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapeimmasta kohdasta 57.5cm ja bmi 17.8

Vyötärö oli muistaakseni myös vain 59-60cm kun bmi oli 19 paikkeilla eli en ole juuri enää tuosta kohdasta laihtunut!

Vierailija
42/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaintoilijat syö helposti liikaa proteiinia. Voisko tää olla syynä? Ylimääräinen proteiini muuttuu rasvaksi ja rasva yleensä kertyy vyötärölle. 1 g proteiinia painokiloa kohden sohvaperunalle ja 1,5 g paljon liikkuvalle. Kerralla ihmisen elimistö ei pysty ottamaan yli 20-30 g proteiinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

157cm - 50kg, bmi 21 uuden laskutavan mukaan.

Vyötärö 63cm ja lantio n. 80cm. Minulla on päärynävartalo.

Olin vielä vuosi sitten kymmenisen kiloa painavampi, mutta vyötärö oli silloinkin kapea ja vatsalihakset näkyvissä ilman suurempaa treeniä, joten selkeästi geeneistä johtuu tuo ominaisuus. Kaikki ylimääräinen kertyy reisiin ja takapuoleen, mikä toki on terveydenkin kannalta parempi. Toisaalta ihastelen usein sopusuhtaisempaa ja sporttisempaa mallivartalotyyppiä.

Vierailija
44/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vyötärö on n. 93cm, BMI liki 32. Olen siis 178cm pitkä ja läski, mutta pitkäraajaisena ja lyhytselkäisenä on vyötärö ollut aina tasapaksu, eikä ole aikuisiällä ollut koskaan ympärykseltään alle 80cm.

Kiva kun tehdään väestön keskiarvoon perustuvia tutkimuksia ja asetetaan niiden mukaan suosituksia, joita tulkitaan kuin piru raamattua. Ne, jotka on poikkeavia (esim. pituus tai ruumiinrakenne) niin saa sitten kuulla naputusta asiasta :(

Vierailija
45/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyörätö-pituus-suhde pitäis olla 0,4-0,5, jotta lasketaan terveeksi. Eli sulla on ihan ok.

Vierailija
46/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlasin äsken ja laskurien mukaan sain tuloksen, että olen 'omenalihava' ja pitäisi saada vyätönympärys pienemmäksi, jotta se olisi terveellinen.

Mitenköhän helkutissa se onnistuu, kun käyn salilla 5 krt viikossa, painoni on 57,5 kg ja pituus 168 eli painoindeksi on 20,5. Lantio 98 cm eli vyötärö-lantiosuhde 0,8 ja alle åitäisi olls. Vyötärönympärykseni on 81 cm, olen aina ollut tasapaksu vartalotyypiltäni.

Eikö vyötäröindeksi todellakaan ota huomioon mitään muita muuttujia? Tuo kuulostaa aika kummalliselta. Sen mukaan olosin terveempi, jos lihoisin ja lantioni levenisi, mutta se ei kyllä kuulosta järkevältä.

Joku tutkimus oli juuri, jossa sanottiin, että leveälantioiset ovat terveempiä, mutta tarkoittaa tietty normipainoisia. Evoluution vuoksi naisilla on rasvaa lantiolla enemmän, ovat hedelmällisempiä.

Vierailija
47/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vyötärönympärys: 56cm (napakka mitta kapeimmasta kohdasta, hieman navan yläpuolelta)

paino: 43kg

pituus: 157cm

BMI: 17,5

Vierailija
48/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi 31, vyötärö 72 cm. Joo, olen amppari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi