Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sitten on vyötärönympäryksesi ja bmi:si?

Vierailija
07.09.2018 |

Googlasin äsken ja laskurien mukaan sain tuloksen, että olen 'omenalihava' ja pitäisi saada vyätönympärys pienemmäksi, jotta se olisi terveellinen.
Mitenköhän helkutissa se onnistuu, kun käyn salilla 5 krt viikossa, painoni on 57,5 kg ja pituus 168 eli painoindeksi on 20,5. Lantio 98 cm eli vyötärö-lantiosuhde 0,8 ja alle åitäisi olls. Vyötärönympärykseni on 81 cm, olen aina ollut tasapaksu vartalotyypiltäni.
Eikö vyötäröindeksi todellakaan ota huomioon mitään muita muuttujia? Tuo kuulostaa aika kummalliselta. Sen mukaan olosin terveempi, jos lihoisin ja lantioni levenisi, mutta se ei kyllä kuulosta järkevältä.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vyötärö on kanssa 81 cm, mutta bmi 23,5.

99-81-103, 176 cm.

Vierailija
2/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vähän salituloksistasi. Vyötärö vaikuttaa isolta suhteessa painoindeksiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se yleinen ohje ollut naisille alle 80cm ja miehille alle 90cm vyötärönmitaksi?

Vierailija
4/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyötärö 82 cm, 166/67 kg.

Vierailija
5/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Personal trainerin ohjauksella olen ihan viime vuoden treenannut.

Minulla on aina ollut tämä vyötärötyyppi. En ymmärrä, että mistä sitä saisi pienemmäksi. Toki ollessani raskaana alkuraskaudessa pahoinvoinnin vuoksi laihduin niin, että bmi oli 18.0 ja jopa 17.9 yhdessä vaiheessa. Silloin olin kapeampi tasaisesti joka kohdasta, mutta se ei ollut normaalipaino ja lihaksetkin silloin heikkenivät suhteessa.

En todella ymmärrä, mistä kohtaa vyötäröni voisi normaalin puitteissa vielä kaveta.

Ap

Vierailija
6/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se yleinen ohje ollut naisille alle 80cm ja miehille alle 90cm vyötärönmitaksi?

Taitaa olla.

Mutta eikö vartalotyyppejä ole erilaisia? On tiimalaseja ja tasapaksuja ja ala- tai yläpainotteisia. Miten kaikilla voisi olla sama vyötärönleveys, jos muut mitat ovat erilaiset? Ihan rintakehän luutkin ovat erilaisen levyiset eri ihmisillä.

Vierailija
7/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina ollut tämä vyötärötyyppi. En ymmärrä, että mistä sitä saisi pienemmäksi. Toki ollessani raskaana alkuraskaudessa pahoinvoinnin vuoksi laihduin niin, että bmi oli 18.0 ja jopa 17.9 yhdessä vaiheessa. Silloin olin kapeampi tasaisesti joka kohdasta, mutta se ei ollut normaalipaino ja lihaksetkin silloin heikkenivät suhteessa.

En todella ymmärrä, mistä kohtaa vyötäröni voisi normaalin puitteissa vielä kaveta.

Ap

Siis näkyykö sulla vatsalihakset? 

Vierailija
8/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

bmi 19.9, lantio 63cm ja se omena-päärynä-indeksi 0,72

Vierailija
9/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkönen jatkaa.

Ei minullakaan montaa senttiä kapeampi vyötärö ole koskaan ollut. Silloin kun olen painanut 60 kg (pituutta 176 cm siis), niin olen ollut tasaisesti viitisen senttiä kapeampi kaikilta mitoilta. Eli kapein vyötärönympärys ever on 76 cm.

Minulla on pitkät raajat ja suhteessa aika lyhyt selkä.

Vierailija
10/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vyötärönympärys 63cm. Olen 159cm ja 50 kg. Bmi 19,78. Olen aina ollut tosi siro.

Vierailija
11/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

bmi 19.9, lantio 63cm ja se omena-päärynä-indeksi 0,72

ei kun siis vyötärö sen 63cm ei lantio herranjestas sentään!

Vierailija
12/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksini on 24,5 ja vyötärönympärys 89cm... En liho oikein mistään muualta kuin vatsasta. Olen lisäksi vartalotyypiltäni sellainen tasapaksu. Meinasin pudota tuolilta hämmästyksestä kun joskus luin tältä palstalta miten ihmisillä on tosi pieniä vyötärönympäryksiä. Minun vyötäröni ei ole kapea edes alipainoisena.

Vierailija
13/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Osittain näkyy miten sen sanoisi pystysuorassa, kun olen aamulla käynyt kakalla, mutta ei kaikki sixpack-tyyppisesti niin, että keho näyttäisi rasvattomalta. Tuossa indeksissä ei kyllä edes vaadita, että vatsalihakset näkyvät, vaan pelkät sentit ratkaisevat siinä. Vaikka olisi bmi 30, niin kunhan on kapea vyötärö, niin on hyvä.

Ap, palstan virallinen läski

Vierailija
14/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

ei sitä painoa tartte laskea vaan polttaa sitä rasvaa niiden sisäelinten ympäriltä. lihasten kasvaessa painokin kasvaa mut vyötärö kapenee

Vierailija
15/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 senttiä ja bmi 29.

Vierailija
16/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vyönreikää liikaa / en halua edes tietää.

Vierailija
17/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan luku ei kerro yhtään siitä mitään ootko lihava vai et. Se kertoo vaan siitä miten rasva on jakautunut sun kropassa, mutta ei ota kantaa siihen onko sun rasvaprosentti liian alhanen vai hälyttävän korkea. Voit periaatteessa olla 150cm pitkä, painaa 230kg ja saada tulokseksi päärynävartalon eli se rasva on jakautunut tasaisesti.

Vierailija
18/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

ei sitä painoa tartte laskea vaan polttaa sitä rasvaa niiden sisäelinten ympäriltä. lihasten kasvaessa painokin kasvaa mut vyötärö kapenee

Tämä on toinen, mitä aina olen ihmetellyt.

Nimittäin kun laihdun, niin en suinkaan laihdu vyötärönseudulta, vaan tasaisesti joka puolelta. Se ei mene mulla niin, että jos laihdun, niin vyötärö kapenisi suhteessa muuhun kehoon. Tästä on tullut vuosien mittaan kokemusta on painon vaihteluväliltä 49,5 kg-65 kg.

Ap

Vierailija
19/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Osittain näkyy miten sen sanoisi pystysuorassa, kun olen aamulla käynyt kakalla, mutta ei kaikki sixpack-tyyppisesti niin, että keho näyttäisi rasvattomalta. Tuossa indeksissä ei kyllä edes vaadita, että vatsalihakset näkyvät, vaan pelkät sentit ratkaisevat siinä. Vaikka olisi bmi 30, niin kunhan on kapea vyötärö, niin on hyvä.

Ap, palstan virallinen läski

Ehkä sulla on viskeraalirasvaa, josta olisi hyvä päästä eroon. BMI on aika merkityksetön, jos vyötärömitta on tiedossa

Vierailija
20/48 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toihan luku ei kerro yhtään siitä mitään ootko lihava vai et. Se kertoo vaan siitä miten rasva on jakautunut sun kropassa, mutta ei ota kantaa siihen onko sun rasvaprosentti liian alhanen vai hälyttävän korkea. Voit periaatteessa olla 150cm pitkä, painaa 230kg ja saada tulokseksi päärynävartalon eli se rasva on jakautunut tasaisesti.

Niinpä.

Eli tarkoittaako tuo nyt sitä, että mun pitäisi laihduttaa bmi 18:aan, jotta saan vyötärön alle 80 cm? Onko se ainoa keino, jolla pysyn siis terveenä? Se kuulostaa intuitiivisesti jotenkin väärältä mun korviini, vaikka voi toki olla totta tutkimuksen mukaan. Mulla olisi silliin kyllä iso riski luiden haurastumiseen, koska olen sirorakenteinen ja on jo mitattu osteoporoosin esiastekin.

Ap, omenaläski

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme