Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko olette antaneet/saaneet rahaa häälahjaksi?

Vierailija
07.09.2018 |

Mikä olisi sopiva summa kavereille häälahjaksi pariskunnalta? Olemme parikymppisiä, opiskelijoita/osa-aikatöissä. Paljonko olette itse antaneet/saaneet rahaa häälahjaksi? Ajattelin jotain 60-80 euron väliltä... Onko 70 outo summa, olisiko 80 kuitenkin parempi? Vai riittäkö 60 euroa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin kaikenlaisia summia 10 ja 500 euron väliltä. Jokainen muistaminen tuntui mukavalta summasta riippumatta. Viidensadan euron seteliä en meinannut edes uskoa todeksi! Minusta 70 euroa on itse asiassa aika paljon. Me ollaan annettu 50 euroa eli 25 euroa per nenä. Minusta summa ei ole niinkään tärkeä, vaan olennaista on se, että joku on halunnut ilahduttaa lahjalla. Ja jos rahat käytetään sitten esim. häämatkalla, jokaisesta vitosestakin on iloa.

Vierailija
22/28 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja mietitään per henkilö. Minusta häälahjaksi 30e/pää on melko mitätön summa. Joku kun sanoi, että 60e/pariskunta riittää..

Sopiva on 50e/henkilö eli pariskunnalta 100e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pariskunnalta ok määrä väh. 60. Tosiaan se on 30 e /hlö eikä sitä vähempää varmaan moni yksin kehtaisi antaa. 70-100 oman rahatilanteen mukaan on myös hyvä määrä.

Vierailija
24/28 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan menossa häihin. Matkat maksetaan, omalla autolla noin 1300km, kolme maksullista yötä( yli 500€ yhteensä) vaatteet (kahdella vanhat/kierrätetyt ja kahdella vartavasten ostetut ( 2x150€)). Paljonkohan laitettas lahjaan? Muut kulut jo 1000e (ruokailuja ja pääsylippuja ( matkalla pysähdytään), yöt, matkat, vaatteet)... työssäkäyvänä ajateltiin 100-150e, onko ok? Aika iso satsaus osallistua kummin kaiman tyttären häihin melkeen toisella puolella Suomea.

Vierailija
25/28 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni pariskunnalta ok määrä väh. 60. Tosiaan se on 30 e /hlö eikä sitä vähempää varmaan moni yksin kehtaisi antaa. 70-100 oman rahatilanteen mukaan on myös hyvä määrä.

Siis mitä, ajatteleeko joku oikeasti näin? "70-100 oman rahatilanteen mukaan"? Mulla ei oo koskaan ollut sellaista rahatilannetta, että olis liiennyt 70 euroa häälahjaan. Olen antanut 20-25 euroa enkä ole kyllä ymmärtänyt sitä hävetä. Jotenkin ällöttävää, että on muka olemassa joku minimisumma, jota vähäisempi lahja on kelvoton. Hyi.

T. Se, joka sai myös 10 euron lahjoja ja oli niistä iloinen

Vierailija
26/28 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahja mietitään per henkilö. Minusta häälahjaksi 30e/pää on melko mitätön summa. Joku kun sanoi, että 60e/pariskunta riittää..

Sopiva on 50e/henkilö eli pariskunnalta 100e.

Kaikenlaisia ihmisiä sitä näköjään on. Itse en ikinä arvostelisi mitään toisen antamaa lahjarahaa mitättömäksi. Ehkä siksi, että olen itse ollut tilanteessa, jossa minulla ei ollut edes viittä euroa ylimääräistä.

Vierailija
27/28 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä fiksu lahjan saaja varmaan ottaa myös lahjan antajan taloudellisen tilanteen huomioon. Itse en ainakaan haluaisi isoa rahamäärää vähävaraiselta ystävältä.

Vierailija
28/28 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisille ihmisille ei tarvitse antaa rahaa häälahjaksi. Jos sellaista pyydetään tai vihjataan kutsussa, niin jätän menemättä, aina. Jos on varaa järjestää häät, niin ei tarvitse muiden rahoja.

Juuri näin. Minkä helevetin takia hääjuhliin osallistumisesta pitäisi maksaa? Hääpari saisi ennemmin maksaa osallistujille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän