Ylätyylisiä nimiä lapsille
Millaisia ylätyylisiä nimiä keksisitte lapsille?
Kommentit (36)
Ylätyyli? Puhutaanko nyt pallon heittämisestä?
Adolf, Carl, Gustav, Emil
Sophie, Rebecka
Ja nimellä todellakin on merkitystä, katsoo vaikka asianajajien nimiä, ei sieltä montaa Ranea löydy
Petracarita
Jenniina
Jennica
Jannica
Mä en halua ajatella "ylätyylisiä", mutta haluan ehdottaa mielestäni ruhtinaallisia nimiä:
Katariina
Madeleine
Elisabeth
Mathilde (Suomessa Matilde parempi)
Victoria/Viktoria
Eleonora
Esmeralda
Henrietta
Harriet
Vierailija kirjoitti:
Latva
Tämähän on jo olemassa sukunimenä.
Eikö Yhdysvalloissa mustat anna lapsille juuri näitä Washington, King ym. ”ylhäisiä nimiä”. Ja Suomessa takahikiän vuokralähiössä kasvaa Jessicaa, Aureliaa, Victoriaa, Isabellaa ym prinsessaa.
Vierailija kirjoitti:
Yrjö
Totta. Prinssi George sai mielestäni tyylikkään nimen.
Lisäksi pidän nimistä William, Nikolas, Thomas, Hugo, Elliot, Isak.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun perheesi muutu yhtään paremmaksi, vaikka antaisit lapselle "ylätyylisen" nimen. Asemaa ei nimillä saa.
Hmm, itse asiassa nimi kyllä vaikuttaa. Opettajat kohtelee paremmin ns porvarisnimisiä lapsia ja parempia arvosanoja on helpompi saada. Ei tämä mikään pikatemppu ole, mutta tutkimusten mukaan nimi kyllä vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun perheesi muutu yhtään paremmaksi, vaikka antaisit lapselle "ylätyylisen" nimen. Asemaa ei nimillä saa.
Hmm, itse asiassa nimi kyllä vaikuttaa. Opettajat kohtelee paremmin ns porvarisnimisiä lapsia ja parempia arvosanoja on helpompi saada. Ei tämä mikään pikatemppu ole, mutta tutkimusten mukaan nimi kyllä vaikuttaa.
Nomen es omen.
Vierailija kirjoitti:
Nemo se Nemon.
Joo ennen kuin joku korjaa niin kirjoitin typon.
Nomen est omen.
Johannes, Antti, Eino, Ville.