Miten saan selville velkojeni kokonaissaldon? Ulosottoon soittamalla juu mutta entäs muut velanperijät kun niitä on paljon?
Kysymys otsikossa. Kysy sinä minulta jos en osannnut selittää asiaani kunnolla :)
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Otat yhteyttä jokaiseen perintäyhtiöön joka on sua kirjeellä muistanut.
Olen heittänyt niitä avaamattomana roskiin. Noloa mutta totta. En siis tiedä minne olen velkaa mutta se pitäisi saada selville jotta voisin saamallani perinnöllä maksaa kaiken pois. Ap.
No jos jo ulosotossa olet, eiköhän ne kaikki sinne ole päätyneet?
Suomen Asiakastieto oy myy tietosi 2kympillä netin kautta, paikan päältä paperilla ilmaista kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
No jos jo ulosotossa olet, eiköhän ne kaikki sinne ole päätyneet?
Juu kyllä olen mutta mistä tiedän onko kaikki jo päätyneet sinne? Ap.
No todennäköisesti ovat, jos kuoret avaamatta olet hävittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen heittänyt niitä avaamattomana roskiin. Noloa mutta totta. En siis tiedä minne olen velkaa mutta se pitäisi saada selville jotta voisin saamallani perinnöllä maksaa kaiken pois. Ap.
Voit myös ottaa yhteyttä kuntasi velkaneuvontaan. Ne saa siellä tilattua yhteenvedon veloista.
Tsemppiä. Mulla oli myös tilanne, että heitin kaiken vaan suoraan roskiin.
Nyt olen vuosien kovalla työllä kaiken maksanut. Luottotietomerkintä on vielä vuoden verran, mutta sitten sekin on pois!
Täytyy soitella erikseen jokaiseen perintätoimistoon.
Ja vinkkinä, jos olet saamassa perinnön jolla maksat kaiken pois. Soita perintätoimistoon ja kysy paljonko tulevat vastaan jos maksat kaiken kerralla pois.
Antavat mielellään veloista osan anteeksi, jos olet ne maksamassa pois.
Mieheni sai yhteensä noin 5000e velkoja anteeksi. Toki alkuperäinen velkasumma oli yhteensä n. 30 000e ja ainakin 4 eri perintätoimistoa perimässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit myös ottaa yhteyttä kuntasi velkaneuvontaan. Ne saa siellä tilattua yhteenvedon veloista.
Tsemppiä. Mulla oli myös tilanne, että heitin kaiken vaan suoraan roskiin.
Nyt olen vuosien kovalla työllä kaiken maksanut. Luottotietomerkintä on vielä vuoden verran, mutta sitten sekin on pois!
Kiitos neuvosta! Otan siis velkaneuvontaan yhteyttä.
Sinulla on varmasti helpottunut olo nyt kun olet saanut hoidettua velkasi pois. Onnea! :)
En malta odottaa, että taakka tipahtaa minunkin harteilta. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy soitella erikseen jokaiseen perintätoimistoon.
Ja vinkkinä, jos olet saamassa perinnön jolla maksat kaiken pois. Soita perintätoimistoon ja kysy paljonko tulevat vastaan jos maksat kaiken kerralla pois.
Antavat mielellään veloista osan anteeksi, jos olet ne maksamassa pois.
Mieheni sai yhteensä noin 5000e velkoja anteeksi. Toki alkuperäinen velkasumma oli yhteensä n. 30 000e ja ainakin 4 eri perintätoimistoa perimässä.
Kiitos vinkistä!
Minulla on vain noin kolmasosa tuosta mutta olisihan se hyvä jos saisi edes vähän anteeksi. Ap.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä uusavuttomuus huipussaan
Tuliko hyvä mieli kun sait tuon sanottua? Ap.
Itse soitin Joulupukille. Sanoi, että mitään hätää ei ole, joululahjaksi on tulossa kova potti.
Perinnästä terve, velkaneuvojaan tosiaan ekana yhteyttä ja heidän välityksellä velkasaldot tilaukseen. Muuten iso homma lähtee itse kaikista eri toimistoista kysymään.
Tsemppiä sulle ja toivottavasti saat asiasi kuntoon :)
Mitä velkojaan voi anteeksisaada ja vielä noinkin ruhtinaallisesti, kuin 5000 e.
Hei, ehkä tämä ei ole sinulle ajankohtaista enää AP, mutta muistutan silti että perinnöstä menee vero, eli ota myös se vero huomioon kun suunnittelet talouttasi (ettet velkaannu sen takia uudelleen).
Vierailija kirjoitti:
Perinnästä terve, velkaneuvojaan tosiaan ekana yhteyttä ja heidän välityksellä velkasaldot tilaukseen. Muuten iso homma lähtee itse kaikista eri toimistoista kysymään.
Kiitos paljon :) Ap
Vierailija kirjoitti:
Hei, ehkä tämä ei ole sinulle ajankohtaista enää AP, mutta muistutan silti että perinnöstä menee vero, eli ota myös se vero huomioon kun suunnittelet talouttasi (ettet velkaannu sen takia uudelleen).
Kiitos neuvosta. Verot on huomioitu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Velkaneuvojan ei tarvitse soittaa erikseen jokaiselle velkojalle, vaan hän valitsee listastaan todennäköisimmät velkojat ja lähettää saman viestin heille kaikille kerralla. Silti sinun pitäisi muistaa, mitä velkoja sinulla on viimeisten 3 vuoden aikana ollut. Velallisen ulosottoasiat on se, joka ulosotosta kannattaa pyytää. Siitä näkee nekin velat,jotka ovat olleet ulosotossa aiemmin.