Tytär (19) aikoo lähteä kaverinsa kanssa puoleksi vuodeksis reppureissaamaan Intiaan
Äidistä tuntuu pahalta - en voi estää täysi-ikäistä. Intia vaikuttaa niin kaoottiselta maalta ja kumpikin vielä ensimmäistä kertaa pidemmällä matkalla ulkomailla.
Kommentit (315)
Ainoastaan idiootti lähtee intiaan, ei voi muuta sanoa. Jos hengissä tulee takaisin, niin vähintään superbakteerin kera.
Maailma on täynnä matkakohteita, jotka ovat miljoona kertaa turvallisempia.
Parhaat ameebat yms loiset saa Intiasta. Tosi rikastuttavia raiskauskokemuksia! Ehkä paras mahollinen matkakohde..
Olin itse parikymppisenä Intiassa reppureissaamassa. Tosin vaan kuukauden ja poikaystäväni kanssa, reissukassaakin oli sen verran ettei ihan halvimmissa pitänyt olla. Olihan se kokemus ja en kadu että sinne lähdin, mutta on se Intia aikamoinen.
Hygieniataso on aivan olematon, taudit leviää. Itsekin sairastelin suuren osan reissusta. Miehet tuijottavat aivan estottomasti ja mm. miesporukat tulevat rannalla vaan tuijottaakseen turisteja bikineissä. Ihmiset koittavat viilata linssiin joka käänteessä ja varuillaan saa olla aivan kokoajan. Turistit nähdään aivan 100% rahalähteenä ja ihmisarvoa heillä ei ole. Auttamishalu on aivan nollassa, eli ongelmien tullen olet omillasi. En ole vastaavaa väliinpitämättömyyden kulttuuria todistanut missään muualla maailmassa.
Nuoruuden voittamattomuudessa tämä meni, mutta vanhemmiten olen miettinyt että en enää tekisi samoja valintoja. Olen matkustellut sittemminkin reppureissuja kaukomailla, mutta Intia on tosiaan jäänyt ainoana negatiivisena mieleen.
Äitinä koittaisin ylipuhua vaihtamaan kohdetta. Menisivät vaikka Australiaan tai Kaakkois-Aasiaan.
Itse olin saman ikäisenä poikaystäväni kanssa Sri Lankassa useamman kuukauden reissun. Poikaystäväni läsnäolosta huolimatta miehet olivat aika sitkeitä. Yksi mm. tuli ruokapaikassa samaan pöytään ja työnsi lapun pöydän alta, jossa oli hänen numeronsa ja lääppi pöydän alta vaikka mieheni oli toisella puolella. Kovasti paikallisetkin varoittelivat, etten saa mennä yksin mihinkään. Toinen mies pyysi meitä kahville. Tervehtiessään kutitti minua kämmenen sisäpuolelta. Kun emme sitten ottaneet mitään juomista hänen tarjouksestaan huolimatta, tulikin yhtäkkiä kauhea kiire saada meidät pois sieltä. Mitään ei kuitenkaan sattunut ja oli huikea reissu, mutta riskejä voi kyllä olla. Yleisesti ottaen asukkaat olivat todella ystävällisiä ja vierasvaraisia jne. Mutta nuorilla naisilla turvallisuus ..
Voisitko ehdottaa tytöllesi matkakohteeksi Nepalia? Kokemukseni mukaan ihmiset ovat siellä ystävällisempiä, avuliaampia ja rauhallisempia kuin Intiassa, ja turisteihin suhtaudutaan paljon positiivisemmin. Ja silti pääsee kokemaan sen saman väriloiston, äänien kakofonian ja ”hulluuden” kuin Intiassakin. Plus Himalaja on mykistävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan mieheni kanssa käyty Intiassa ja menetettiin sille täysin sydämemme. Ihana ja kaunis maa. Kohteliaita ja kielitaitoisia ihmisiä. Upeat maisemat. Lähdetään varmasti takaisin. Hyvää matkaa tytöille, tulee varmasti mahtava reissu :)
"mieheni kanssa"
Nimenomaan, miehen kanssa siellä onkin turvallista liikkua. Ihan eri asia jos tuo 19 -vuotias tyttö lähtisi sinne miehensä/poikakaverin kanssa.
Ei se mies siellä maaseudulla paljoa auta.
Minäkin kävin Kreetalla, en ymmärrä miksi ihmiset selittävät brittituristeista ja hesari uutisoi aina välillä ihmiskaupasta. Matkani oli oikein loistava.
Tuo x1000
Miehiä kuitenkin kunnioitetaan, myös intialaiset miehet. Nainen taas Intiassa ei ole koirankaan arvoinen. Oikeesti. Ei siellä kukaan tutki naisiin kohdistuvia rikoksia.
Miehiä kunnioitetaan tai ollaan kunnioittamatta. 2012 kun opiskelija (23v) raiskattiin porukalla, oli hänellä poikaystävä mukana, ei auttanut. Tämä ihan Delhissä, kuski oli mukana leikissä. Tuostahan alkoivat ne mielenosoitukset ja lakiuudistukset.
Delhissä on metrossa on omia vaunuja naisille, syyttä? Luvut ovat menneet reilussa 20-vuodessa todella paljon pahempaan suuntaan. Ja tämä on siis kaupungissa, jota paikallisetkin kutsuvat raiskauspääkaupungiksi. Sitten kun päästään maaseudulle on tilanne huonompi, siellä mennään helposti kylämentaliteetilla.
Eikös se poikaystävä piesty myös...? Paha siinä auttaa. Näin mä muistelen.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä av-palstaa.. Ketjuun, jossa huolestunut äiti tilittää tyttärensä tulevaa Intian matkaa, on saatu ympättyä mukaan jo ainakin Tauski, Johanna Tukainen ja Tino Singh
:,,,D
Tino Singh on kyllä olennainen. Hyvä äijä.
Hän on syntynyt intiassa, mutta suomalaistunut. Ei voi verrata.
Nuorena ei tajua. Nykyään puistattaa, kun mietin että tyttökaverien kanssa oltiin arabimaassa yöelämässä. Ilmankos tutulla miehellä oli hätä saattaa meidät taksilla hotelliin. Tajuan vasta vanhempana, että oli varmaan nähnyt miten meitä katsottiin.
Mun ystävän tytär reissasi 8 kk maailmalla, saman ikäisenä, yksin. Hän valikoi tosi tarkkaan maat, missä liikkui. Jätti suosiolla väliin Intian, Nepalissa liikkui ensin yksin mutta sitten toisen ulkomaalaisen kanssa.
Mä en itse lähtisi Intiaan yksin, vain ja ainoastaan paikallisen oppaan kanssa.
Eiköhän sieltä Intiasta avuliaita miesjoukkioita löydy.
Vierailija kirjoitti:
Äidistä tuntuu pahalta - en voi estää täysi-ikäistä. Intia vaikuttaa niin kaoottiselta maalta ja kumpikin vielä ensimmäistä kertaa pidemmällä matkalla ulkomailla.
Älä päästä! Vie vaikka passi ja kiinnitä ketjuilla patteriin.
Juu kaikki eivät ole kuolleet Intiassa ja moni sitä kehuu, mutta intialaiset miehet ovat vaarallisia. Todella hulluja. OSA naisistakin. He arvostavat vain pyhän lehmän elämää.
Halusin itse teininä, vielä muutama vuosi sitten Intiaan. Onneksi heräsin ennen kuin päädyin ruumiksi. Ne raiskaa vauvoja!! Ne on eläimiä. Tietenkin muutama fiksu miljardiin mahtuu. Mutta suurin osa intialaisista on köyhää ja turmeltunutta. Ja joo jopa Suomessa asti tulevat iholle.
Täytyy sanoa että harvinaisen typerä tytär..Eikö yhtään ole lukenut uutisia ja etsinyt tietoa nykypäivän intiasta?
Komppaan muita ja sanon, että jos vain pystyt, yritä ehdottaa toista maata ja maksa vaikka erotusta kalliimpaan maahan, jos ei muuten onnistu. Riskinä ovat paitsi limaiset miehet, myös taudit ja liikenneonnettomuudet. Toisaalta upeakin maa, mutta riskit liian suuret.
Jos et asialle mitään mahda, lohduttaudu sillä, että ehdottomasti suurin osa reppureissaajista palaa Intiasta järkyttyneenä ja vatsa sekaisin, mutta kuitenkin elossa.
Kannattaa ennemmin lähteä hummus-tytöksi Dubaihin. Samanlaiset kokemukset mutta voi jäädä vähän korua ja taskurahaa vaivanpalkaksi.
Olen käynyt Intiassa ja pidin erityisesti Keralasta, mutta en ikinä lähtisi sinne reppureissaamaan.
Intia ei todellakaan ole tyttöjen matkustelumaa. Joukkoraiskauksia ja naisten sietämistä. Hyi, viidakon lait.
Lähtisivät pienemmälle matkalle vaikkapa Amerikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Intia ei todellakaan ole tyttöjen matkustelumaa. Joukkoraiskauksia ja naisten sietämistä. Hyi, viidakon lait.
Lähtisivät pienemmälle matkalle vaikkapa Amerikkaan.
Siis alistamista. :D Äh, autocorrect.
Äiti Amman ashram on hyvä etappi viettää laatuaikaa. Myös Oshon ashram on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi muuta sanoa kuin hattuu nostaa. Näille tytöille siis.
Äidille (ja joillekin kommentoijille) puolestaan sanoisin, että elämää ja maita on Ruotsin ja Viron ulkopuolellakin. Käykää tekin joskus katsomassa Taj Mahalia tai viettäkää Damali-juhlaa, sen sijaan että tuijotatte punakkaa Tauskia ja parhaat päivänsä nähneellä Viking Cinderellalla, drinksu kädessä ja Tokmannilta ostetut jokaista muhkuraa nuoleva hilebilepaidat päällä, tissit tanassa navassa ja sloggin pöksyissä kihelmöivä kuumotus tulevasta yöstä.
Olen matkustanut mm. Nigeriassa enkä missään nimessä suosittelisi Intiaa ensimmäiseksi reissumaaksi 19-vuotiaille naiiveille tytöille. Sen kerran, kun henkeä uhkaava tilanne tulee vastaan, niin siinä tulee aidosti kotimaata ikävä. Ja niitä tulee, takuulla. Kannattaisi aloittaa jostain turvallisemmasta, helpommasta. Ei ole häpeä ajatella realistisesti omia taitojaan, 19-vuotias ei kykene millään tajuamaan sitä, miten tyystin erilaista turvallisuuden suhteen on. Kehenkään et voi luottaa, missään asiassa. Järki käteen.
Juuri tämän takia vanhemman kannattaisi kieltää koko reissu, tuli riitaa tai pahaa mieltä. Ei lastaan voi kahlita, muttei nyt epäsuoraan itsemurhaankaan kannata yllättää.
Ei sitä voi kieltää. 19-vuotias on aikuinen ja ainoa tapa, jolla voi estää on vapauden riisto ja passin varastaminen mikä on laitonta.
Intia voi olla tietynlaiselle väestönosalle järkytys, mutta puolessa vuodessa siihenkin varmasti tottuu. Mielestäni on myös ihan hyvä, että ihmiset näkisivät välillä elämän raadollisuuden, eikä aina sitä siloiteltua puolta. Kaikki eivät ole syntyneet kultalusikka suussa. Se on usein hyvin opettavaista ja laajentaa maailmankuvaa. Jos uskoo pystyvänsä kohtaavansa tämän, voi mennä.
Intia ei ole sen vaarallisempi kuin mikään muukaan paikka. Tuollaiseen ihmismäärään mahtuu sekopäitä - se on selvä. Mutta mukaan mahtuu myös paljon hyvää. Tiettyjä varotoimenpiteitä on tietysti noudatettava ja asioista on hyvä ottaa selvää etukäteen. Naivi ei kannata olla.
Olen käynyt Intiassa n. 15 kertaa ja asunutkin siellä pari vuotta. Koskaan ei ole ollut suurempia ongelmia, vaikka ihan yksinkin nuorena naisena on tullut liikuttua.
Kerala on kaunista seutua.