Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun odottelet ja odottelet eikä teini vastaa puhelimeen

Vierailija
06.09.2018 |

Yläkouluikäinen poika oli tulossa bussilla ison treenikassin kanssa kotiin. Sanoin, että voin kotimatkallani ottaa pysäkiltä kyytiin. " jos haet kaupasta pari maitoa, niin haen sut sieltä".

Mikä siis epäselvää? Tulin kaupan pihaan ja odottelin, koska poikaa ei näkynyt. Ajattelin ettei varmaan vielä ollut ehtinyt. Juttelin tutun kanssa, odottelin. Menin sit kauppaan, kun ei poikaa näy. Ei ollut kaupassakaan. Soitin, monta kertaa. Ei vastaa. Pinna alkoi kiristymään, kun just oli sovittu... Ajoin sit kotiin reilun kilsan. Ja kun pääsen sinne, niin poika oli sit kävellyt kotiin!

Siis ihan Ok kävellä, mut pianhan sitä voinut ilmoittaa tai edes vastata puhelimeen ettei mun ois rankan työpäivän jälkeen tarvinnut varttia odotella... täysin turhaan.

Tuskinpa tarjoan kyytiä ihan nopeasti uudelleen. Kantakoot treenikassit, koululaukut ja vielä maitolitratkin siihen päälle.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset itse hakenut maitojas kun siellä kaupan edessä hengasit kuitenkin?

Siksi, että teinillä oli muutama minuutti ylimääräistä ennen kuin ehdin kaupalle. Näin ollen hän olisi ostanut maidot, kun minä olin vielä matkalla, tullut ulos, hypännyt autoon ja olisimme molemmat olleet nopeasti ja tehokkaasti kotona.

Ap

Vierailija
22/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset itse hakenut maitojas kun siellä kaupan edessä hengasit kuitenkin?

Siksi, että teinillä oli muutama minuutti ylimääräistä ennen kuin ehdin kaupalle. Näin ollen hän olisi ostanut maidot, kun minä olin vielä matkalla, tullut ulos, hypännyt autoon ja olisimme molemmat olleet nopeasti ja tehokkaasti kotona.

Ap

Ja kyllä meillä teinit sitä maitoa enemmän käyttää, kuin minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia kokemuksia kuin AP:llä. Vaikka asioista on etukäteen sovittu, ja moneen kertaan keskusteltu, teini kulkee omia polkuja pitkin. Puhelimeen hän ei vastaa, koska pelaaminen keskeytyy. 

.

Vierailija
24/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ulosanti on sekavaa, ehkä siinä myös syy tälle väärinkäsitykselle.

Vierailija
25/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkouluikäinen poika oli tulossa bussilla ison treenikassin kanssa kotiin. Sanoin, että voin kotimatkallani ottaa pysäkiltä kyytiin. " jos haet kaupasta pari maitoa, niin haen sut sieltä".

Mikä siis epäselvää? Tulin kaupan pihaan ja odottelin, koska poikaa ei näkynyt. Ajattelin ettei varmaan vielä ollut ehtinyt. Juttelin tutun kanssa, odottelin. Menin sit kauppaan, kun ei poikaa näy. Ei ollut kaupassakaan. Soitin, monta kertaa. Ei vastaa. Pinna alkoi kiristymään, kun just oli sovittu... Ajoin sit kotiin reilun kilsan. Ja kun pääsen sinne, niin poika oli sit kävellyt kotiin!

Siis ihan Ok kävellä, mut pianhan sitä voinut ilmoittaa tai edes vastata puhelimeen ettei mun ois rankan työpäivän jälkeen tarvinnut varttia odotella... täysin turhaan.

Tuskinpa tarjoan kyytiä ihan nopeasti uudelleen. Kantakoot treenikassit, koululaukut ja vielä maitolitratkin siihen päälle.

Älä ole noin ankara! Hän rakastaa sua, vilpittömämmin kuin kukaan muu tässä maailmassa. Anna hänelle se arvo kuin kuuluukin, ja anna myös hänen olla oma itsensä, sitä paitsi nuoret on just tollasia. Niillä on aina puhelin äänettömällä. Ihanat nuoret.❤

Vierailija
26/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni 2 lasta, 17 v. ja 20 v. ja kumpikaan ei juuri koskaan vastaa soittoihin, koska puhelimet äänettömällä. Whatsapp ja Snapchat ovat ne, mihin teinit vastaa. Niihin kyllä vastataan kiitettävästi. Jos en jaksa asiaani kirjoittaa niin laitan viestin että soita. Siirtykää nykyaikaan, jos meinaatte kommunikoida niiden teinien kanssa.

Vierailija
27/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 50-v. ja itselläni puhelin lähes aina äänettömällä, koska en jaksa puhelinmyyjiä. Jos joku tuntematon numero soittaa niin googletan. Käytän enimmäkseen whatsappia. Joidenkin kanssa joutuu vielä käyttämään tekstiviestiä. Joten mikä ihme se on, jos teini ei puhelimeen vastaa.