Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun odottelet ja odottelet eikä teini vastaa puhelimeen

Vierailija
06.09.2018 |

Yläkouluikäinen poika oli tulossa bussilla ison treenikassin kanssa kotiin. Sanoin, että voin kotimatkallani ottaa pysäkiltä kyytiin. " jos haet kaupasta pari maitoa, niin haen sut sieltä".

Mikä siis epäselvää? Tulin kaupan pihaan ja odottelin, koska poikaa ei näkynyt. Ajattelin ettei varmaan vielä ollut ehtinyt. Juttelin tutun kanssa, odottelin. Menin sit kauppaan, kun ei poikaa näy. Ei ollut kaupassakaan. Soitin, monta kertaa. Ei vastaa. Pinna alkoi kiristymään, kun just oli sovittu... Ajoin sit kotiin reilun kilsan. Ja kun pääsen sinne, niin poika oli sit kävellyt kotiin!

Siis ihan Ok kävellä, mut pianhan sitä voinut ilmoittaa tai edes vastata puhelimeen ettei mun ois rankan työpäivän jälkeen tarvinnut varttia odotella... täysin turhaan.

Tuskinpa tarjoan kyytiä ihan nopeasti uudelleen. Kantakoot treenikassit, koululaukut ja vielä maitolitratkin siihen päälle.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini ei ajattele kuin aikuinen. Teini on teini. Ei pitäisi olla sulle enää yllätys. Mutta kyllä tuokin teinivaihe ohi menee.

Vierailija
2/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaikea paniikkihäiriö ja olisin todennäköisesti pelästynyt ja saanut kohtauksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teinillä on puhelin jos teini ei siihen ikinä voi vastata?

Ja miksi teini viestittää "missä oot, millin tuut, mikset vastaa viestiin" kun hän tietää minun olevan autossa, kohti määränpäätä. Haloo... en voi tekstata takaisin koska AJAN AUTOA. Siksi soittaminen ois parempi vaihtoehto... (hand free)

Vierailija
4/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä puhelin on äänettömällä treeneissä, ehkä jäänyt laittamatta äänet takaisin päälle...

Vierailija
5/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te kaikki alapeukuttajat olisitte reagoineet? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Mä itse haluan työpäivän jälkeen nopeasti kotiin, että ehtii taas hoitaa iltarumban. Kyllä mua ärsytti odotella turhaan.

Ap

Vierailija
6/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te kaikki alapeukuttajat olisitte reagoineet? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Mä itse haluan työpäivän jälkeen nopeasti kotiin, että ehtii taas hoitaa iltarumban. Kyllä mua ärsytti odotella turhaan.

Ap

Sekä se ettei juuri sovitusta jutusta pidetä kiinni

Ap

Vierailija
7/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis milloin tämä keskustelu oli käyty, kotona aamulla ennen kuin ap lähti töihin ja teini kouluun? Kuunteliko teini kun ap kertoi tästä ajatuksestaan? Sanoiko hän, "ok, käyn ostamassa kaupasta pari maitoa ja odotan sitten kaupan parkkiksella"? Vai oliko hän omissa ajatuksissaan eikä kuullut mitä ap juttelee? Tuliko tuo kuvio siis selkeästi sovittua niin, että osapuolet ymmärsivät toisensa?

Jos minä en saa kuittausta teiniltä johonkin asiaan mitä yritän sopia, niin en silloin katso sitä asiaa sovituksi. En olisi mennyt parkkipaikalle odottamaan, jos olisi jäänyt epäselväksi haluaako teini kyydin ylipäätään. 

Vierailija
8/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teinit kuuntele kunnolla, katsos turhia jorinoita. Pitää aina varmistaa että ymmärsitkö.

Niitä kiinnostaa vaan ne tärkeet asiat. mm pelit mun pojalla.

Vierailija
9/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Varmasti ärsytti. Mutta eihän hän olisi edes tarvinnut sinua. Ihan itse aiheutit itsellesi ongelman ja sen, että et päässyt suoraan kotiin töistä. Teini osaa kyllä itse kotiin jo.

Vierailija
10/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autottomana en voi ymmärtää, miten joku voi hermostua siitä että joutuu istumaan vartin. Ja sitten vielä tulla kiukuttelemaan keskustelupalstalle että tästäpä rankaisen lastani!!

Vierailija
11/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teinit illalla edes muista mitä on puhuttu aamulla. Mulla poika 15 v.

Vierailija
12/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autottomana en voi ymmärtää, miten joku voi hermostua siitä että joutuu istumaan vartin. Ja sitten vielä tulla kiukuttelemaan keskustelupalstalle että tästäpä rankaisen lastani!!

Mun exmies oli tuollainen. Hirveän ärtynyt, jos joutui istumaan lämpimässä autossa kymmenen minuuttia. Hänestä oli parempi että minä odotin bussilta tultuani puoli tuntia ulkona talvella.

Vierailija
13/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia teinin käytöstä. Muistan miten jälestin murkku ikäistä poikaani ja oottelin kotia. Huh, onneksi ne vuodet onnellisesti ohi. Jos vastas niin aina oli vastaus että Kohta kun kotia käskin jos yleensä vastasi edes kännykkään. Sellaista se on niitten kanssa, menee ohi kun kasvavat ja aikuistuvat :D 

Vierailija
14/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit että voit ottaa PYSÄKILTÄ kyytiin mutta sanoit myös että jos käy KAUPASSA niin voit hakea SIELTÄ? Eli siis pysäkiltä vai kaupalta? Epäselvää, voila, väärinymmärrys on valmis ja ehkä poika etsi sinua väärästä paikasta. Tai sitten tosiaan ei sisäistänyt kuulemaansa. Kommunikointi on taitolaji ;) Ja tosiaan varmaan puhelin jäänyt äänettömälle. Poikahan on tervehenkinen kun käy kaupassa pyydettäessä, vielä treenien päälle kävelee mukisematta painavien kantamusten kanssa kilometrin kotiin, eikä ole sitä aikaa kiinni puhelimessa niinkuin valitettavan usein nykyään näkee lasten ja nuorten olevan. Katos ap kaikesta voi nähdä ne huonot tai sitten hyvät puolet! ;) Hyvä poika sulla on niin et jaksais valittaa kun tuli mahdollisesti sinusta johtuva kommunikaatiofiba ja jouduit juttelemaan tutulle ja odottamaan autossa, kamalaa! :o

Vierailija
15/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ärsytti. Teinit ovat usein tosi ärsyttäviä. Jälkeenpäin kun käyty joitakin asioita läpi on vaan tullut ilmi, että teinari ei vaan ajatellut asiaa. Puhelin äänettömällä tai akku loppu. Nähnyt kaverin ja unohtanut jne.

Mun kaksi teiniä on kyllä jalostanut hyvin mun kärsivällisyyttä. Kuitenkin niitä toivon pilkahduksia tulee ja saa tuntea sittenkin onnistuneensa heidän kanssaan. Tsemppiä teinien vanhemmat!

Vierailija
16/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis milloin tämä keskustelu oli käyty, kotona aamulla ennen kuin ap lähti töihin ja teini kouluun? Kuunteliko teini kun ap kertoi tästä ajatuksestaan? Sanoiko hän, "ok, käyn ostamassa kaupasta pari maitoa ja odotan sitten kaupan parkkiksella"? Vai oliko hän omissa ajatuksissaan eikä kuullut mitä ap juttelee? Tuliko tuo kuvio siis selkeästi sovittua niin, että osapuolet ymmärsivät toisensa?

Jos minä en saa kuittausta teiniltä johonkin asiaan mitä yritän sopia, niin en silloin katso sitä asiaa sovituksi. En olisi mennyt parkkipaikalle odottamaan, jos olisi jäänyt epäselväksi haluaako teini kyydin ylipäätään. 

Tämä keskustelu käytiin kun poika istui bussissa, juuri ennen kun hyppäsin työpaikan pihalla autoon. Eli noin 20 min ainemmin.

Ap

Vierailija
17/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoit että voit ottaa PYSÄKILTÄ kyytiin mutta sanoit myös että jos käy KAUPASSA niin voit hakea SIELTÄ? Eli siis pysäkiltä vai kaupalta? Epäselvää, voila, väärinymmärrys on valmis ja ehkä poika etsi sinua väärästä paikasta. Tai sitten tosiaan ei sisäistänyt kuulemaansa. Kommunikointi on taitolaji ;) Ja tosiaan varmaan puhelin jäänyt äänettömälle. Poikahan on tervehenkinen kun käy kaupassa pyydettäessä, vielä treenien päälle kävelee mukisematta painavien kantamusten kanssa kilometrin kotiin, eikä ole sitä aikaa kiinni puhelimessa niinkuin valitettavan usein nykyään näkee lasten ja nuorten olevan. Katos ap kaikesta voi nähdä ne huonot tai sitten hyvät puolet! ;) Hyvä poika sulla on niin et jaksais valittaa kun tuli mahdollisesti sinusta johtuva kommunikaatiofiba ja jouduit juttelemaan tutulle ja odottamaan autossa, kamalaa! :o

Ostaa maitoa kaupasta ja haen sieltä. Siis siitä paikasta mistä sitä maitoa ostetaan. Siis kaupasta. Ei meilläpäin maitoa pysäkillä myydä.

Ja juuri siksi olisi päässyt autolla koska oli painavat kamat kannettavana. Ja maitoa haki, koska maito oli loppu. En kai olisi pyytänyt ostamaan maitoa siksi, että poika saisi lisää kannettavaa!

Ap

Vierailija
18/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä sillä on asian kanssa ettei sulla ole autoa? Jos olisit sopinut tapaavasi jonkun paikassa x, eikä henkilö ilmaannu paikalle eikä vastaa puhelimeen? Tajusitko idean nyt?

Eli ongelma on se, ettei ollut/tullut paikalle vaikka niin oli sovittu, eikä häneen myöskään saanut yhteyttä. Tai hän ei ilmoittanut ettei tulekaan sovitulle paikalle.

Vierailija
19/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse autossa istumisesta vaan turhaan odottamisesta. Toisen kunnioittamisen puutteesta kun ei tehdä, niinkuin on sovittu, mutta ei myöskään ilmoiteta muutoksesta.

Vierailija
20/27 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset itse hakenut maitojas kun siellä kaupan edessä hengasit kuitenkin?