Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Töiden kysyminen puhelimessa..

Vierailija
06.09.2018 |

Tilanne olis nyt sellainen että pitäisi soittaa avoimesta työpaikasta ja pelottaa iha hirveästi.
Mulla on ihan kamala puhelinkammo enkä vaan millään uskalla soittaa vieraalle ihmiselle ja kysyä töitä. Olen niin huono verbaalisesti puhelimessa ja en tiedä mitä sanoisin.
Olen siis vastavalmistunut miesvaltaiselta alalta ja sekin lisää vaikeutta kysellä töitä. Kokemusta työnhausta soittelemalla ei tosiaan ole.

Kuulostaako ihan hölmöltä jos ; esittelen itseni aluksi ja sanon että teillä olisi xxxx paikka vapaana, hän vastaa että kyllä on juu.
Sitten ehkä kerron mistä olen valmistunut? Mitä sanon sitten? Miten voisin kysyä että ottaako ne mut töihin/haastatteluun tms? Apua olen niin huono tässä :( ahdistaa!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole mahdollista laittaa vaan hakemus ?

Vierailija
2/8 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. Odotat, mitä työnantaja vastaa, hän saattaa esimerkiksi ehdottaa työhaastattelua. Sitten sovit haastattelun ja lopetat normaalisti puhelun.

Tsemppiä, ymmärrän kyllä, että puhelimessa puhuminen voi olla jännittävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole mahdollista laittaa vaan hakemus ?

No jos töitä haluaa, niin kyllä se soitto kannattaa.

Toki hyvällä hakemuksella on mahdollisuuksia.

Itse ensin laittaisin hakemuksen ja soittaisin perään.

Vierailija
4/8 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset tee hakemusta ja cv:tä ja hae niillä? Itse olen soittanut joko ennen halemuksen tekemistä ja kysellyt lisätietoja työpaikasta tai avointen hakemusten kohdalla jälkeenpäin ja keskustellut työmahdollisuuksista. Tee itsellesi lista kysymyksistä ja harjoittele itsesi esittelyä ensin ääneen joko itseksesi tai jonkun kaverisi kanssa. Siitä se lähtee!

Vierailija
5/8 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jännittää puhumisten kanssa :😣

Vierailija
6/8 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat vaan kirjallisen hakemuksen, etkä soittele mitään.

Vierailija
7/8 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama ongelma. Ja vaikka kuinka olen etukäteen valmistautunut puheluun, silti alkaa takeltelu ja sanoissa sekoileminen.

Joskus olen ottanut lasin viiniä ennen tärkeää puhelua ja olen saanut hoidettua puhelut omalla painollaan, ilman takeltelua ja sekoilemista.

Valitettavasti aina ei ole mahdollista sitä lasillista ottaa.

Vierailija
8/8 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Tosiaan ilmoituksessa oli vain puh nro, eikä mitään spostia. Joten olettaisin että yhteydenotot halutaan juurikin soittamalla.

Ja olen lähetellyt hakemuksia moniin eri paikkoihin mutta ei niihin vastata, tällä alalla enimmäkseen hoidetaan juuri soittamalla :/

Pelottaa että en osaa sanoa mitään järkevää tai osaa esittää asiaani fiksusti ja jos se toinen tyyppi onkin hiljaisempi kaveri niin vaikea pitää järkevää keskustelua yllä :/