Haluaisin hakea erästä työpaikkaa mutta...
Hakuilmoituksessa pyydetään joko LinkedIn osoitetta tai blogin osoitetta??? Mitä ihmettä? Pitääkö minulla olla blogi?
Kommentit (15)
HR:n metkuja taas. Kiva katsoa kuinka matalalle työnhakijat laskeutuvatkaan rryömimään.
Tietää vain vaikeuksia. Vaativat sosiaalista näkyvyyttä. Unohda.
No avaa LinkedIn osoite.
Monilla aloilla voi LinkedIniin tai blogiin laittaa työnäytteitä yms.
Jos henkilöllä on Linkedin-profiili, niin se kertoo kyllä aika paljon henkilöstä ammatillisessa mielessä. Joillakin aloilla sillä on aika paljonkin painoa, vaikka tuskin se ehdoton vaatimus on. Varsinkin jos on ollut ahkera kirjoittelija Linkedinissä, niin se voi olla plussaa ja kertoo mitä olet tehnyt ja minkä asioiden kanssa puuhannut. Kertoo myös, kuinka laaja ammatillinen verkosto on, onko yhteisiä tuttuja, mitä osaamista muut arvostavat jne.
Tee LinkedIn-profiili, täytät sinne samat tiedot kuin CV:ssä on.
Kuulostaa pahalta jos on pakko laittaa jompikumpi. Luultavasti firmassa arvostetaan tyhjänpäiväistä somehömpötystä enemmän kuin oikeaa osaamista.
Mutta cv:ssäni ne ovat suomeksi. Eikö LinkedIn ole englanninkielinen?
Miksei olisi Linkedin-profiilia? Minuun on ollut yhteydessä headhuntereita Linkedinin kautta. Ihan toimiva.
Vierailija kirjoitti:
Mutta cv:ssäni ne ovat suomeksi. Eikö LinkedIn ole englanninkielinen?
No sehän on sen kielinen millä sen täytät. Et kai facebookiakaan englanniksi käytä, jos ei ole sen kielisiä kavereita.
Ei siellä minulla ainakaan ole vaihtoehtoa suomi.
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi Linkedin-profiilia? Minuun on ollut yhteydessä headhuntereita Linkedinin kautta. Ihan toimiva.
Minulla ei ole, eikä tule.
En halua repostella itsestäni ja ’saavutuksistani’ netissä.
Onneksi mulla on vakityö jossa olen hyvä ja minua arvostetaan. Jos firma joskus menee nurin niin sitten ollaan vain somepimennossa etsimässä uutta työtä. 🙃
Linkedin on enimmäkseen uteliaiden kyyläystä varten. Jos samat tiedot on CV:ssä niin miksi ne pitäisi olla Linkedinissä? Kontakteja voi saada monella eri tavalla. Yhdelläkään amerikkalaisella yrityksellä ei ole monopolia siihen.
Ei LinkedIn ole CV-alusta - paitsi näköjään Suomessa. Ihan pätevä paikka kontaktointiin B2B puolella, ja esim viestintähommia varten ihan oleellinen se, mitä siellä touhuaa yksityisestikin. Ei toki sinne ole pakko liittyä tai siellä ”somehömpöttää”, mutta jos todella ihmettelee näiden merkitystä rekryn osalta, niin oletkohan ihan oikeaa paikkaa hakemassa?
Joko-tai. Laitat siis Linkedin-osoitteen.
Nostan.