Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitovapaalla olevat mammat! Rahankäytöstä perheessä...

Vierailija
04.05.2006 |

Jos ei ole muita tuloja kun kotihoidontuki, niin miten tulee toimeen?

ANTAAKO MIEHENNE TEILLE RAHAA JOS TARVITSETTE JOTAIN?

Minulla on erillinen tili miehen kanssa- omasta tahdosta.

Miehellä ei mitenkään erityisen hyvä palkka- maksaa kuitenkin kaikki perheen juoksevat laskut. Siihen ne palkkarahat meneekin...

Minä maksan lapsen vaatteet, lääkkeet ja muut pakolliset sekä omat menoni omalta tililtäni, joskus myös osan ruokakuluistamme.

Omiin menoihin(pakollisiin, niinkuin lääkkeet tms) ei tahdo vaan riittää varoja.

Onko kellään mitään ideoita?

Yhteistiliä miehen kanssa EN HALUA- siitä ei seuraa kun riitaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliittolain mukaan puolisot ovat elatusvelvollisia toisiinsa nähden eli enemmän tienaavan puolison on osallistuttava myös vähemmän tienaavan puolison henkilökohtaisiin menoihin.

Vierailija
2/8 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe on yhteinen yritys, me, eikä minä ja sinä.

Jos itse olet onnettomassa parisuhteessa jossa kynsin hampain pidetään kiinni " minun" ja " sinun" rahoista, niin en voi kuin ottaa osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa en laita ikinä, koska on luonteeltaan nuuka. En jaksa selvitellä joka ostoksen tarpeellisuutta.

Kuitenkin on nuukuudestaan huolimatta reilu luonne ja hoitovapaalla omiin välttämättömiin menoihini antoi aina tarvitessa rahaa, esim. lääkkeet, vaatteet ja sen sellaiset. Puhuin vain hyvissä ajoin että olisi pakko saada kengät.

Noi on vaan sovittava. Mun mies oli itsekin hoitovapaalla ja minä vuorostani elätin häntä, niin että meillä oli aika selvää ettei tuet riitä aina omiin menoihin.

Vierailija
4/8 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri tilit, mutta sitten niitä rahoja siirrellään sen mukaan kumpi tarvii.

Niin se on tarkoitettukin sillä kotihoidontukihan perustuu miehen tuloihin...

Vierailija
5/8 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lypsämisestä ei ole kysymys- minähän teen työtä eli hoidan yhteistä lastamme kotona 24/7.

SITÄPAITSI-Viestini tarkoitus ei todellakaan ollut viestittää että mielestäni miehen pitää antaa vaimolle rahaa, vaan KYSYÄ MITEN MUILLA TEHDÄÄN? Opetelkaa lukemaan ennenkun alatte vaahdota.

AP

Vierailija
6/8 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidontuet " tuhlaan" lähinnä ruokaan ja mies maksaa asunto- ja autolainat ym.. laskut. yleensä joudun vielä pyytämään mieheltä rahaa kun eipä noilla tuilla paljoa muuta osteta kuin ruokaa.

Vierailija
7/8 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteessa omat rahamme, mutta mieheni kyllä joskus antaa minulle hieman jos jotain isompaa ostettavaa on... meilläkin mies on todella nuuka, enkä sen takia halua koskaan yhteistä tiliä koska tiedän että silloin hän syynäisi joka ikisen tilitiedon että mihinkäs nuokin rahat menivät taas ja oliko tuokin ostos ihan tarpeen... =) minkäs ihminen omalle pihiydelleen voi..

Vierailija
8/8 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ostan tuilla+lapsilisillä ruuat ja vaatteet, hyvin riittää. mies maksaa lainat, vakuutukset ym menot. muutaman kerran mies on siirtänyt tililleni rahaa.