Anoppi käyttää vasenkätisyyttä tekosyynä ettei voi tehdä tiettyjä kotitöitä
Kommentit (11)
En ole koskaan kenenkään kuullut käyttävän oikeakätisyyttä tekosyynä sille ettei jotain voisi tehdä.
Niin. Oletko itse kokeillut leikata vasureiden saksilla? Sattuvat käteen juu. Sama asia se on vasureilla kun työkalut tehdään vain oikeakätisille.
Samoin se terä tulee puuhun eri asennossa, jos sahaa vasemmalla kuin oikealla kädellä. Sakset ei leikkaa, koska kulma on väärä jne.
Yrittää silti voi, mutta lopputulos on harvoin yhtä siisti ja työ tehokasta kuin oikeakätisillä, joilla on oikeaan käteen tehdyt työkalut.
Saha? Kyllä mä sahaan ihan normaalilla sahalla vaikka olen vasuri. Onko ollut joku erikoismuotoiltu saha? Mutta miksi anopin pitäisi sahata?
Sahaaminen ei ole mikään normikotityö.
Käske anopin mennä makuulle laatikkoon ja näytä miten sahataan.
Vierailija kirjoitti:
On jos asuu maalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On jos asuu maalla.
No eikä ole.
En edes ymmärrä aloitusta. Olen jokseenkin molempikätinen ja sahaan, naulaan ym. molemmilla käsillä, vaihdellen välillä jos lihakset väsyvät, enkä ymmärrä miten tuo kätisyys vaikuttaa... mihinkään.
Mielenkiintoista, mieheni on vasuri ja kirvesmies, käyttää sahaa ongelmitta. Nähdäkseni sahassa ei ole mitään muotoiltua tietyn puolista terää kuten veitsissä. Vasenkätisen saksetkin katosi jossain muutossa, mutta mies ei ole kokenut tarpeelliseksi hankkia uusia (olin ostamassa, mutta ei kuulemma tarvitse). Osaa siis myös leikata saksilla oikealla kädellä. Kuten minäkin vasemmalla.
Sanoisin, että kyse on laiskuudesta ainakin siinä määrin, ettei ole edes kokeillut osaisiko tehdä asian toisella kädellä. Ja tuo sahaus nyt oli sellainen, että josko joku mies voisi...
Heti kun keksivät vasurille sahan, niin minäkin alan sahaamaan.