sumut ja Primolut - myöhästyykö menkat
Moi!
Mulla on vihdoin alkamassa 1. IVF-hoito. Mulla ei mitään omaa kiertoa ole ja Terolutit eivät ole enää viime aikoina toimineet, joten on siirrytty Primolutiin ja niillä on aina saatu vuoto alkamaan. Viimeisen Primolutin jälkeen on ollut 2 tai 3 välipäivä ja sitten on vuoto alkanut. Tähän kiertoon aloitan Primot kp 15 ja sumut kp 20 tai 21 ja kyselisinkin, onko kellään kokemusta tästä yhdistelmästä ja onko menkat tulleet samaan aikaan kuin Primoluteilla muutenkin (ilman sumuja)? Jotenkin uskoisin itse, että kun on Primot käytössä, niin sumut eivät kovin paljon kiertoa pidentäisi. Toivon nimittäin kovasti, että menkat eivät kovin monta päivää myöhästyisi, jotta juhannus ei ehtisi sotkemaan kuvioita. 0-ultra mulla on 18.5., joten siellä sitten jutellaan tästä lääkärin kanssa, mutta keräilen tässä kokemuksia, jotta olen sitten jotenkin valmiimpi suunnitteluihin.
Tässä palstallahan on myös tuo toinen kysymys sumujen kiertoa pidentävästä vaikutuksesta, mutta mua siis nimenomaan kiinnostaa kombinaatio Primot ja sumut. Tai myös kokemykset yhdistelmästä Terolutit (tai muut vastaavat) ja sumut kiinnostaa.
Löytyykö kokemuksia?
Kommentit (3)
Moi!
Mulla juuri meneillään olevassa ICSI-hoidossa oli aluksi progren jarrupistos mutta se petti eli ei jaksanut jarrutella vaan yksi munasolu lähti kasvamaan. Rinnalle otettiin suprecur nenäsumute ja primoluteilla " vuodatettiin" limakalvo pois ennen menopur pistosten aloittamista. Eli mulla tavallaan kaksi jarrua päällekäin ja primolutit ja vuoto tuli 2 pv primolutien lopettamisen jälkeen. En ole koskaan aiemmin primoluteja käyttänyt, joten en osaa sanoa miten ne " normaalisti" minulla toimisi.
Kiitos vastauksesta! Minullakin käytössä Primolut Nor 10. Juuri tätä tietoa kaipasin, että kun on jarrut käytössä, niin alkaako vuoto kuitenkin 2-3 päivää viimeisen primolutin jälkeen. Jos joltakin löytyy vielä kokemuksia niin kiitollisena lukisin.
Syy tähän tiedusteluun on se, että yritän saada 0-ultran mahd. aikaisin, jotta juhannus ei ehtisi häiritsemään hoitoa. Itse uskon, että vuoto alkaa kohtuullisen ajan päästä viimeisestä primolutista, eikä tällöin pitäis olla vaaraa, että juhannus ehtii tielle, mutta jos nollaultra varmuuden vuoksi laitetaan kovin pitkälle, niin sitten tulee jo juhannus vastaan. (Voi olla että selittelin nyt samoja juttuja uudelleen kuin ekassa viestissä, mutta en muista tarkkaan mitä siellä selostin.)
Sekoilin edellisessä viestissäni termien kanssa eli 18.5. mulla ei ole nollaultraa vaan käynti, jonka jälkeen aloitan sumut. Tuolloin sitten sovitaan nollaultra-aika ja siksi nyt kyselinkin tuosta, että mitenkähän mahtavat menkat alkaa, kun käytössä on jarrusumut ja Primolutit.