Miten te siivoatte niillä vauvanpyllypyyhkeillä? :o
Olen kuullut kuinka vauvattomat hamstraavat niitä vauvanpyllypyyhe-pakkauksia - siivoamiseen. Mitä te pyyhitte niillä? Ja miten erilaiset pinnat niitä pyyhkeitä kestävät? Eivätkö tule kalliiksi?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Pyyhin niillä keittiön pöydän ja pinnat, mua ällöttää se perinteinen tiskirätti, jossa muhii ties mitä ja alkaa haistakin helposti.
Pikkulasten suut on myös pyyhkäisty kosteuspyyhkeillä sotkuisen ruokailun jälkeen.
Niin ja vessanpönttöä tykkään myös pyyhkäistä niillä ulkoapäin isomman siivouksen välissä.
Satunnaisesti käytän niitä myös omien kainaloiden pikapesuun, varsinkin tänä hellekesänä oli käytössä :)
Tiskirättiin käytön jälkeen tippa astianpesuainetta, huuhtelu ja ilmavasti kuivumaan. Meillä ei ikinä tiskirätti haise, eikä siinä mikään muhi. Vaihdan rättiä tarpeen mukaan, ehkä 2 vkon välein. Käytän Viledan Wettexejä, muovittomia ja 100% biohajoavia.
Vierailija kirjoitti:
Niillähän lähtee sellanenkin lika ja tahrat, joita ei muuten oo saanut irti. Vauvaan en noita käyttäisi. :D
En mäkään ole uskaltanut vauvaan käyttää kuin joskus reissussa, kun on ollut pakko.
Niitähän on ihan pesuun olemassa erikseen? Ei siis ihmisen puhdistukseen tarkoitettuja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yhdessä huoneessa lattiana muovimatto, ja siinä oli tumma kämmenen kokoinen tahra/värjäymä. Laitoin tuollaisen märän vauvapyllypyyhkeen sen tahran päälle ja siihen jonkun painavan astian painoksi, ja vuorokauden päästä se pyyhe oli imenyt sen värjäytymätahran melkein kokonaan! :D
Oho! Tätä on kyllä kokeiltava. Meillä vuokra-asunnossa muovimatot ja vuosien saatossa tullut ties mitä värjäymää. Eipä niihin ole mikään tepsinyt, mutta pakkohan tätä on testata!
Minä pyyhin niillä keittiönkaapien ovet. Jää kiva matta pinta. Ikkunoista lähtee hyvin sormenjäljet, ylipäätään kaikki rasvatahrat lähtee hyvin. Ei ne minusta ole kalliita, joku halpismerkki on alle 2€/100kpl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyyhin niillä keittiön pöydän ja pinnat, mua ällöttää se perinteinen tiskirätti, jossa muhii ties mitä ja alkaa haistakin helposti.
Pikkulasten suut on myös pyyhkäisty kosteuspyyhkeillä sotkuisen ruokailun jälkeen.
Niin ja vessanpönttöä tykkään myös pyyhkäistä niillä ulkoapäin isomman siivouksen välissä.
Satunnaisesti käytän niitä myös omien kainaloiden pikapesuun, varsinkin tänä hellekesänä oli käytössä :)
Tiskirättiin käytön jälkeen tippa astianpesuainetta, huuhtelu ja ilmavasti kuivumaan. Meillä ei ikinä tiskirätti haise, eikä siinä mikään muhi. Vaihdan rättiä tarpeen mukaan, ehkä 2 vkon välein. Käytän Viledan Wettexejä, muovittomia ja 100% biohajoavia.
Meilläkin mikrokuituiset kankaiset tiskirätit, ja juuri niin että jokaisen käytön jälkeen pesu astianpesuaineella ja kuivumaan ilmavasti puhtaaseen paikkaan(eli ei siihen altaan reunalle) eikä ole koskaan haissut millekään. Pesukoneeseen 1-2viikon välein.
Olen miettinyt että miten niin moni sanoo omien rättien haisevan, pyyhitäänkö niillä maitoa ja jätetään huuhtelematta vai mikä on vikana? :D
Tää on mun lempiketju, vaikka itse aloitin. Kiitos erinomaisten vastausten!
Ap
Ne ovat käteviä kun harrastaa seksiä autossa. Ei niillä "siivota".
Vierailija kirjoitti:
Niitähän on ihan pesuun olemassa erikseen? Ei siis ihmisen puhdistukseen tarkoitettuja.
Joo-o, mutta nehän on sikakalliita verrattuna halpoihin vauvapyyhkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Yök.
Vierailija kirjoitti:
Pääsisitköhän pirkkanikseihin tällä? ;)
Huonekaluliikkeen myyjä neuvoi ostettuamme nahkaiset tuolit ruokapöydän tuoleiksi. Sen jälkeen olen käyttänyt mm. auton nahkasisustukseen. Seiraavaksi kokeilen babyalpakan nahasta tehtyihin mattoihin, olinkin unohtanut tämön vaihtoehdon.
Mietin kyllä, että mitenköhän "hellävaraisia" nämä vauvojen iholle oikeasti ovat, kun kuivamustekynänkin jälki irtoaa niillä... o_O