Joko teillä on työpaikalla Unisex-vessat?
Meillä on miestenvessa ja unisexvessa (yhdistetty miesten ja naistenvessa), koska kerroksen työntekijöistä 100% on miehiä. Yksikään nainen ei ole valittanut.
Kommentit (38)
Yhteisissä työtiloissa on yhteiset vessat ollut jo pian 20 vuotta. En tiennytkään, että ne ovat uniseksistisiä...
Löytyy niin unisex vessoja kuin miesten ja naistenkin. Jos käytävässä vaan yks vessa, se on unisex. Jos kaks, ne on eroteltu sukupuolen mukaan.
Mutta, entä jos pierettää kovasti ja ulkopuolella odottaa vuoroansa ihminen, johon on rakastunut? Kyllä minnuu nolottaisi.
Meillä on vaan yksi vessa, mutta kaikki työporukasta naisia ainakin tällä hetkellä. Asiakasvessoja on edelleen miesten ja naisten ja lisäksi vessoista kokonaan erillinen lastenhoito- ja imetyshuone, jossa pari mukavaa nojatuolia ja tilavat hoitopöydät.
Vierailija kirjoitti:
Mutta, entä jos pierettää kovasti ja ulkopuolella odottaa vuoroansa ihminen, johon on rakastunut? Kyllä minnuu nolottaisi.
No jos se ei sun pieruja kestä, niin ei se rakkauskaan tulis kestämään.
Käytännössä joo. Meillä on miesten vessa ja naisten vessa. Työntekijöissä on kuitenkin 2 miestä ja 8 naista. Näin ollen osa naisista käyttää myös miesten vessaa jos toinen on varattu ja tämä sopii kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Sen takia se piereskely hoidetaan parkkipaikalla autossa.
Eipä työpaikoilla nuo haittaa kun niitä käyttää vaan työympäristön ihmiset, jotka yleensä osaavat jättää vessan siistiin kuntoon. Julkiset vessat on sitten eri asia.
Jep, ja näihin myös asiakkaat vaativat tämän tästä päästä, vaikka talon yhteiset asiakaswc:t löytyvät hissiaulasta.
Meillä oli koulussa jo 10 v. sitten vain yhden hengen unisex-vessoja. En tajua miksi pitäisi erikseen tehdä miesten ja naisten. Yksikään ihminen monen sadan oppilaan koulussamme ei valittanut.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä liittyy vessojen käyttäjien rajaamiseen sukupuolen perusteella? Homoseksuaalejakin on.
Siis onko jossain 10 hengen työpaikassa kaksi vessaa? Meitä on yli 200 ja tuo kaksi vessaa joihin aina jonoa. Ja vessojen kunto sen mukainen. Ei niinkään siisteyden puolesta mutta lukot rikki, kannet rikki, hanat suihkuttaa kaikkialle paitsi käsiin ym.
Kyllä niitä korjataankin mutta aivan liian isolla käyttöasteella ovat. Kiitos rakennuksen suunnittelijalle 😂
Työpaikallani on onneksi vielä erikseen miesten ja naisten vessat. Olen kuitenkin näihin unisex vessoihin törmännyt, lähinnä ulkomailla. Naisena en pidä siitä, että viereisessä kopissa, joka on sekä ylhäältä että alhaalta avoin ja seinä vain paperia, istuu mies. Olen rajoittunut, myönnän, mutta välillä toiset naisetkin on mulle ongelma, joten en todellakaan halua miehiä sinne vessaan kuuntelemaan mitään ääniä. Ylipäänsä menen mieluummin sellaiseen vessaan, joka on täysin yksityinen huone eikä joku eristämätön koppi tilassa, jossa monta koppia. Usein myös miesten jäljiltä vessat on kamalassa kunnossa. Ymmärrän, että on vaikkapa sukupuolettomia, joille unisex vessat voivat olla helpotus, mutta silti en itse sellaisia halua. Kannatan sitä, että on kolmenlaisia vessoja, miehille, naisille ja unisex. Jokainen sitten valitkoon mieleisensä.
On, paitsi että meillä asukkaille omat ja henkilökunnalle oma.
Välillä joku vierailija käy asukkaiden vessassa ja aina tulee iiiiik, missähän kunnossa vessa oli. Välillä kun joku asukas onnistuu huomaamatta siivoamaan ripulikakat pitkin seiniä.
Meillä on vain vessoja, joissa ei ole mitään merkintää, kummalle sukupuolelle ne kuuluvat.
Meillä on aina ollut vain merkkaamattomia vessoja, joten joo, on unisex. Pitäisin kyllä tosi outona, jos olisi erikseen miesten ja naisten vessat.
Määritelkää unisex vessa. Minusta sellainen yksittäinen vessa, jossa voi olla ensin pieni huone, jossa lavuaari ja sitten toinen pieni huone, jossa pönttö ja jonka ulko-oven saa lukkoon ja jonne koko tilaan ei tule toinen henkilö samaan aikaan, ei ole varsinaisesti unisex, vaikka se olisi kummankin sukupuolen käytössä. Tarkoitan unisex vessoilla sellaista vessaa, jossa on aika iso tila, jossa useita lavuaareja ja sitten monta pientä koppia, joissa pöntöt ja noissa kopeissa on vain heikko ovi ja kopit ovat alhaalta ja ylhäältä auki. Eli kopissa ollaan yksin, mutta siinä käsienpesu tilassa voi olla miehiä ja naisia. Tällaisesta järjestelystä en pidä.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallani on onneksi vielä erikseen miesten ja naisten vessat. Olen kuitenkin näihin unisex vessoihin törmännyt, lähinnä ulkomailla. Naisena en pidä siitä, että viereisessä kopissa, joka on sekä ylhäältä että alhaalta avoin ja seinä vain paperia, istuu mies. Olen rajoittunut, myönnän, mutta välillä toiset naisetkin on mulle ongelma, joten en todellakaan halua miehiä sinne vessaan kuuntelemaan mitään ääniä. Ylipäänsä menen mieluummin sellaiseen vessaan, joka on täysin yksityinen huone eikä joku eristämätön koppi tilassa, jossa monta koppia. Usein myös miesten jäljiltä vessat on kamalassa kunnossa. Ymmärrän, että on vaikkapa sukupuolettomia, joille unisex vessat voivat olla helpotus, mutta silti en itse sellaisia halua. Kannatan sitä, että on kolmenlaisia vessoja, miehille, naisille ja unisex. Jokainen sitten valitkoon mieleisensä.
Virossa menin kuselle tuollaiseen koppiin ja jätin oven auki, kohta selän takana oli lauma naisia tuijottamassa.
En tiennyt että se oli unisex vessa, ei naiset viissiin olleet ikinä nähneet kun aikuinen mies kusta lorottaa antaumuksella.
Meillä on vaan yksi vessa, joten se on unisex. Olen työpaikan ainoa nainen, yksikään nainen ei ole valittanut.