Linjoilla ketään, ketkä olleet kuoleman lähellä
Itse parannuin taudista, josta lääkäri sanoi että 99 % menehdyn. Nyt puolen vuoden jälkeen pää tosi sekaisin, mitä oon käynyt läpi
Kommentit (9)
Saatko ap ammattiapua? Iso juttu tuollainen ihan varmasti, ja voisi tehdä hyvää puhua jonkun asiantuntijan kanssa (jos ei täältä vertaistukea löydy, joka auttaisi). Huh huh. Onneksi elät. :)
Kuukausi sitten meinasin kuolla. Nyt näytän siltä, että karkasin kuolemalta. Olen pelkkää luuta ja roikkuvaa nahkaa. Vähän pelottaa vieläkin jos tulee takapakkia toipumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuukausi sitten meinasin kuolla. Nyt näytän siltä, että karkasin kuolemalta. Olen pelkkää luuta ja roikkuvaa nahkaa. Vähän pelottaa vieläkin jos tulee takapakkia toipumiseen.
Hienoa, että näyttää paremmalta. Uskomatonta, minkä mankelin läpi joutuu menemään.
Olin pahassa kolarissa, josta tuli epilepsia - se oli vuosia, mutta Jumala paransi sen.
Lapsena (6v) meinasin hukkua. Tipuin kaivoon, jonka päällä oleva kansi oli laho. Jotenkin oudosti sain kammettua itseni ylös sieltä.
Olen muistellut tätä tapahtumaa koko elämäni ajan. Suojelusenkeli taisi olla paikalla.
Lapsena oli tukehtuminen astmakohtaukseen monesti lähellä. Huulet sinisenä, pahimmillaan tajuttomana, kiidätettiin sairaalaan. Sairaalassa sitten tuhti adrenaliinipiikki persiiseen ja tiputukseen. Tapahtui kymmeniä kertoja ennen yläasteikää. Tämä oli minulle niin "arkipäivää", että en osannut lapsena pelätä kuolemaa.
Olen vasta aikuisena tajunnut, mikä vaikutus kaikella tuolla on ollut perusturvallisuudentunteeseeni. Sitä ei juurikaan ole. Pessimismi ja fatalismi pysyy joten kuten aisoissa, kun asian tiedostaa. Sairaalan sängyssä makailu päivätolkulla omissa ajatuksissaan kyllä opetti viihtymään "oman päänsä sisällä". En pelkää ahdistaviakaan ajatuksiani.
Selviydyin. Persoona on eri kuin aikaisemmin. Asiat muuttuu ja niin minäkin.
16-vuotiaana oli hiuskarvan varassa, että olisin kuollut anoreksiaan. Jos vanhempani eivät olisi vieneet minua lääkärin kautta päivystykseen sinä päivänä, olisin luultavasti seuraavan yön tai seuraavan päivän aikana kuollut aliravitsemuksen aiheuttamaan sydämen ylirasitukseen. Olin sairaalassa tehovalvonnassa pitkään.
Niin pienenä etten muista. Henhenvedon päässä häkäkuolemasta.