Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tekosyysi siihen että varaat täydessä bussissa kaksi istumapaikkaa laittamalla matkalaukkusi toiselle?

Vierailija
05.09.2018 |

Eli niin että otat itsellesi ikkunapaikan ja laukkusi on viereisellä penkillä.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaan, kuinka moni suomalainen uskaltaa avaista suunsa ja sanoa nämä vaikeat sanat: Hei, onko tässä vapaata? Rohkeaa odottaa palkinto: vapaa istumapaikka. Tadaa!

Vierailija
22/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin sanon kipakasti jos paikoista on pulaa, "nyt se laukku stna vitt uun siitä penkiltä. "

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin kukaan ei tarvitse paikkaa, laukku saa olla siinä.

Vierailija
24/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin sanon kipakasti jos paikoista on pulaa, "nyt se laukku stna vitt uun siitä penkiltä. "

Oletpas kohtelias 😞

Vierailija
25/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko tässä nyt pitkän matkan linja-autoista? Matkalaukkuahan juuri kukaan ei kuljeta lähibusseissa.

Linja-autoissakin ne laitetaan tavaratilaan.

:)

Ainakin Helsingissä kuljettaa. 415, joka menee Helsinki-Vantaalle on ihan tavallinen matalalattiainen. 615 bussissakin harvoin on laukuille mitään erillistilaa. Kyllä ne ihan normibusseja on ja päivittäin ihmiset matkalaukkuja kuskaa keskustassa.

Vierailija
26/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näitä itsekkäästi laukku penkillä töröttäviä joskus aina näkee. Vaikka bussi täyttyy ja käytävällä seisotaan, ei tajuta ottaa laukkua syliin. Nyt tarkoitan isompaa kassia tms. Matkalaukun kanssa pitää mennä bussin keskiosaan, onhan siinä niitä kääntöpenkkejä, mille voi istua jos tilaa on.

Ärsyttää myös suomalaisten väärä kohteliaisuus näitä penkinvaltaajia kohtaan, itse pyydän ystävällisesti siirtämään laukun ja sanon että istuisin tuolle penkille. Aina on siirtänyt, joskus hapan ilme kasvoillaan, mutta usein ihan neutraalisti.

Keskiosa on varattu vaunuille ja pyörätuoleille.

Vierailija
27/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko tässä nyt pitkän matkan linja-autoista? Matkalaukkuahan juuri kukaan ei kuljeta lähibusseissa.

Linja-autoissakin ne laitetaan tavaratilaan.

:)

Käyn töissä toisella paikkakunnalla bussilla. Bussiterminaalista on työkämppääni matkaa.Niin millähän autottomana ja köyhänä kulkisin välin muuta, kuin bussilla laukkuineni?

Vierailija
28/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli niin että otat itsellesi ikkunapaikan ja laukkusi on viereisellä penkillä.

En ikinä toimi noin. Törkeää käytöstä.

Vierailija
29/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkalaukku mukana kaupunkiliikenteen bussissa vain kun menen satamaan ja silloin se ei ole penkillä vaan penkkien välissä ikkunan puolella. Siksi koska keskiosa varattu rattaille. Kauppakassit ovat viereisellä penkillä koska niitä on usein monta eikä ole muuta paikkaa missä niitä pitää, lattialla yksi jalkojen välissä, toinen penkillä ja kolmas sylissä. Kummassakaan tapauksessa ei ole viereen yritetty pyrkiä koska muut näkevät että tarvitsen kaksi paikkaa.

Vierailija
30/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laukulla varaaminen on vanhanaikaista

- kalju mies

- nahkarotsi, mustat farkut, maiharit

- pälyilevä katse ja epämääräinen hymy

- mutinaa jeesuksesta tai Saatanasta

kukaan ei tule viereen istumaan

Vierailija
31/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
32/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä istun käytäväpaikalle ja laitan laukkuni ikkunapaikalle. Syy: en halua istua jonkun vieressä, tarvitsen tilaa, enkä halua jäädä "jumiin" sinne ikkunan puolelle.

Kun autoon tulee lisää väkeä, odotan haluaako joku istua siihen ikkunapaikalle. Vedän polvia sivuun, otan laukun syliin. Minulle voi myös puhua. Voin ihan noustakin, ja päästää jonkun sinne. Itse en siirry sinne, koska edellämainitut syyt.

Saatan myös mennä seisomaan johonkin ihan vain siksi, ettei tarvitse istua jonkun viereen.

Vierailija
33/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tekisi mieli laittaa se laukku heti viereiselle paikalle, kun minun suuntaani tähyää ylipainoinen henkilö. En tietenkään kehtaa tehdä niin. On todella inhottavaa istua ylipainoisen, eritoten leveäperseisen naisen, vieressä. Kyllä siinä vaiheessa viimeistään pitäisi tajuta laihduttaa, kun ei enää mahdu kunnolla normikulkuvälineisiin.

34/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin mä matkalaukkua muualla pidän kuin penkillä tai sylissä. Vaikea saada mahtumaan muualle kuin jalkatilaan ja hyvin epämukavaa pitää isoa matkalaukkua sylissä tai penkillä muutenkaan.

Vierailija
35/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen niin pelottavan laitapuolenkulkijan punkkarin näköinen ettei kukaan täydessä bussissakaan kehtaa istua vierelle. Paitsi tietysti toiset punkkarit.

Vierailija
36/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kerran täpötäydessä pitkän matkan bussissa. Edessäni istui joku esiteini, joka oli heittänyt laukkunsa ja jalkansa käytävänpuoleiselle penkille. Kuulokkeet täysillä ja katse tiukasti lattiassa tai puhelimessa. Matkan puolessa välissä kyytiin astui mummo, joka pyrki ensin tämän esiteinin viereen istumaan, mutta tämä lahjakkaasti ei ollut huomaavinaan. Onneksi joku huikkasi takaa, että täällä on vielä tilaa.

Vierailija
37/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tekisi mieli laittaa se laukku heti viereiselle paikalle, kun minun suuntaani tähyää ylipainoinen henkilö. En tietenkään kehtaa tehdä niin. On todella inhottavaa istua ylipainoisen, eritoten leveäperseisen naisen, vieressä. Kyllä siinä vaiheessa viimeistään pitäisi tajuta laihduttaa, kun ei enää mahdu kunnolla normikulkuvälineisiin.

Jos yhtään lohduttaa, se on epämiellyttävää myös sille toiselle henkilölle.

Vierailija
38/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vihaan muita ihmisiä. Sorry not sorry.

Vierailija
39/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse laukkua. Riittää kun katson tulijaa silmiin ja nuoleskelen huuliani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän