Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tekosyysi siihen että varaat täydessä bussissa kaksi istumapaikkaa laittamalla matkalaukkusi toiselle?

Vierailija
05.09.2018 |

Eli niin että otat itsellesi ikkunapaikan ja laukkusi on viereisellä penkillä.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tekosyytä. Istun paikalla, jolla juuri kukaan ei halua istua. Kassille on hyvää tilaa.

Ruuhkabussissa tietenkin nostan kassin syliini.

Eilen viereisellä penkillä istui pikkupoika, jonka viereen halusi istua järkyttävästi tupakalle löyhkäävä muori. Poika saarnasi pojalle penkillä olleesta repusta ja minun teki mieli sanoa - äärettömän kohteliaasti - muorille, että kaikkien tupakoijien pitäisi välttää julkisia liikennevälineitä hajuhaittojen vuoksi.

Vierailija
2/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin, keksit uuden keskusteluaiheen. Tästä ei ollakaan puhuttu täällä ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tekosyy, jos haluan istua yksin.

Vierailija
4/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi vaivaudun nostamaan laukkua syliin kun kukaan ei istu viereen kuitenkaan.

- Läski

Vierailija
5/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkalaukkuni on iso. En laita sitä tuolille vaan viereeni, koska se on niin iso. Jos se olisi käytävällä, ei kukaan mahtuisi ohi eikä kuitenkaan mahtuisi istumaan viereiselleni paikalle.

Vierailija
6/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla syynä on ollut se, että bussin täyttöaste on ollut sellainen, että kaikille riittää yksinäinen penkki ja jää vielä tyhjiäkin. Siinä olisi järjetöntä jonkun tulla viereen. Ällöttäisikin, koska minua on koululaisena bussissa ahdisteltu juopuneiden aikuisten miesten toimesta. Olen naispuolinen.

Vierailija
7/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä on.

Vierailija
8/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin on matkalaukku mukana ja en sitä kyllä penkille nostaisi.

Vierailija
9/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se matkalaukku sitten pitäisi laittaa? Vaunupaikalleko, josta joku sen nyysii kun istun itse edessä?

Vierailija
10/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä, itsekäs ja lapsellinen syy kuitenkin. Jos kyse on ruuhkabussista.

Vierailija
11/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin se matkalaukku sitten pitäisi laittaa? Vaunupaikalleko, josta joku sen nyysii kun istun itse edessä?

Bussissa on se tavaratila, you know. Kuski yleensä kysyy, laitetaanko laukku tms. sinne.

Vierailija
12/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kuljen yleensä busseilla, jotka eivät ole edes puolitäysiä, joten tilaa on.

Vierailija
13/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussissa on se tavaratila, you know. Kuski yleensä kysyy, laitetaanko laukku tms. sinne.

Tässä taidettiin puhua kuitenkin kaupunkiliikenteen matalalattioista...

Vierailija
14/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko tässä nyt pitkän matkan linja-autoista? Matkalaukkuahan juuri kukaan ei kuljeta lähibusseissa.

Linja-autoissakin ne laitetaan tavaratilaan.

:)

Vierailija
15/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, vaikka bussista alkaa istumapaikat hupenemaan, sinä vain mielenosoituksellisesti kökötät sen laukkusi kanssa siinä ja katselet tiukasti ikkunasta ulos: "Seiskää, mun viereen ei tartte istua". Onneksi ihmiset kuitenkin kehtaavat rikkoa kaltaistenne rauhan ja pyytää sitä paikkaa. Niin tollo et varmaan kuitenkaan ole, että kieltäydyt?

Vierailija
16/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä itsekkäästi laukku penkillä töröttäviä joskus aina näkee. Vaikka bussi täyttyy ja käytävällä seisotaan, ei tajuta ottaa laukkua syliin. Nyt tarkoitan isompaa kassia tms. Matkalaukun kanssa pitää mennä bussin keskiosaan, onhan siinä niitä kääntöpenkkejä, mille voi istua jos tilaa on.

Ärsyttää myös suomalaisten väärä kohteliaisuus näitä penkinvaltaajia kohtaan, itse pyydän ystävällisesti siirtämään laukun ja sanon että istuisin tuolle penkille. Aina on siirtänyt, joskus hapan ilme kasvoillaan, mutta usein ihan neutraalisti.

Vierailija
17/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kysyy tilanteesta, jossa bussi on täynnä ja puolet vastauksista on tyyliin "jos bussissa on tilaa, jos ei ole ruuhkaa", tms.

Vierailija
18/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadin ihmisiltä oma-aloitteisuutta ja puheenmuodostuskykyä jos hekin haluavat istua. Itse omaan niitä.

Vierailija
19/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaadin ihmisiltä oma-aloitteisuutta ja puheenmuodostuskykyä jos hekin haluavat istua. Itse omaan niitä.

Kyllä, mutta varmaankin voit sen laukkusi siirtää jo valmiiksi siitä penkiltä silti, kun alkaa olla täyttä?

Vierailija
20/39 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katon aina mahdollisimman nätin ja nuoren tytön joka pitää pientä käsilaukkua istuimella ja töröttää ikkunasta ulos niinkuin ei näkisikään ja kehotan nostamaan käsilaukkua ettei mene ryttyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan