Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiantuntijatehtävissä..

Vierailija
04.09.2018 |

Tuntuu, että suurin osa täällä kävijöistä (tai iso osa) on asiantuntijatehtävissä ja vielä vaativissa. Mitä hittoa te asiantunnette? Ihan mielenkiinnosta kyselen... Itse en tunne yhtään asiantuntijaa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntija=perus toimistojantteri, jolla on oma tehtäväalue vastullaan.

Näin se nykyjän mene

Vierailija
2/22 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projekti-insinöörinä olen oman alani asiantuntija. Siitä minulle ainakin firma ja asiakkaat maksavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen valtiolla asiantuntijatyössä. Tunnen hyvin monia asiantuntijatyötä tekevää. On meitä :)

Vierailija
4/22 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tuotekehitysprosessin, valmistustekniikoita, materiaaleja, ostokomponentit, testauksen käytännöt, viranomaisvaatimukset, hyväksyntäprosessin, ymmärrän mitä elektroniikan ja softan lisääminen tuotteeseen vaatii....osaan tehdä asiakkaan ajatuksesta valmiin myytävän tuotteen. Vaativaa...ei oikeastaan, mutta sitä ei sanota ääneen, sillä siitä asiakas maksaa

Tärkeintä on tuntea ne eri osa-alueiden muut asiantuntijat.

Vierailija
5/22 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että suurin osa täällä kävijöistä (tai iso osa) on asiantuntijatehtävissä ja vielä vaativissa. Mitä hittoa te asiantunnette? Ihan mielenkiinnosta kyselen... Itse en tunne yhtään asiantuntijaa.

"Asiantunnette" :-) Hauskasti sanottu.

Yleensä tarkoittaa vain sitä, ettei henkilöllä ole hallinnollista vastuuta organisaatiossa. Esimerkiksi lääkäri on asiantuntijatehtävissä, mutta sairaalan johto ei (vaikka ovatkin asiantuntijoita, niin tehtävänkuva on erilainen), koska työtehtävät ovat pääosin hallinnollisia eli työnjohtoa, talousvastuuta, päätöksentekovastuuta. Monesti asiantuntijat eivät halua hallinnollisiin tehtäviin koska niissä ei enää saa keskittyä vain siihen oman ammatin harjoittamiseen.

Eli esimerkiksi ihan hyvin voisi halutessaan sanoa, että autonkorjaaja on asiantuntija, kun taas korjaamon pomo on esimiesasemassa eikä asiantuntijatehtävissä koska tehtävät ovat paljolti sitä työnjohtoa, talousvastuuta yms.

Ja joo, itse olen asiantuntija apulaisprofessorina, enkä haluaisi laitoksen hallinnollista vastuuta. Mutta jonkun se pitää hoitaa ja siitä maksetaan monesti isompi palkka.

Vierailija
6/22 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatehtävät= pitää tietää mitä tehdä, ilman että kerrotaan tai perehdytetään..

Vierailija
7/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisellä työpaikallani on nykyään ATK-asiantuntijoita. He asentavat ohjelmia koneille, neuvovat henkilökuntaa ongelmatilanteissa, kuten ohjelmien käytössä tai jos kone tai tulostin ei toimi, laittavat uudet koneet toimintaan jne. Eli täsmälleen samaa, mitä itse vuonna 2000 tein mikrotukihenkilö-nimikkeellä. Kyselin näiltä, onko toimenkuva muuttunut, kuulemma ei, mutta kuin saivat kivemman tittelin, saivat vähän nostettua palkkaa. Työ on kuulemma niin vaativaa. No ei se minusta ollut siihen aikaan vaativaa, mutta maailma muuttuu.

Itse olen sen jälkeen käynyt kouluja ja teen töitä insinööritoimistossa suunnittelijana. En koe olevani asiantuntija.

Vierailija
8/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kaupan kassalla töissä eli osaan käyttää kassapäätettä. Oon kassapääte asiantuntija.

Vierailija
9/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tarkoittaa vain sitä, ettei henkilöllä ole hallinnollista vastuuta organisaatiossa. Esimerkiksi lääkäri on asiantuntijatehtävissä, mutta sairaalan johto ei (vaikka ovatkin asiantuntijoita, niin tehtävänkuva on erilainen), koska työtehtävät ovat pääosin hallinnollisia eli työnjohtoa, talousvastuuta, päätöksentekovastuuta. Monesti asiantuntijat eivät halua hallinnollisiin tehtäviin koska niissä ei enää saa keskittyä vain siihen oman ammatin harjoittamiseen.

Eli esimerkiksi ihan hyvin voisi halutessaan sanoa, että autonkorjaaja on asiantuntija, kun taas korjaamon pomo on esimiesasemassa eikä asiantuntijatehtävissä koska tehtävät ovat paljolti sitä työnjohtoa, talousvastuuta yms.

Ja joo, itse olen asiantuntija apulaisprofessorina, enkä haluaisi laitoksen hallinnollista vastuuta. Mutta jonkun se pitää hoitaa ja siitä maksetaan monesti isompi palkka.

Mielestäni tämä oli loistava kuvaus.

Koin olevani asiantuntijatehtävissä antaessani yrityksille talous- ja sijoituskonsultointia, nyt talouspäällikkönä en koe olevani enää asiantuntijatehtävissä, vaikka sama tieto ja taito on tallella.

Hieno näkökulma, jota en ole tullut pohtineeksi. Av osaa aina välillä yllättää :)

Vierailija
10/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse "asiantunnen" esim.

- yritysverotusta

- konsernikirjanpitoa

- kirjanpitolakia

En nyt miksikään uuu niin mahtavaksi asiantuntijaksi itseäni koe, mutta sillä nimikkeellä vissiin mennään. 

Vierailija
11/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantunnen maankäytön suunnittelua.

Vierailija
12/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun asiantuntemusalaani on pankkien EU-sääntely ja työskentelen isossa rahoitusalan yrityksessä. Työhöni kuuluu lakitekstien lukemista, niiden soveltamista käytäntöön ja keskustelua pankkivalvojien kanssa siitä kuinka yrityksemme täyttää kaikki sääntelyn asettamat vaatimukset.

Vierailija
13/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja joo, itse olen asiantuntija apulaisprofessorina, enkä haluaisi laitoksen hallinnollista vastuuta.

Sulla on jännä asema, jos sulla ei apulaisproffana ole hallinnollista vastuuta. Meillä kaikille proffille (sekä täysille, että apulais-) tulee automaattiseti sekä hallintovastuuta, että hallintolain mukainen virkavastuu opetuksesta. Ei siis ekä olekaan varma, että olet asiantuntija.

Esimiesvastuuta sinulla ei välttämättä ole. Mut se on eri asia kuin hallinnollinen vastuu.

Minä taas olen asiantuntija, vaikka olen professori - koska mut on ulkopuolisen rahoituksen mahdollistaman tutkimusvapaan ajaksi vapautettu kaikista muista vastuistani.

Vierailija
14/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijatehtävät= pitää tietää mitä tehdä, ilman että kerrotaan tai perehdytetään..

No silloinhan minäkin olisin asiantuntija, vuorovastaavana varastolla, muut suorittavat työntekijät kääntyvät aina puoleeni, amispohja, lol.

Vierailija
15/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.tilastokeskus.fi/meta/luokitukset/ammatti/001-2010/32.html

Tuossa asiantuntija-ammatteja. Mm. sairaanhoitaja ja siementäjä.

Vierailija
16/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asiantunnen viestintää.

Vierailija
17/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hommat osaa tehdä ehkä 500 ihmistä maapallolla.

18/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen koulutus terveydenhuolto-alalta, työnkuvana terveydenhuollon palveluiden kehittämis- ja suunnittelutehtävät. Olen ihan puhtaasti konsultatiivisessa roolissa, alaisia ja hallinnollista vastuuta mulla ei ole.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
19/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on kapea kuva asiantuntijuudesta. Minä ainakin teen paljonkin päätöksiä jotka vaikuttavat yrityksen menestykseen, teen myös hallinnollisia tehtäviä kuten työnjohdollisia tehtävia, minulla on talousvastuutakin. Ainoa mikä minulta puuttuu on esimiestehtävät.

Vierailija
20/22 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perseen rapsuttelun asian tuntia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi