Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäinen palkka- Millaisista töistä sait ja mihin käytit?

Vierailija
04.09.2018 |

Itse olin ollut lukiolaidena kunnan järjestämissä kesätöissä, mutta eka oikea kunnon palkka kilahti tilille lukion jälkeisenä kesänä. Pääsin 2kuukaudeksi sairaalatarvike tehtaalle, taittelin ja pakkasin mm. steriilejä haavatyynyjä.
Palkasta ostin merkkifarkut (Levi’s 501 :D) ja ison kasan cd-levyjä. Ja hummailin menemään useammilla festareilla. Pikkuveljelle annoin vähän karkkirahaa. Satku tai pari säästyi seuraavaan kuuhun.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen palkkatyö josta maksoin veroja oli lomittaja kunnalla. 2 viikon työstä sain 1200 markkaa, ostin polkupyörän.

Vierailija
22/32 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiapoikana Viipurin Autolassa kouvolassa 1968,

kahden viikon välein 70markkaa nettona käteen.

Ostin kaverilta Simson 250cc moottoripyörän vm.1957 ekalla

liksalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätöissä kioskissa. Palkkapäivän jälkeen lähdettiin kaverin kanssa reilaamaan. Sillä tiellä edelleen, tavallaan.

Vierailija
24/32 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen virallinen kesätyöni oli Högforsin valimon konttorissa vuonna 1975. Olin sisälähettinä ja jos muistan oikein palkka oli 750 mk/kk (hulppeat 130 euroa siis).

Rahat käytin menemällä Ruisrockiin :D

Vierailija
25/32 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenlikkana perheessä, 13-vuotiaana. Palkka oli 50mk/päivä ja se maksettiin aina perjantaisin. Ostin vaatteita itselleni.

Sullapa on ollut hyvä palkka

Vierailija
26/32 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistoapulaisena, 60-luvulla, palkkaa en muista mutta ostin lennon Lontooseen.

Vierailija
27/32 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin naulapoikana raksalla ja ihan ensimmäisellä tilillä ostin kilvettömän Opelin paikalliselta autopurkaamolta ja toin sen ajamalla kotiin. Isä-ukko ei oikein tykännyt ja sitten ei puhuttukaan muutamaan viikkoon mitään...

Vierailija
28/32 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihteerin työtä (menin ensin kesätöihin, sitten sopparia vaan jatkettiin ja jatkettiin ja nyt olen ollut samassa työpaikassa 11 vuotta), ensimmäinen palkkani oli nettona 800 euroa ja luulin että se oli paljon! :D Tunsin itseni rikkaaksi! Taisin tuhlata kaikkeen tyhmään (asuin silloin vielä kotona joten laskuja ei ollut). Ostin tyyliin vaan vaatteita.

Vierailija
29/32 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana tein siivous- ja pihatöitä erilaisissa vanhusten taloyhtiöissä. Palkka oli sen ikäiselle ihan kiva, osan pistin säästöön ja lopuilla ostin uusia vaatteita lukion alun kunniaksi.

Työskentelin yhteensä viisi kesää tuossa paikassa. Se oli aikoinaan merkittävä työllistäjä kaupungin nuorille, mutta kuulin vastikään, että sekin on kokonaan lakannut ottamasta kesätyöntekijöitä - säästöjen vuoksi, tietenkin. Surullista :(

Vierailija
30/32 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 14 vanha ja ensimmäinen palkka kesätöissä 4mk/tunti. Säästin koko kesän ja ostin polkupyörän.

Vierailija
31/32 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari päivää skannaamassa laskuja ja syöttämässä niiden tietoja järjestelmään. Ostin rahoilla Ikeasta Billy-kirjahyllyn :D

Vierailija
32/32 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen työpaikkani oli leipomon pakkaamossa 15 -vuotiaana. Palkka 6e/tunti. Osa palkasta meni vaatteisiin ja cd-levyihin ja loput säästöön.