Tuntuu hassulta, että kaverit alkavat olla suuryritysten toimareita
Tuntuu, että ihan vasta äsken vasta oltiin nuoria opiskelijoita ja sitten tekemässä uraa. Ja nyt jotkut ovat jo Suomen ja maailman suurimpien yritysten ylimmässä johdossa. Tuntuu hassulta. Ja kieltämättä saa olon tuntumaan epäonnistuneelta itse.
Kommentit (35)
Ehkä vähän nyt liioittelet tuossa.
Olis kannattanut opiskella nuorena.
Ihan samalla tavalla me opiskeltiin ja menestyttiin. Itse en vain halunnut suuryritysten johtotehtäviin vaan itsenäisempää asiantuntijauraa. Mutta joo, kyllä alkavat olla noita uutisissa pyöriviä tyyppejä. Siis edelleenkin ovat kavereita, mutta oltiin niin pitkälle samalla viivalla. Ja kun aikaisemmin ne oli meidän vanhempia jotka pyöri uutisissa. Hassua.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla me opiskeltiin ja menestyttiin. Itse en vain halunnut suuryritysten johtotehtäviin vaan itsenäisempää asiantuntijauraa. Mutta joo, kyllä alkavat olla noita uutisissa pyöriviä tyyppejä. Siis edelleenkin ovat kavereita, mutta oltiin niin pitkälle samalla viivalla. Ja kun aikaisemmin ne oli meidän vanhempia jotka pyöri uutisissa. Hassua.
Iso ero tuli siinä, että itse tein väikkärin ja moni muu keskittyi yrityselämässä menestymiseen. Mutta ollaan kohta ihan samanlaisia kuin meidän vanhemmat. Mutta kyllä aika menee nopeasti! Kun aloitin uran, niin perhetutut tulivat vastaan kokouksissa, nyt sitten omat kaverit.
Haluatko tällä nyt kertoa, että vanhempasi, perhetuttusi ja kaikki kaverisi johtavat Suomen yritysmaailmaa?
Millainen sattuma että suuryritysten johtoporras opiskeli samaan aikaan 👍
Vierailija kirjoitti:
Haluatko tällä nyt kertoa, että vanhempasi, perhetuttusi ja kaikki kaverisi johtavat Suomen yritysmaailmaa?
Millainen sattuma että suuryritysten johtoporras opiskeli samaan aikaan 👍[/quoteEi kun hitto, ei olisi kannattanut tehdä väikkäriä. Ja en ole ainoa joka katuu.
Olisi mielenkiintoista tietää, mistä koulusta ovat valmistuneet sekä Suomen että koko maailman suurimpien yrityksien johtajat - vieläpä yhtä aikaa.
Tämä oli paska viritys provoksikin.
Miksi kadut? Kai nyt joku kaverisi voi järjestää sulle paikan vaikka jonkin kansainvälisen suuryrityksen Suomen-konttorin johtajana.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kadut? Kai nyt joku kaverisi voi järjestää sulle paikan vaikka jonkin kansainvälisen suuryrityksen Suomen-konttorin johtajana.
Siihen pitäisi olla se johtajakokemus, eli kokemus esimiestoiminnasta ja P&L-vastuusta, mitä ei asiantuntijana saa samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista tietää, mistä koulusta ovat valmistuneet sekä Suomen että koko maailman suurimpien yrityksien johtajat - vieläpä yhtä aikaa.
Porvoon peruskoulusta.
Kansainvälisissä suuryhtiöissä johtoporras on syntynyt 1940-60 luvuilla, joten että te ihan hetki sitten ole opiskelleet.
Annan tästä 3/5 koska sait minut vastaamaan.
-5/5
Uusissa innovaatioissa ei teidän perhetutut pyöri 😀
Harmittaako kuitenkin ettet ikinä tehnyt koko väitöskirjaa?
Vierailija kirjoitti:
Porvoon Bisnez Institute.
Erikoiskoulu todella osaaville ihmisille. Se on niin erikoinen koulu ettei siitä mainosteta ja huudella. Se kulkee piireissä se tieto.
Hassua, kun kertoo ihan vain omasta elämästä niin sitä ei uskota. Se nyt kuitenkin on omaa arkeani.
Vierailija kirjoitti:
Hassua, kun kertoo ihan vain omasta elämästä niin sitä ei uskota. Se nyt kuitenkin on omaa arkeani.
Tai ennemminkin vähän harmittavaa, kun ei tästä oikein kavereillekaan voi puhua. Ja kyllä se mulle vähän paineita luo, että tutut on niin hemmetin menestyneitä. Olisi ihanaa jos joku ymmärtäisi.
Koulukavereihin en pidä yhteyttä, mutta yllätyin siitä, ketkä etenivät työpaikalla.
Ujosta ja hiljaisesta kirjanpitäjästä tuli asiakasjohtaja.
Arasta assarista sijoitusjohtaja jne.
Olen iloinen heidän puolestaan, mutta en osannut ennakoida heidän menestystään.
Ihmiset, joiden oletin menestyvän jo pelkän sukupuolen perusteella, tekevät edelleen samoja töitä, kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli paska viritys provoksikin.
Miksi? Kirjoitin historian hämärissä ylioppilaaksi luokalta, jossa viisi opiskelijaa sai kuusi ällää. Elettiin niitä aikoja, jolloin hyvät ja taitavat äidinkielen kirjoittajat kirjoittivat laudaturin. Ei nykyaikaa, jolloin saman arvosanan saa yhdysana-, kielioppi- ja pilkkuvirheillä.
Monet heistä menestyivät jo alle 30-vuotiaina.
Lapsia ne silti on. Leikkivät vain aikuista.