Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAG konsernin autot.

M
04.09.2018 |

Miten voi olla tällaista?
Ostin meille 5v sitten diesel golfin mikä on periaatteessa toiminut hyvin, käyttömaksu noussut yli 700euroon vuodessa ja dieselin hinta myös noussut reilusti.
Auton remontteihin meni keväällä 600€, osat 400 ja työt 200€.
Jakohihna vuosi sitten oli n:1000€
Käyttömaksun takia hankittiin uudempi pienempi bensa auto, mutta tuo volkkari ei kelvannut liikkeisiin vaihdossa tai olisi pitänyt ilmaiseksi antaa???
Nyt se on ollut netissä myynnissä, ei yhtään kiinnostunutta maksamaan siitä mitään, autossa kuitenkin uudet kesärenkaat ja hyvät talvirenkaat.
Nyt syksyllä tulee katsastus ja leimalle pitäisi vaihtaa tuulilasi.
Täytyykö tuo oikeasti viedä vain romikselle tai antaa jollekin?

ostin myös 2v sitten audin itselleni, tuo tuli ostettua järkevän hinnan ja vanhasta bemarista saadun hyvityksen perusteella, ekana talvena syttyi airbaginvalo mikä sammui vikakoodien nollauksella, mutta alkoi syttymään uudelleen aina kun oli kylmempää, viime talvena sai nollattua leimalle vielä, mutta sen jälkeen palanut jatkuvasti, uusi keskusyksikkö 860€+ vaihtotyö.
Moottorihäiriövalo alkoi myös palamaan, ilma massamittari 350€+vaihto/ koodienluku/nollaus 150€
Tuulilasi piti vaihtaa 460€
Auto on myös välillä alkanut olemaan voimaton, nykii tosi rajusti välillä, vikaa on selvitelty useammalla sadalla eurolla, vaihdettu bypass, ahtoventtiili, samalla on selvinnyt että ajonvakautus/luistonesto antaa vikakoodia jostain solenoidista.
Kulkuvaivojen syy on ilmeisesti turbo mikä pitäisi vaihtaa, ahdin vajaa 1000€ ja vaihtotyöksi arvioitiin vähintään päivä 1000-1500€.
Lisäksi auton arvo putoaa n:1000€/vuosi ja vanhasta bemarista pyydetään melkein samoja hintoja kuin 2v sitten.
Audilla on nyt ajettu 200000km
Ja tuskin sitäkään kukaan ostaa jos ei toimi kunnolla tai maksa mitään järkevää hintaa.
Meillä ei ainakaan ole rahaa tällaiseen autoiluun, jotenkin tuntuu että molemmat pitäisi viedä vaan romikselle ja ostaa joku vanha toyota muutamalla satasella.
No nyt on oppirahat maksettu kovimman mukaan vag konsernin autoista, ikinä ei ole näin paljon mennyt rahaa hukkaan autoihin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Miten voi olla tällaista?

Ostin meille 5v sitten diesel golfin mikä on periaatteessa toiminut hyvin, käyttömaksu noussut yli 700euroon vuodessa ja dieselin hinta myös noussut reilusti.

Auton remontteihin meni keväällä 600€, osat 400 ja työt 200€.

Jakohihna vuosi sitten oli n:1000€

Käyttömaksun takia hankittiin uudempi pienempi bensa auto, mutta tuo volkkari ei kelvannut liikkeisiin vaihdossa tai olisi pitänyt ilmaiseksi antaa???

Nyt se on ollut netissä myynnissä, ei yhtään kiinnostunutta maksamaan siitä mitään, autossa kuitenkin uudet kesärenkaat ja hyvät talvirenkaat.

Nyt syksyllä tulee katsastus ja leimalle pitäisi vaihtaa tuulilasi.

Täytyykö tuo oikeasti viedä vain romikselle tai antaa jollekin?

ostin myös 2v sitten audin itselleni, tuo tuli ostettua järkevän hinnan ja vanhasta bemarista saadun hyvityksen perusteella, ekana talvena syttyi airbaginvalo mikä sammui vikakoodien nollauksella, mutta alkoi syttymään uudelleen aina kun oli kylmempää, viime talvena sai nollattua leimalle vielä, mutta sen jälkeen palanut jatkuvasti, uusi keskusyksikkö 860€+ vaihtotyö.

Moottorihäiriövalo alkoi myös palamaan, ilma massamittari 350€+vaihto/ koodienluku/nollaus 150€

Tuulilasi piti vaihtaa 460€

Auto on myös välillä alkanut olemaan voimaton, nykii tosi rajusti välillä, vikaa on selvitelty useammalla sadalla eurolla, vaihdettu bypass, ahtoventtiili, samalla on selvinnyt että ajonvakautus/luistonesto antaa vikakoodia jostain solenoidista.

Kulkuvaivojen syy on ilmeisesti turbo mikä pitäisi vaihtaa, ahdin vajaa 1000€ ja vaihtotyöksi arvioitiin vähintään päivä 1000-1500€.

Lisäksi auton arvo putoaa n:1000€/vuosi ja vanhasta bemarista pyydetään melkein samoja hintoja kuin 2v sitten.

Audilla on nyt ajettu 200000km

Ja tuskin sitäkään kukaan ostaa jos ei toimi kunnolla tai maksa mitään järkevää hintaa.

Meillä ei ainakaan ole rahaa tällaiseen autoiluun, jotenkin tuntuu että molemmat pitäisi viedä vaan romikselle ja ostaa joku vanha toyota muutamalla satasella.

No nyt on oppirahat maksettu kovimman mukaan vag konsernin autoista, ikinä ei ole näin paljon mennyt rahaa hukkaan autoihin.

Kukas Suomi24:n palstan pseudonyymeistä on intoutunut tänne kirjoittamaan. Joku Skodapastan hanuista kumminkin.

Alcoholic/Kyykman? Vai peräti Vatimoottori?

Vierailija
2/5 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole suoli24 kirjoittelija, ihan ajattelin tänne avautua vitu*tuksesta mitä nuo autot aiheuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

90+ tkm ajettu, 5-10v vanha Audi (etenkin A4) on kyllä niin potentiaalinen murheenkryyni ettei mitään rajaa. Kaikenlaista "pientä" ilmenee koko ajan ja osat sekä huollot maksaa tolkuttomasti.

Vierailija
4/5 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui mainita että onhan tuohon vaihdettu nokka-akselin anturi myös.

Vierailija
5/5 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai dieselit mene enää kaupaksi, merkistä riippumatta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi