hei haluaisin vain tappaa itseni
olen 27vuotias espoolais mies, minulla on ihan hyvä työpaikka ja palkka, harrastuksia, olen fyysisesti ihan ok kunnossa eikä minulla ole mitään sairauksiakaan. Minulla on erinomaiset välit sukulaisiini enkä ole ollut ikinä riidoissa kenenkään kassa (edes ent. koulu kavereideni). Silti mielessäni pyörii ajatus henkeni ottamisesta. en tiedä mistä nämä ajatukset tulevat, mutta ne ovat vain vahvistuneet viimeaikoina. En seurustele kenenkään kanssa, yksin siitä syystä että en koe olevani valmis suhteeseen jossa mahdollisesti satuttaisin toista ihmistä henkisesti kun en ole itse sinut itseni kanssa. en tunne itseäni joten olisi todella vaikeaa rakentaa suhdetta kehenkään. enkä todellakaan missään tapauksessa halua että kukaan muu joutuu kärsimään takiani. tuntuu vain että elämä on jotenkin jumissa ja pois päästäkseni ainut keino olisi itsemurha. ehkä olen hullu ehkä en mutta tähän olen nyt tullut.
otan vastaan vaihtoehtoisia ratkaisuja tilanteeseeni, mutta luulen että tämä on ainut tie minulle..
Kommentit (71)
Rukoile apua Jumalalta.
Jumala kuulee totisen rukouksen.
Jumala rakastaa luomaansa ihmistä.
Elämä on Suuri Lahja Jumalalta.
Älä satuta itseäsi.
Rukoilen puolestasi.
Varaa aika ammattiauttajalle esim. Psykiatrille.
Komppaan edellistä. Itsemurha on aina se huonoin ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Komppaan edellistä. Itsemurha on aina se huonoin ratkaisu.
Siis tuota sitä edellistä.
Maailmassa varmaankin joka sekuntti joku tappaa itsensä. Tuskallista läheisille. Ja itsellekin jos epäonnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajatukset pyörivät vain oman navan ympärillä? Menkää tekemään vapaaehtoistyötä, auttamaan vaikka vanhuksia, sairaalaan, vankilaan, kirkon piiriin, aikuisystäväksi lapselle... kyllä näitä on pilvinpimein. On itsekästä ajatella, että minun elämä on minun, ajattelen, että sinun elämäsi voi vaikuttaa myös monen muun elämään parantavasti.
Tämä on saanut alapeukkuja, mutta kyllä tässä jonkinlainen viisauden siemen piilee. Muistan itse masentuneena miten se masennus vain paheni, kun mietti niitä omia ongelmiaan. Se, että lähtee pois kotoa ja tekee jotain toisten kanssa, vielä parempi jos toisten hyväksi, auttaa irrottamaan ajatukset niistä omista ongelmista. Masennus on sellaista, että zoomaa katseen liian lähelle omia ongelmia ja sitten siinä kuvassa ei näy mitään muuta kuin ne omat jättimäiset ongelmat. Kun keskittyy välillä muihin ihmisiin, pääsee irtaantumaan ajatuksissaan niistä ongelmista eikä ne tunnu niin suurilta, kun tajuaa että maailmassa on muutakin kuin minä ja minun ongelmani. Toisten auttamisesta tulee myös itselle hyvä mieli, kun kokee tehneensä jotain hyvää ja hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan halua kuolla. Luulette vaan! Oikeasti haluatte muutosta, vaikka ette ehkä tiedä mitä. Selvittäkää ensin se asia. Minkälaista haluaisitte että elämä olisi jos voisi sen takia iskusta sellaiseksi muuttaa? Sitten kun tiedätte mitä haluatte alkakaa miettiä mitä täytyy tehdä sen saavuttamiseksi. Pieniä askeleita kerralla, oikeaan suuntaan. Terapia voi myös olla tarpeen. Jossain varhaisessa vaiheessa elämäänne voi olla käsittelemättömiä asioita joista on hyvä tulla tietoiseksi, tai ehkä jo tiedättekin mikä elämässä on ollut raskasta ja vaikuttaa vielä tänäkin päivänä. Kuolla ei kannata ennen kuin on kunnolla elänytkään. Kuolla ehtii hyvin myöhemminkin.
Mikä sinä olet sanomaan muiden haluamisista? Belgia myönsi jo eutanasian vaikeasti masentuneelle, epätoivo _voi_ olla pohjanton, aina ei ole tiedossa parempaa. Ihmiselle todellakin annetaan enemmän kuin jaksaa kantaa. Elämä ei aina ole se juttu.
mitä elämästäsi mielestäsi puuttuu? Usein kun joku on masentunut niin elämä ei vastaa sitä millaista sen omasta mielestä pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan halua kuolla. Luulette vaan! Oikeasti haluatte muutosta, vaikka ette ehkä tiedä mitä. Selvittäkää ensin se asia. Minkälaista haluaisitte että elämä olisi jos voisi sen takia iskusta sellaiseksi muuttaa? Sitten kun tiedätte mitä haluatte alkakaa miettiä mitä täytyy tehdä sen saavuttamiseksi. Pieniä askeleita kerralla, oikeaan suuntaan. Terapia voi myös olla tarpeen. Jossain varhaisessa vaiheessa elämäänne voi olla käsittelemättömiä asioita joista on hyvä tulla tietoiseksi, tai ehkä jo tiedättekin mikä elämässä on ollut raskasta ja vaikuttaa vielä tänäkin päivänä. Kuolla ei kannata ennen kuin on kunnolla elänytkään. Kuolla ehtii hyvin myöhemminkin.
Mikä sinä olet sanomaan muiden haluamisista? Belgia myönsi jo eutanasian vaikeasti masentuneelle, epätoivo _voi_ olla pohjanton, aina ei ole tiedossa parempaa. Ihmiselle todellakin annetaan enemmän kuin jaksaa kantaa. Elämä ei aina ole se juttu.
Väärin. Elämä on aina se juttu. Se kuolema joskus aikanaan korjaa varmasti pois. Siinä odotellessa voi tehdä ihan mukaviakin juttuja.
Not voi käydä kun elämän napa on oma napa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos pistät palkkasi terapiaan noin alkuun. Lisäksi liikuntaa, vaativaa ja opiskelua. Tai ala pelastamasn maailmaa tai kiertämään sitä.
Joillekin yksin asuville on kissan tai koiran hankinta ollut pelastus. On ainakin joku joka rakastaa vilpittömästi ja on aina yhtä iloinen kun tulet kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Elämä on aina se juttu. Se kuolema joskus aikanaan korjaa varmasti pois. Siinä odotellessa voi tehdä ihan mukaviakin juttuja.
Kaikki eivät voi. Karmeita yleistyksiä ketjun täydeltä. On paljon niin sairaita ihmisiä, joiden koko vuorokausi menee kivunhallintaan, ja täällä sitten kerrotaan ”ihan mukavista jutuista” ja syyllistetään ”omasta navasta”.
Toivottavasti osuu kohdalle - ja osuuhan se!
Vierailija kirjoitti:
Täällä nelikymppinen nainen samoissa ajatuksissa. Ei tämä ole helpottanut ajan kanssa. En jaksaisi enää taistella hengissä pysymisen takia...
Voi voi, kun meitä masentuneita on paljon - mutta hei, yrittäkää vaikka mistä hakea sitä elämäniloa.
Itse esim katsoin jotain hömppäsarjaa ja piristyin siitä hetkeksi.
Tai soittakaa jollekin kaverille, jota ette ole aikohin tavanneet ja järjestäkää tapaaminen, sitten on pakko lähteä ulos asunnosta ja loppuu hetkeksi oman navan ympärillä käppäily.
Entäs jos alkaisitte yhdessä sen kaverin tai jonkun kanssa harrastaa jotain liikuntaa - pyytäkää sitä hekemaan teidät, niin tulee lähdettyä.
Tai viekää vaikka naapurin koiraa lenkille, niin voitte samalla tehdän naapurille hyvön työn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä nelikymppinen nainen samoissa ajatuksissa. Ei tämä ole helpottanut ajan kanssa. En jaksaisi enää taistella hengissä pysymisen takia...
Voi voi, kun meitä masentuneita on paljon - mutta hei, yrittäkää vaikka mistä hakea sitä elämäniloa.
Itse esim katsoin jotain hömppäsarjaa ja piristyin siitä hetkeksi.
Tai soittakaa jollekin kaverille, jota ette ole aikohin tavanneet ja järjestäkää tapaaminen, sitten on pakko lähteä ulos asunnosta ja loppuu hetkeksi oman navan ympärillä käppäily.
Entäs jos alkaisitte yhdessä sen kaverin tai jonkun kanssa harrastaa jotain liikuntaa - pyytäkää sitä hekemaan teidät, niin tulee lähdettyä.
Tai viekää vaikka naapurin koiraa lenkille, niin voitte samalla tehdän naapurille hyvön työn.
Äh, kun tuli virheitä, no olkoon. :-)
Täällä myös yksi masentunut. Nyt hyvä lääkitys ja säännöllinen terapia. Aivan pohjalta noustu paikkaan, joka on harvinaisen lähellä onnellista. Tiedän tunteen ja tiedän että avun hakeminen saattaa myös tuntua aluksi masentavalta. Vaikkei itse millään tahtonut siihen uskoa, niin nyt voin jo paremmin. Muista että masennus on monelle kausittain tuleva ja täten myös usein ohimenevä tila.
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös yksi masentunut. Nyt hyvä lääkitys ja säännöllinen terapia. Aivan pohjalta noustu paikkaan, joka on harvinaisen lähellä onnellista. Tiedän tunteen ja tiedän että avun hakeminen saattaa myös tuntua aluksi masentavalta. Vaikkei itse millään tahtonut siihen uskoa, niin nyt voin jo paremmin. Muista että masennus on monelle kausittain tuleva ja täten myös usein ohimenevä tila.
Mikä lääke? Adderall? Wellbutrin? Mirtazapin?
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli ketju jokunen päivä sitten:"Itsemurha sinkkuuden takia". Mutta myös lääkäriä suosittelen, niinkuin joku täällä aikaisemminkin. Ihmeellistä sinänsä, että nämä itsemurha-ajatukset tuntuvat lisääntyvän aina nousukaudella.
Kenellä täällä on nousukausi? kuukereillä?
No sitten vaan. Valitse vain varma menetelmä. Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lääke? Adderall? Wellbutrin? Mirtazapin?
Bepanthen