Päästäisitkö 16-vuotiasta tytärtä yöksi pojan luokse 250km päähän?
Teini tahtoisi kovasti lähteä jonkun pojan luokse viikonlopuksi. Tytön isälle asia ok, minua vähän epäilyttää. Miten te toimisitte?
Kommentit (48)
Päästä vain. Veli tai isä mukaan. Tytölle burkha ja siveysvyö. Voi kulkea pojan kanssa käsi kädessä, mutta ensin isä on haastatellut ja sitten hän kulkee 10m päässä perässä.
Pääsin yläasteikäisenä 400 kilometrin päähän toiselle puolelle Suomea. Oltiin molemmat tyttöjä niin eivät tajunneet kotona että "seurusteltiin". En silti tiedä päästäisinkö itse. On aika pitkä matka jos tuleekin jotain suruja siellä
Ihmeellistä holhousta täällä, monet asuvat 16-vuotiaana jo omillaan ja voivat tehdä ihan mitä tahansa kysymättä vanhemmiltaan ja silti pysyvät hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä holhousta täällä, monet asuvat 16-vuotiaana jo omillaan ja voivat tehdä ihan mitä tahansa kysymättä vanhemmiltaan ja silti pysyvät hengissä.
Vanhemmuudelle on toivottavasti muitakin vaihtoehtoja kuin "ihmeellinen holhous" ja lapsen säilyminen hengissä. Itse en päästäisi omaa tuon ikäistä noin kauas jonkun tuntemattoman luo.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ei asu 16-vuotiaana omillaan. Onneksi ei, mitä näitä tapauksia tiedän niin parempi olisi asua vielä vanhempien hoivissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sait omassa nuoruudessasi 16 vuotiaana mennä jo vapaasti, mentiinhän siinä iässä jo opiskelemaankin eri paikkakunnalle. Minun nuoruudessa matkailtiin jo ulkomaillakin tuossa iässä itsenäisesti. Avuttomia on nykypäivän aikuiset eivätkä luota lapsiinsa yhtään.
Mitä alapeukuttamista tuossa oli, tottahan se on. Kyllä 16 vuotiaan pitäisi olla jo tarvittaessa itsenäisesti pärjäävä.
Maailma on muuttunut todella paljon, erityisesti viime vuosina. Luotan tyttäreeni mutta se ei nykyään riitä pitämään häntä turvassa.
Minäkin luotan lapseeni, mutta en muihin ihmisiin.
Mikä on se ikä jolloin uskaltaa päästää ? Etkö luota tyttöösi? Huonostippa hänet tunnet jis pelkäät heti pahinta. 16 vuotiasta enää viedä kuin litran mittaa,kai hänellä on omakin tahto. Köpelösti voi käydä paljon vanhempanakin ja lähempänä kotia. Jos hän on normi järkevä nuori niin en näe mitään estettä.