Kauhea sisustus
Millainen on?
Näitä on ollut aiemminkin, mutta hauaka lukea millaisia tyylejä ihmiset inhoaa ja mistä pitää.
Ja trenditkin vaihtuu..
Kommentit (59)
Moni sanoo että inhoaa sisustusta joka on persoonaton ja ei ole mitään jälkeä asukkaista, ei ole millään tavalla asukkaiden näköinen.
Mutta minulla on se ongelma että pidän siististä ja nykyisin melko neutraalista sisustuksesta. Ja haluaisin piristää sitä jollain persoonallisella, jota ei joka kodista löydy ja ei ole ikeaa tai instagramin hitti. Ihan jotain pikkujuttuja, kuten kukkapöydän/-jakkaran, viherkasvin suojaruukun tai tuunattavan lipaston ripojen maalaaminen. Jotain hillittyä, mutta minun näköistä.
Ja kaikki kaverit nyrpistelevät nenäänsä että hyi, ei tuollaista, Kaikki vain moittivat.
Ei heillä itselläänkään kodit ole mitään trendimuotikoteja, mutta minä en saa tehdä mitään, koska he eivät tykkää.
Niin miten se meni? Kuka minun asunnossani asuukaan? Pitikö kodissa olla jotain persoonallista, joka kertoo asujastaan vai ei? Jos pitää, niin miksi sitten en saisi jotain jakkaraa, kukkapurkkia tai lipaston ripoja maalata jollain muulla kuin valkoisella värillä?
Isot huonekalut olohuoneessa ovat valkoiset ja niitä piristämään olisi kiva saada jotain muuta kuin tylsää mustaa tai valkoista, mutta kaikki nirppistelevät että hyi ei hopeaa, yäk ei pinkkiä, hyi ei violettia yäk.
http://decodingbacqtune.co/wp-content/uploads/2018/09/tacky-home-decor-…
Joku tuon tyylinen olisi oikea painajainen 😂
Live, love, laugh, sugar, butter, bread. Numeroidut portaat. Pinkin väriset jutut.
Keittiön avohyllyt,kaikki sisustuskrääsä ,jota käydään joka helkkarin kotikuntoon ohjelmassa ostamassa oikein erikseen.
Tuosta voinee jo päätellä,että inhoan kaikkea mikä kerää pölyä ja p*skaa.
Suomalainen sisustus on kyllä ankeata. Sellainen vitivalkoinen, jossa väriläikkänä harmaata. Lisänä tietenkin kliseiset design tuotteet.
Oma unelma-asuntoni on Frendien Monican kämppä. Väriä ja tavaraa joka puolella. Ihanan kodikas. Valitettavasti sellaista kämppää on Suomeen vaikeata saada. Pitäisi olla tummaa tiilipintaa taustalla, kuten Monican kämpässä.
https://d.ibtimes.co.uk/en/full/1356727/friends-real-kitchen.jpg
Aaltoa ja Artekia. Tuplakuplia ja poneja.
Yök
Sisustus josta heti näkee ettei ole asujansa näköinen vaan plagioitu sisustuslehdistä, blogeista ym.
Tekemällä tehdyt fiaskot. Ei persoonallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Näitä on ollut aiemminkin, mutta hauaka lukea millaisia tyylejä ihmiset inhoaa ja mistä pitää.
Eli vaikka täällä on kymmeniä ketjuja tästä aiheesta, päätit avata taas uuden?
En ala luettelemaan samoja asioita, käytä googlea.
1. Kauheinta, hirveintä ja öklöttävintä ovat tekstit seinillä ynnä muualla, tikapuut sisällä (ja seipäät ynnä muut semmoiset). Usein tähän yhdistyy vielä haisevat kynttilät, niin hyi hyi.
2. Luotaantyöntävää ja nousukasmaista on mustat tapetit ja halpa laminaatti jolla on korvattu vanha parketti.
Mä en oo vielä vieraillut kodissa, jossa olisi kauhea sisustus. Joo, siis olen vieraillut monessakin kodissa, joka on musta tyylitön tai jopa ruma, mutta niiden kohdalla ajattelen, että ei niitä ole varsinaisesti sisustettu, vaan niihin on vain kerätty huonekaluja ja muita tavaroita sen kummemmin miettimttä kokonaisuutta. Ja se on ihan fine, eivät kaikki osaa eikä kaikkia kiinnosta.
Olen entinen sisustuslehtien rakastaja. Nykyään sisustaminen aiheena on musta lähinnä tylsä. Tykkään kyllä sisustaa omaa kotiani, mutta lähes kaikki netissä tai lehdissä näkyvät kuvat ovat mun mielestä tylsiä. Seuraan joitain sisustustilejä instagramissa, ja mun mielestä niissäkin on ihan älyttömästi sellaista liian mietittyä, liian lavastettua ja liian aseteltua. Noilla tileillä on kuitenkin joitain kivoja ideoita, joiden takia jaksan seurata. Yleensä sisustuskuvissa vain kierrätetään asioita kodista toiseen jotenkin hengettömästi, ja niistä jää tyhjä olo.
Jos muuten pitää mainita kiva sisustus, niin HS:n kuukausiliitteessä oli joskus syksyllä tai loppukesästä jonkun lavastajan todella erikoinen itse rakennettu talo. Siinä oli kivoja sisustusjuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset "halvalla saatiin" sisustukset, jossa kaikki on kerätty tyyliin roskalavaryhmistä ja mikään ei sovi yhteen. Esim. TV-taso mallia ikea ja vieressä vintagenojatuoli.
Kaikkein hienoimmat sisustukset ovat sellaisia, joissa on yhdistelty yllättävällä tavalla ja hyvällä maulla muka "yhteen sopimattomia" elementtejä. Ei tietenkään välttämättä halvalla saatiin -periaatteella, mutta ei tällaisen tarvitse myöskään erityisen kallis olla.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo vielä vieraillut kodissa, jossa olisi kauhea sisustus. Joo, siis olen vieraillut monessakin kodissa, joka on musta tyylitön tai jopa ruma, mutta niiden kohdalla ajattelen, että ei niitä ole varsinaisesti sisustettu, vaan niihin on vain kerätty huonekaluja ja muita tavaroita sen kummemmin miettimttä kokonaisuutta. Ja se on ihan fine, eivät kaikki osaa eikä kaikkia kiinnosta.
Olen entinen sisustuslehtien rakastaja. Nykyään sisustaminen aiheena on musta lähinnä tylsä. Tykkään kyllä sisustaa omaa kotiani, mutta lähes kaikki netissä tai lehdissä näkyvät kuvat ovat mun mielestä tylsiä. Seuraan joitain sisustustilejä instagramissa, ja mun mielestä niissäkin on ihan älyttömästi sellaista liian mietittyä, liian lavastettua ja liian aseteltua. Noilla tileillä on kuitenkin joitain kivoja ideoita, joiden takia jaksan seurata. Yleensä sisustuskuvissa vain kierrätetään asioita kodista toiseen jotenkin hengettömästi, ja niistä jää tyhjä olo.
Jos muuten pitää mainita kiva sisustus, niin HS:n kuukausiliitteessä oli joskus syksyllä tai loppukesästä jonkun lavastajan todella erikoinen itse rakennettu talo. Siinä oli kivoja sisustusjuttuja.
Niin että kai se vastaus siihen kauheaan sisustukseen oli se, että liian sisustettu on mun mielestä kauhea sisustus. Mutta linkitän nyt uhallani sisustuksen, josta tykkäsin:
https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000006226995.html
(Ehkä joku inhoaa sitä, niin ei sitten haittaa, että on kauhea sisustus -ketjussa.)
Meidän sisustus 😖 pohjatietona: olen hyvä pukeutuja. En pahemmin suunnittele vaateostoksiani, ostan mikä hyvältä tuntuu ja kaikki jotenkin vaan natsaa yhteen.
Ajattelinpa sitten että sisustaminen sujuu samalla tavalla, onhan minulla "silmää". Ostan vaan minua miellyttäviä värejä ja tavaroita. Sisustusihanteeni on sellainen sopivasti sekava. Värejä, sopivasti tavaraa, rentoa, jänniä yksityiskohtia.
No vatuiksi meni. Kämppä on kuin romuvarasto. Mikään ei sovi yhteen. Yritin vähän rauhoittaa tilaa vähentämällä värejä hankkimalla esim harmaan sohvan. No eihän se s*tanan harmaa sovikkaan mihinkään muuhun. Ja koko olohuone näyttää nyt tunkkaiselta. Jos ostan samantyylisiä värejä ne ovat ärsyttävästi vähän eri sävyisiä eivätkä näytä kivalta yhdessä. Jos ostan reilusti eri värejä niin niitä katsoessa vesi valuu silmistä kun värit riitelevät. Luojan kiitos en maalannut tai tapetoinut mitään tehosteseinää. Mittasuhteet ovat viturallaan, liian iso matto, liian pieni taulu. Ne "jännittävät yksityiskohdat" näyttävät kotonani jonkun kylähullun kaatislöydöiltä. Jos saisin aloittaa alusta, ottaisin tästä sisustuksesta varmaan 2-3 esinettä mukaan ja tuikkaisin loput ilomielin tuleen.
Semmoiset askeettiset sinkku(mies)opiskelijayksiöt, joissa ei ole verhoja, ei mattoja, vaan jostain keräillyt/halvalla saadut sänky, työpöytä ja -tuoli, ehkä kirjahylly, jolla pari opiskeluihin liittyvää kirjaa kolisee toisiaan vasten. Katosta roikkuu himmeä lamppu, joka ei ihan kunnolla valaise. Työpöydällä tietokone, jonka sisältä se elämä ja persoonallisuus kai löytyy. Vieraalle on tarjolla ehkä jakkara. Se on vähän ankeaa.
Minäpä se kuulkaa tykkän valkoisesta ja pelkistetystä sisustuksesta! Mulla on vieläpä vähän tavaraa. Mikäs sen ihanampaa, kuin helppo siivoaminen ja silmä lepää vaaleassa värissä, kämppäni kun on pieni, niin en haluaisi hirveän tummiakaan sävyjä käyttää. Mulla on jopa monen inhoama valkoinen sohva sekä inhottava kiiltovalkoinen keittiön pöytä :D Mutta itse tykkään! Koira on sentään ruskea.
Näissä keskusteluissa aina sanotaan, että "asujansa näköinen" on hyvä jne. Ja asunto, joka kuvastaa omaa persoonaa. Mun persoonaa kuvastaa tää. Silti tällainen ei ikinä saa pisteitä näissä teidän arvosteluissa.
Tän tyyppistä kämpää haukutaan kolkoksi, persoonattomaksi, massakodiksi, entisten trendien mukaiseksi kodiksi, ja minulla ei ole omaa sisustustahtoa, -silmää eikä visuaalisia kykyjä puoliksikaan niin paljon kuin keskiverto-av-tyypillä.
Koko valkoinen tai sellainen steriili valkoinen+teräs+lasi. Trendien mukaan vaihtuvat sisustusesineet (esineet ostetaan omien mieltymysten ei lehtien mukaan).
Halvan näköinen koti. En tarkoita, että pitää ostaa mitään luxusmerkkejä, mutta ei kodin silti tarvitse näyttää muoviselta. Ikea-kalusteet, seinällä tusinajulisteita, h&m kippoa ja kuppia joka nurkassa
Mustat seinät. Mustat lattiat. Tai tummat lattiat. En vaan tykkää.