Kauhea sisustus
Millainen on?
Näitä on ollut aiemminkin, mutta hauaka lukea millaisia tyylejä ihmiset inhoaa ja mistä pitää.
Ja trenditkin vaihtuu..
Kommentit (59)
En pidä näistä uusimmista keittiöistä. Kaikki valkoista ja intergroitua. Ei vetimiä ovissa. Valkoinen ja musta lattia ei kanssa viehätä yhtään ja on epäkäytännöllinen väri lattiassa.
Vierailija kirjoitti:
Yhden tutun asunto on tavallaan teknisesti hyvin sisustettu, mutta siitä puuttuu kokonaan lämpö ja persoona. Eikä se ole edes mitenkään liian kliininen, ettei mihinkään uskaltaisi istua, vaan lässähtänyt ja orpo. Kaikki suurella rahalla toteutetut blogikliseet on asunnossa vaan omina, erillisinä lämpäreinään eikä kokonaisuus ole yhtenäinen vaan hyvin kolkko. En tiedä osaisinko selittää.
Tiedän tämmöisiä koteja. Kovasti on yritetty, mutta ei. Rahalla ei saa kaikkea. Toisaalta makuja on monia.
Liian hyvin yhteen käyvä sisustus. Ollaan valittu joku väri esim. limen vihreä.
Ja sitten kaikki on sitä limen vihreää. Limen vihreä matto, limen vihreät verhot, limen vihreä maljakko, limen vihreät tyynyt, limen vihreät....
Mä ottaisin kiljuen tuollaisen ns. persoonattoman lehtimainossisustuksen. Tämä oma koti on ihan kauhea, kaikkea sekaisin. Yhdeksänkymmentäluvun pyökinvärisiä kalusteita, mäntypuisia kalusteita, muutamia vanhoja täyspuisia (näitä rakasta) ja pari modernimpaa kuten sohva. Mitään linjaa ei ole, eikä tätä vauhtia tule. Ostan pikkuhiljaa vanhoja kalusteita, mutta kun rahat ovat tiukalla ja toisaalta en halua heittää ehjiä kalusteita pois, niin tällä mennään. Ärsyttää sisustusblogien mantra, että ollaan vaikka ilman kunhan saan juuri oikean pöydän tms. ostettua. Ilmeisesti rahaa ja juuri oikea kaluste löytyy hetkessä, koska en ainakaan itse selviä vuosia ilman pöytää. Mutta jos joku mulle lahjoittaisi valkoisen modernin sisustuksen, niin kyllä kelpaisi, olisi helpompi osteta pikkuhiljaa haluamaansa kuin nyt kärsiä tästä totaalisesta tyylisotkusta.
Vierailija kirjoitti:
En pidä näistä uusimmista keittiöistä. Kaikki valkoista ja intergroitua. Ei vetimiä ovissa. Valkoinen ja musta lattia ei kanssa viehätä yhtään ja on epäkäytännöllinen väri lattiassa.
Joo minunkin mielestä mustalla ja valkoisella on keskenään liian iso kontrasti. Pitää olla jotain muutakin siinä välissä, ja mielummin joku murrettu sävy. Mulla on pääasiassa mustat huonekalut mutta niiden kaverina on eri ruskeita sävyjä, roosaa, violettia, vihreää. Haluaisin vielä jotain oranssia. Ja kyllä, kaikki nämä värit ovat samassa huoneessa 😁 olen värien suurkuluttaja.
Omat inhokit:
Kaikki alle 120 m2 kopit ovat tunkkaisia ilmeeltään.
Kaikki moniväriset.
Kaikki takattomat.
Kaikki asunnot, joissa seinissä patterit.
Pintaan asennetut putket.
Kaappien vetimet.
Vierailija kirjoitti:
Karmeinta on tosiaan ihan valkoinen koti ja monet mietelauseet.
Just. Ja tähän soppaan vielä juuri ne yleisimmät trendijutut, kuten valkoiset kuormalavapöydät jne. Ja epäonnistunut itse nikkarointi, missä on "päästy oikein kunnolla tuunaamaan". Mua ei paljon kiehtonut esim. ne Anu Harkin askartelut siinä Ratulassa. Joku satunnainen joskus oli ok. Mutta kaikki kontaktimuovilla päällystämiset ja ikkunanpokasommitelmat jne. yöks.
Me yritetään kunnostaa ostamaamme rivitaloasuntoa parasta aikaa. Keittiön on edellinen asukas sisustanut "ranskalaiseksi". Voi että, Ikean "talonpoikaiskaapistot, joissa kolmea eri vaalean sävyä (!!!!) ja jotka suorastaan ratkeilevat jossain ihmemuovituksessaan, mustavalkoruutuinen muovimatto ja tähän kruunuksi kuultolakatut mäntypaneelit, jotka saatiin onneksi pois itse.
Makkarissa on joku kummallinen "tähtitaivas", joka loistaa pimeässä ja kaikenlaista sisustustarraa. Boordeja, boordeja :( Pois pois...
Vierailija kirjoitti:
Omat inhokit:
Kaikki alle 120 m2 kopit ovat tunkkaisia ilmeeltään.
Kaikki moniväriset.
Kaikki takattomat.
Kaikki asunnot, joissa seinissä patterit.
Pintaan asennetut putket.
Kaappien vetimet.
Jaahas.
yksi seinä tehostettu/korostettu kaamealla tapetilla
Sellaiset "halvalla saatiin" sisustukset, jossa kaikki on kerätty tyyliin roskalavaryhmistä ja mikään ei sovi yhteen. Esim. TV-taso mallia ikea ja vieressä vintagenojatuoli.
Kynttilät tai lyhdyt sohvalla tai lattialla. Tietysti lampaantaljan päällä tarjottimella.
Muutenkin kaikki mikä häiritsee oikeaa elämää. Hienot asetelmat sohvapöydällä ettei kahvikuppikaan mahdu jos et ensin raivaa tilaa. Tykkään itsekin sisustaa ja pitää esillä nättejä tavaroita mutta käytännöllisyys edellä.
Suurin osa on tietysti vaan stailattu esim blogia varten, mutta mielestäni oikeasti hyvä sisustaja osaa sijoittaa ne kynttilät kauniisti ilman tulipaloriskiä ja niin että toimivat arjessa lasten ja koirien kanssa.
Kaikki ne syvälliset kirjoitukset seinillä,Live,laugh,love..
Bling bling, kromi, sotkakalusteet kirsikkapuineen, tähti-kuviot matoissa/tyynyissä/yms, tekstit seinillä, vallila matot, "maalaisromantiikka", vanhanaikaisuus 2000/2010-lukujen trendeissä.
80-90 lukuun jätetty koti, ja ne metalli putkilo jalalliset kalusteet.
Liian täyteen ahdattu siivoton kämppä.
Liikaa samoja värejä käytössä, tyyliin kaikki huoneet harmaan sävyillä sisustettu.
Too much bling bling kämpät , teko hopeaa ja teko kristalleja joka kulmassa.
Puupaneeli seinät, yäk.
Täysin musta kylpyhuone,
musta sauna.
Semmoset sekamelskakodit joissa on satoja eri värejä, materiaaleja ja tavaraa niin paljon ettei siivota voi, ja siten pölyyn voi melkein tukehtua.
Täynnä toki kissoja ja kissojen tarvikkeita. Talon emäntä on "rempseä", ylipainoinen, vain kirjaviin vaatteisiin pukeutuva, 45v nainen jolla on rastat ja punaiset hiukset, lapsia vähintään viisi, ainakin kolme isää. Lapset jakavat yhden, korkeintaan kaksi huonetta. Kuvailee itseään sanalla räväkkä, kehuu kotiaan persoonalliseksi ja haukkuu muiden kodit kylmiksi ja kolkoiksi.
Yksittäisinä elementteinä lösähtänyt sohva, joka on ”boheemisti” peitetty vanhoilla täkeillä, lakanoilla ja torkkupeitoilla sekä tuhkakuppi sohvapöydällä.
Yleisesti ajatellen ahdistavia ovat liian täyteen ahdetut retrokodit, joissa yksittäiset esineet eivät enää erotu riemunkirjavasta ympäristöstään.
Trendikodit, joihin kopioidaan blogeista kaikki, eli oma persoona ja maku sysätään sivuun. Musta-valkoista, peikonlehti nurkkaan, seinälle peuran sarvet, tekstijulisteita kehyksiin... Ja luulevat vielä kaikkien kadehtivan. Hauskaa kun porukka kehuu näitä koteja niin hienoiksi, että kylläpä sä osaat sisustaa ja kerro nyt mikä meille sopisi. Kyllä kuka tahansa osaa kopioida netistä noita sisustuksia :D Ihanaa kun itse pystyn laittamaan kotini oman makuni mukaan, enkä koe jatkuvaa tarvetta muutella sitä.
Yhden tutun asunto on tavallaan teknisesti hyvin sisustettu, mutta siitä puuttuu kokonaan lämpö ja persoona. Eikä se ole edes mitenkään liian kliininen, ettei mihinkään uskaltaisi istua, vaan lässähtänyt ja orpo. Kaikki suurella rahalla toteutetut blogikliseet on asunnossa vaan omina, erillisinä lämpäreinään eikä kokonaisuus ole yhtenäinen vaan hyvin kolkko. En tiedä osaisinko selittää.