Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksamaton palkka...

Vierailija
03.09.2018 |

Olin avustajana häiriintyneellä vanhalla ihmisellä. Jouduin häiriköinnin takia lähtemään pois. Työtunteja oli 21 h 40 min, sain palkan vain 15 tunnista. Palkanlaskija sanoi vain, et enenpää tunteja ei ole käytössä. Aloitin puolessa välissä kuukautta kun avustettava potki edellisen pellolle.

Ns työnantajamalli, jossa kaupunki maksaa palkan. Nyt on vain kädet levällään. Vammaispalveluista ei vastata.

Summa ei maailmaa kaatava, n 70 e. Mut olen kuitenkin tehnyt työtä ne tunnit.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen sopimus sinulla on?

LÄhtökohtaisesti se määrää töihin/työajat/tehtävät tunnit ja maksaa, jonka kanssa sopimus tehty.

Kuka on antanut työmääräykset/määrännyt työajat? Jos kaupunki/kaupungin henkilö, niin kaupunki maksakoot. JOs vanhus tilannut töihin, onko siitä todistetta ja voitko osoittaa olleesi töissä ko. tuntimäärän.  Maksakoot kaupungille tunneista, mitkä teettänyt ja kaupunki sinulle.

Jos olet tehnyt tunteja enemmän kuin sopimuksessa on mainittu, taidat jäädä kärsimään vahinkoa.

Vierailija
2/2 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ollut työnantajamallilla. Mutta kaupunki palkanmaksajana.

Tämä avustettava on tosi häiriintynyt. Kohdellut muitakin huonosti.

Minun sopimuksessani lukee 60 h, kerkesin tehdä 21 h ja 40 min. Irtisanouduin nettiherjaamisen takia.

Menen käymään liiton konttorilla. Mut jos patu ei suostu maksamaan, käykö liittokaan oikeutta 6 h 40 min puuttuvan palkan vuoksi....

Summa nyt ei ole miljardeja, mut raadoin siellä kuitenkin ne tunnit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla