Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksi synnytyksen jälkeen

Vierailija
03.09.2018 |

Ensiksi toivoisin asiallisia vastauksia. En kommentteja tyyliin ”jos lapsi ei ole sinulle tärkein asia maailmassa, älä lisäänny”. Mies haluaa lapsen, minä en ole ihan varma. Enimmäkseen mietityttää seksielämän mahdollinen muutos koska olen hyvin seksuaalinen ihminen ja seksi on minulle elämässäni yksi suurimmista nautinnoista. Sillä edellytyksellä, että saan siis itsekin orgasmeja.

En ole koskaan saanut oikeaa, isoa orgasmia pelkällä klitoriksen stimuloinnilla ja raskauden/synnytyksen aiheuttamat muutokset pelottavat. Saan orgasmin juuri emättimen venymisen aiheuttamasta tunteesta ja tiedän, että emätin auttamatta väljenee synnytyksen seurauksena. Enkä puhu nyt lihasten aiheuttamasta veltostumisesta (siihen auttaa treeni ja ex-ammattilaisurheilijana osaan homman).

En nyt halua kuulla kommentteja ihmisiltä, jotka eivät ennen synnytystä ole orgasmeja saaneet yms. Moni tuntuu vapautuneempi synnytyksen myötä mutta minulle seksuaalisuus ja genitaalien toiminnot ovat aina olleet hyvin luonnollisia ja tuttuja asioita. Minulle on aina ollut helppoa saada orgasmi mutta esim. kovin pienen peniksensä omaavan miehen kanssa en ole koskaan nauttinut seksistä. Mietityttää kovasti se, tuntuuko synnytyksen jälkeen seksi samalta kuin sitä ennen. Tiedän, että parisuhteen loppu tulee olemaan se, jos en enää pysty nauttimaan seksistä. Tuskin mies jaksaa katsella halutonta naista, joka ei enää itse saa yhdyntäseksistä tyydytystä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun alapääni ei muuttunut tunnin ponnistuksen jälkeen. Mies sanoo samaa. Itseäni häiritsee enemmän oma muuttunut kroppani sillä söin raskauden aikana kahden edestä. Kilot karisevat tietenkin. Toinen on se että mieleni on erilainen, on paljon kypsempi omasta mielestäni. Lapsen saanti muuttaa eniten ihmisten perspektiiviä elämästä. Oma lapsi tuo paljon haasteita elämään ja ainakin minun tapauksessani enemmän rakkautta kuin olen koskaan kokenut. Muistutan:

Elämä on riskien ottamista.

Mutta ehkä voisit tehdä lapsia vaikka muutamien vuosien päästä? Eihän sinulle varmasti vielä kiire ole. Nauti elämästäsi tässä ja nyt. Hyvää syksyä 😊

Vierailija
22/22 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa Ap myös käydä niin että miehellä menee seksuaaliset halut ihan tyystin ja se seksielämä olikin sitten lapsen syntymisen jälkeen pysyvästi siinä.

Itse en edes uskonut tällaista olevan olemassakaan ennen kuin törmäsin ilmiöön ulkomaisilla keskustelupalstoilla ja erinäisten kolumnien kautta. Jotkut nostivat syyksi sen että olivat synnytyksessä mukana salissa ja jostain syystä se "traumatisoi" niin paljon että he eivät enää halunneet seksiä puolisonsa kanssa. Toisille taas kävi niin että he kokivat entisen rakastajansa nyt muuttuneen äidiksi ja keho, etenkin rinnat, olivat nyt lapsen eivätkä miehen.

Tietenkään kaikille ei käy näin ja varmasti on enemmän niitä kenellä seksielämä jatkuu normaalisti tai ainakin niin hyvin kun lapsiarjessa voi, mutta hyvä tietää että semmoinenkin mahdollisuus on olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla