Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seksi synnytyksen jälkeen

Vierailija
03.09.2018 |

Ensiksi toivoisin asiallisia vastauksia. En kommentteja tyyliin ”jos lapsi ei ole sinulle tärkein asia maailmassa, älä lisäänny”. Mies haluaa lapsen, minä en ole ihan varma. Enimmäkseen mietityttää seksielämän mahdollinen muutos koska olen hyvin seksuaalinen ihminen ja seksi on minulle elämässäni yksi suurimmista nautinnoista. Sillä edellytyksellä, että saan siis itsekin orgasmeja.

En ole koskaan saanut oikeaa, isoa orgasmia pelkällä klitoriksen stimuloinnilla ja raskauden/synnytyksen aiheuttamat muutokset pelottavat. Saan orgasmin juuri emättimen venymisen aiheuttamasta tunteesta ja tiedän, että emätin auttamatta väljenee synnytyksen seurauksena. Enkä puhu nyt lihasten aiheuttamasta veltostumisesta (siihen auttaa treeni ja ex-ammattilaisurheilijana osaan homman).

En nyt halua kuulla kommentteja ihmisiltä, jotka eivät ennen synnytystä ole orgasmeja saaneet yms. Moni tuntuu vapautuneempi synnytyksen myötä mutta minulle seksuaalisuus ja genitaalien toiminnot ovat aina olleet hyvin luonnollisia ja tuttuja asioita. Minulle on aina ollut helppoa saada orgasmi mutta esim. kovin pienen peniksensä omaavan miehen kanssa en ole koskaan nauttinut seksistä. Mietityttää kovasti se, tuntuuko synnytyksen jälkeen seksi samalta kuin sitä ennen. Tiedän, että parisuhteen loppu tulee olemaan se, jos en enää pysty nauttimaan seksistä. Tuskin mies jaksaa katsella halutonta naista, joka ei enää itse saa yhdyntäseksistä tyydytystä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis mies ja ainakaan minusta seksi ei ole enää tuntunut läheskään yhtä hyvältä kuin ennen vaimon synnytystä. Eka seksikokemus synnytyksen jälkeen oli vähän saman tuntuinen, kuin jos olisin käynyt heiluttelemassa kaluani alikulku tunnelissa. En usko että vaimokan tunsi juurikaan mitään tuolla kertaa. Tilanne on parantunut melko paljonkin, mutta kun sitä aikaa, jaksamista ja yhteistä aikaa ei ole niin ne kerrat jäävät 1-2krt / kk.

Eli jos epäilet että tulee ero siitä että seksi ei enää tunnu synnytyksen jälkeen miltään, niin kannattaa vakavasti harkita.

Vierailija
2/22 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis mies ja ainakaan minusta seksi ei ole enää tuntunut läheskään yhtä hyvältä kuin ennen vaimon synnytystä. Eka seksikokemus synnytyksen jälkeen oli vähän saman tuntuinen, kuin jos olisin käynyt heiluttelemassa kaluani alikulku tunnelissa. En usko että vaimokan tunsi juurikaan mitään tuolla kertaa. Tilanne on parantunut melko paljonkin, mutta kun sitä aikaa, jaksamista ja yhteistä aikaa ei ole niin ne kerrat jäävät 1-2krt / kk.

Eli jos epäilet että tulee ero siitä että seksi ei enää tunnu synnytyksen jälkeen miltään, niin kannattaa vakavasti harkita.

Minulle kävi täysin samalla tavalla. Vaimon synnytettyä se ei vaan enää tuntunut miltään. Itsekin olen AP:n tavoin todella seksuaalinen ihminen enkä vaan voinut elää enää siinä suhteessa. Olin aivan murtunut kun jouduin jättämään muuten ihanan vaimon, lapsen ja yhteisen asuntomme vain kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen... Onneksi kuitenkin tapasin erosta toipumis reissullani uuden nuoren synnyttämättömän naisen eikä tarvinnut olla kuin viikko täysin ilman seksiä. Olemme olleet nyt jo 2 vuotta yhdessä.  Seksi sujuu, on ihanan tiukkaa ja elämä hymyilee taas :) Eiköhän teilläkin vielä kaikki käänny parhain päin kun vain jaksatte kärsivällisesti odottaa :)

M33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä haluaa tahallaan puhua soopaa? On aivan tosi että useimmilla seksielämä paranee ja naiset oppivat vasta synnytyksessä käyttämään alapään lihaksia. Meillä 4 lasta alakautta. Vaimo saanut aina orkkuja naidessa ennen ja jälkeen synnytysten. Pillu ei ole muuttunut miksikään kun on vähänkään treenattu lihaksia. Eikä pilkun koko muutu yhtään sen enempää vuosien mittaan kuin kalun koko. Sellainen miksi luotu. Nää pskan jauhamiset on tarkoituksellista nörttien kiusaamista.

Vierailija
4/22 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka täällä haluaa tahallaan puhua soopaa? On aivan tosi että useimmilla seksielämä paranee ja naiset oppivat vasta synnytyksessä käyttämään alapään lihaksia. Meillä 4 lasta alakautta. Vaimo saanut aina orkkuja naidessa ennen ja jälkeen synnytysten. Pillu ei ole muuttunut miksikään kun on vähänkään treenattu lihaksia. Eikä pilkun koko muutu yhtään sen enempää vuosien mittaan kuin kalun koko. Sellainen miksi luotu. Nää pskan jauhamiset on tarkoituksellista nörttien kiusaamista.

Netistä löytää aika paljon toisenlaisiakin kertomuksia ja kavereilla virtsanpidätyskyky ei näiden mukaan ole sama, kuin ennen synnytyksiä. Ja ihan urheilullisista naisista kuitenkin kyse ja synnytyksistä aikaa. Joillakin alapää voi toisekseen olla väljä ennen synnytystäkin. Ja miksi sitten isompaa kuukuppia markkinpidaan synnyttäneille jos kerran alakerta ei miksikään muutu?

Oma pointtini oli kysyä sellaisen naisen mielipidettä, joka oikeasti on osannut käyttää alapään lihaksiaan jo ENNEN synnytystä.

Vierailija
5/22 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut 2 lasta alakautta, episiotomia tehty molemmilla kerroilla. Arven parannuttua seksi on alkanut 2-3 vkon kuluttua synnytyksestä, enkä ole kokenut väljentymistä, ehkä päinvastoin, koska arpi hieman kiristää. Orgasmin saanti on helpottunut iän myötä. Toki ongelmia voi syntyä, repeämisiä ym. Jos omien lasten tarve ei ole suurempi kuin pelko seksielämän huonontumisesta, ei kenenkään ole pakko lisääntyä, on meitä täällä maailmassa liikaa jo muutenkin.

Vierailija
6/22 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut 2 lasta alakautta, episiotomia tehty molemmilla kerroilla. Arven parannuttua seksi on alkanut 2-3 vkon kuluttua synnytyksestä, enkä ole kokenut väljentymistä, ehkä päinvastoin, koska arpi hieman kiristää. Orgasmin saanti on helpottunut iän myötä. Toki ongelmia voi syntyä, repeämisiä ym. Jos omien lasten tarve ei ole suurempi kuin pelko seksielämän huonontumisesta, ei kenenkään ole pakko lisääntyä, on meitä täällä maailmassa liikaa jo muutenkin.

Minusta on aika härskiä vähätellä pelkoa seksielämän laadun heikkenemisestä. Mielestäni ilmaisin jo etukäteen sen, etten anna vastaaville kommenteille minkäänlaista arvoa.

Vierailija
7/22 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseseksi on ratkaisu

Vierailija
8/22 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi taata, että sinun synnytyksesi sujuu juuri tietyllä tavalla. Useimmilla ei tule ongelmia, joillekin tulee pahojakin. Takuuta et tähän asiaan voi saada. Itse nautin seksistä enemmän nyt kuin ennen lapsia, mutta ihan varmasti tämä ei päde kaikkiin. Lihaksetkin ovat paremmassa kunnossa, kuten myös tyytyväisyys omaan vartaloon.

Joten riskillä on mentävä, jos lapsia haluaa. Ihan vähättelemättä huoltasi ja pelkoasi.

Vierailija
9/22 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 4 lasta. Seksi on parantunut vaan joka synnytyksen myötä, eikä se pimppi ole mennyt yhtään pilalle tai juuri miksikään, vaikka viimeinen raskauteni oli geminiraskaus, ja synnytinkin kaksoseni alateitse. Orgasmin saaminen on vain helpottunut joka kerta. Huoli pois! Treenaamalla saat kyllä alapään lähes alkuperäiseen kuosiin tosi nopeastikin :) 

Vierailija
10/22 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla 4 lasta. Seksi on parantunut vaan joka synnytyksen myötä, eikä se pimppi ole mennyt yhtään pilalle tai juuri miksikään, vaikka viimeinen raskauteni oli geminiraskaus, ja synnytinkin kaksoseni alateitse. Orgasmin saaminen on vain helpottunut joka kerta. Huoli pois! Treenaamalla saat kyllä alapään lähes alkuperäiseen kuosiin tosi nopeastikin :) 

"Pimppi ei ole mennyt juuri miksikään" "Lähes alkuperäiseen kuosiin" - mitä tämä tarkoittaa analyyttisemmin ilmaisuna? Kun saan tällä hetkellä orgasmin vaivatta joka ikinen kerta juuri siitä syystä, että miehen penis tuntuu venyttävän alapäätäni äärimmilleen. Juuri tämän vaivattoman tuntuman katoaminen pelottaa.

Vierailija
11/22 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielenkäytöstä ja kommenteista päätellen ap on naisena esiintyvä mies, joka ei vielä tunne naisen anatomiaa.  Pelkkä trolli.

Vierailija
12/22 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi on kokemukseni mukaan parantunut synnytysten jälkeen. Itse miehenä koen synnyttäneen vaimoni entistäkin haluttavammaksi. Tunnemme molemmat itsemme paremmin ja yhteiset kokemukset ovat lähentäneet meitä. Teknisestä yhdyntäkeskeisestä lähtökohdasta ei kannata asiaa tarkastella, koska näkökulma jää kovin ohueksi.

Vierailija
13/22 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielenkäytöstä ja kommenteista päätellen ap on naisena esiintyvä mies, joka ei vielä tunne naisen anatomiaa.  Pelkkä trolli.

Kiitos virheellisestä oletuksesta.

Vierailija
14/22 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen orgasmi - analyyttinen arvio - väitteesi orkun aiheuttajasta ei kuullosta naisen välttämältä, eikä edes perustu mihinkään. Siten se kuullostaa lähinnä tietämättömänä mieheltä joka luulee, että naisen orkun tae on paksu tai iso kalu.

Vierailija
15/22 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa tältä palstalta tietoa siitä, millaista seksielämäsi tulee olemaan tulevaisuudessa. Jos hankit lapsia, elämässäsi muuttuu moni asia paljon enemmän kuin seksi. Ja seksi muuttuu joka tapauksessa, vaikka pillu pysyisi ennallaan.

Oma seksielämäni ei ole huonontunut kahden synnytyksen takia.

Vierailija
16/22 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen orgasmi - analyyttinen arvio - väitteesi orkun aiheuttajasta ei kuullosta naisen välttämältä, eikä edes perustu mihinkään. Siten se kuullostaa lähinnä tietämättömänä mieheltä joka luulee, että naisen orkun tae on paksu tai iso kalu.

Kiitos, että mitätöit oman kokemukseni. Minua kiihottaa iso ja paksu penis. Olen ollut ihastunut pienen peniksensä omaavan mieheen mutta seksi ei ollut kummoistakaan hänen kanssaan. Valitettavasti minulla näin. Vastaavasti minulle on ok se, että joku mies ei kiihotu pienirintaisesta naisesta. Minä saan orgasmini ilmeisesti toisin, kuin sinä yleistät kaikkien naisien saavan.

Vierailija
17/22 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, että mitätöit oman kokemukseni. Minua kiihottaa iso ja paksu penis. Olen ollut ihastunut pienen peniksensä omaavan mieheen mutta seksi ei ollut kummoistakaan hänen kanssaan. Valitettavasti minulla näin. Vastaavasti minulle on ok se, että joku mies ei kiihotu pienirintaisesta naisesta. Minä saan orgasmini ilmeisesti toisin, kuin sinä yleistät kaikkien naisien saavan.

just kuulin radiossa japsiavioparista 80+v naimisssa...seksi on vain mauste eikä koolla ole merkitystä hyvässä parisuhteessa saati lisääntymisessä..olette vain oppineet itsekkäiksi ja omahyväisiksi aikojen saatossa

Vierailija
18/22 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netistä löytää aika paljon toisenlaisiakin kertomuksia ja kavereilla virtsanpidätyskyky ei näiden mukaan ole sama, kuin ennen synnytyksiä. Ja ihan urheilullisista naisista kuitenkin kyse ja synnytyksistä aikaa. Joillakin alapää voi toisekseen olla väljä ennen synnytystäkin. Ja miksi sitten isompaa kuukuppia markkinpidaan synnyttäneille jos kerran alakerta ei miksikään muutu?

Oma pointtini oli kysyä sellaisen naisen mielipidettä, joka oikeasti on osannut käyttää alapään lihaksiaan jo ENNEN synnytystä.

Voi pöljyyttä. Kuukuppeja on eri kokoja, koska naiset vuotaa eritavalla. Sillä ei ole pillun koon kanssa mitään tekemistä vaan paljonko vuotaa verta kuukautisten aikana. Synnyttäneet naiset saattavat vuotaa enemmän.  

Vierailija
19/22 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pimppi ei ole mennyt juuri miksikään" "Lähes alkuperäiseen kuosiin" - mitä tämä tarkoittaa analyyttisemmin ilmaisuna? Kun saan tällä hetkellä orgasmin vaivatta joka ikinen kerta juuri siitä syystä, että miehen penis tuntuu venyttävän alapäätäni äärimmilleen. Juuri tämän vaivattoman tuntuman katoaminen pelottaa.

Tarkoittaa, ettei eroa ole juuri lainkaan. En vain voi väittää, ettei sitä ole ollenkaan, koska se ei 100% varmasti pidä paikkaansa.  Ulkoisesti on täysin samannäköinen kuin aiemmin, ja tuntemuksissa sisällä en ole ainakaan itse huomannut eroa. Samaa sanoo mies, enkä usko, että vain minun mielikseni, koska en tosiaan itsekään mitään eroavaisuuksia aiempaan ole havainnut.

Vierailija
20/22 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutut iän mukana ihan joka osasta vartaloa, hankit sitten lapsia tai et. Ei edes korvanlehtesi säily 100% samana satavuotiaaksi (tai hautaan, jollei tuo estimaatti iske).

Miksi haet täältä perusteluja asialle, jonka jokainen ratkaisee omien arvojensa mukaan. Saati arvostelet kokeneempien kokemuksia, itsehän niitä pyysit.