Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olen pienikokoinen vaikka käyn salilla!? T. Mies173cm/63kg

Vierailija
02.09.2018 |

Aloitin salin vuonna 2016 ja olin silloin 20v ja mitat 173cm/57kg, rinnan ympärys 82cm ja hauis 27cm.

Nyt olen tosiaan 173cm/63kg, rinnanympärys 94cm ja hauis 33cm.

Voimat kasvaneet mutta miksi olen yhä näin pieni? Kukaan ei huomaa eroa

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet juuri oikeassa iässä kasvattaa lihaksia! Tärkeintä lihasten kasvatuksessa on ravinto sekä miten urheilet! Ravinnossa tärkeintä on tarpeeksi suuret kalori ja proteiini määrät. Jos syöt reilusti kasviksia, on hyvinkin mahdollista, ettet syö tarpeaksi kaloreita etkä proteiinejä. (Tiedän, että kasvikset ovat tärkeää terveellisyyden kannalta, mutta nyt puhutaankin lihasten kasvatuksesta). Jos koet vaikeaksi tarpeeksi ruuan syönnin, niin osta massanrakennus proteiini aineita eli siis proteiinijauhetta johon on lisätty hiilihydraattia. Sen kun laitat blenderiin ja lisäät joukkoon vaikka banaania ja maapähkinäjauhetta, niin on helppo tapa saada lisättyä kaloreita. Lisäravinteet eivät ole välttämättömiä, mutta jos koet oikeasti ongelmaksi lihaksen kasvattamisen, voit tilata netistä testosteoreni testi paketin, jolla saat tietää, onko sinulla mahdollisesti tästä vajetta. Jos lisäravinteita päätät kuitenkin kokeilla, on tärkein ehdottomasti kreatiini (ainoa lisäravinne, joka oikeasti auttaa lihasten kerryttämisessä).

Sitten treeniin. Jätä kaikki aerobinen treenaaminen pois, jos oikeasti haluat kasvattaa lihasta! Salitreeni kannattaa jakaa päiviin, esim neljään (pv 1 olkapää rinta ojentaja pv2 hauis selkä pv 3 jalat ja vatsat pv 4 hauis ojentaja olkapää pv 5 lepo ja alkaa alusta). Paino määrä aina sellainen, että viimeinen toisto tuntuu vaikealta, mutta pystyt sen kuitenkin tekemään oikeassa asennossa! Itselläni toimii parhaiten se, että päivän ensimmäinen liike on aina voimaa, eli teen 4-6 toistoa, ja n.5 sarjaa (eli olkapäille perus ylösnosto, rinnalla penkki, selällä talja ja jaloille kyykky). Tämän jälkeen liikkeitä teen noin 8 toistoa, ja 3-4 sarjaa, ja jokaisella sarjalla tärkeää on saada kunnon polte oikeaan lihakseen! Jos koet vaikeuksia saada poltetta, voit kokeilla erikoistekniikoita. Erikoistekniikoista parhaiten itselleni toimii drop-setting. Eli tee sellaisille painoilla joilla pystyt tehdä kuusi niin monta toistoa kun pystyt, laske painoa ja pyri saamaan 8 toistoa, laske edelleen ja tee niin monta toistoa kun pystyt. Toivottavasti näistä vinkeistä on sinulle hyötyä, mutta muista aina oikea tekniikka, äläkä polta itseäni loppuun!

Tärkeintä lihasten kasvattamisessa on riittävä lepo treenin jälkeen. Ruoka ei ole aloittelijalle kovin ratkaisevassa roolissa, kunhan syö monipuolisesti.

Kyllä terveyden kannalta olen ehdottomasti samaa mieltä, ja siihen koitin viitata tuolla älä polta itseäsi loppuun. Tärkeää niin lihasten kuin terveyden kannalta on palautuminen (lämmittele hyvin, älä treenaa jos lihasryhmä on vielä edellisesti treenistä kipeä, palaudu kehonhuollolla, nuku riittävästi! sekä syö hyvin). Syöminen vaikuttaa palautumiseenkin niin älyttömästi, että alkaisin satsata siihen jo aloittelija vaiheessa. Lisäksi aloittelijan lihaskasvu (newbie gains) kestää monien tutkimusten mukaan vain noin kolme kuukautta (toki tämä hyvin yksilöllistä), jonka jälkeen ruokavalion merkitys kasvaa hirveästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi