Mies löi jarrut pohjaan koska olin hetken ilman turvavyötä
Mies ajoi autolla ja minä istuin kyydissä. Olin ottanut pieneksi turvavyön pois koska katsoin oliko paidassani hämähäkki. Olin siis löytänyt hetkeä aiemmin niskastani hämähäkin ja se tipahti vahingossa jonnekkin ja tarkistin ettei ole paidan sisällä.
Mies käski laittaa turvavyön kiinni, sanoin että laitan ihan kohta. Olin ollut tässä vaiheessa alle minuutin ilman vyötä. Koska en totellut heti niin hän päätti lyödä jarrut pohjaan. Vauhtia oli noin 90km/h, siinä nenä tuulilasissa kiinni mietin että mitä helvettiä.
Sanoin hänelle, että jos olisin toiminut vastaavasti hän olisi raivostunut, vastasi vaan että niin olisi. Ei vaikuttanut olevan ollenkaan pahoillaan. Kysyin hetken päästä että eikö aio pyytää edes anteeksi, sitten pyysi anteeksi yhdellä sanalla. Koitin kysellä miksi teki niin, mutta minä kuulemma jankkaan. Nyt vaikuttaa murjottavan eikä varmasti tule puhumaan minulle koko iltana mitään ellen mene lepyttelemään.
Kommentit (13)
V mitä pskaa. Et todellakaan ole lentänyt tuulilasiin moottoritienopeudesta. Mikä pointti tässäkin sadussa oli?
Minä tiesin sen vatsallani ennakkoon.
Vierailija kirjoitti:
V mitä pskaa. Et todellakaan ole lentänyt tuulilasiin moottoritienopeudesta. Mikä pointti tässäkin sadussa oli?
Etkö ymmärrä kielikuvia? Tottakai lensin hyvin lähelle tuulilasia mutta ei naamani siihen kirjaimellisesti kiinni lätsähtänyt
Kuuluisiko sinun pitää autossa turvavyötä?
No tavallaan ymmärrän miestäsi, koska turvavyön pointti on olla kiinni koko matkan ajan. Ei se hämähäkki oo mikään syy avata vyötä. Koska kuitenkin olet aikuinen, saat tehdä omalla vastuulla mitä haluat, että siinä mielessä reaktio oli vähän liioiteltu. Puolensa ja puolensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ymmärrä kielikuvia? Tottakai lensin hyvin lähelle tuulilasia mutta ei naamani siihen kirjaimellisesti kiinni lätsähtänyt
Kielikuvia? Mitä kielikuvia?? Etkös kirjoittanut "hän päätti lyödä jarrut pohjaan. Vauhtia oli noin 90km/h" ja nyt et edes tuulilasiin osunut.
Keksi parempi tarina jonne ja lopeta toi typerä jankkaus. Sitähän se mieskin sanoi.
Turha äkkijarruttaminen on tieliikennelaissa erikseen kielletty liikenteen vaarantamisena tai haittaamisena. Jos olisit saanut vaikka naamaasi murtumia, teillä olisi ollut kiva kina vakuutusyhtiön kanssa, kuka teki mitä ja miksi.
Miehesi olisi tuomittu siitä jarruttamisesa ja vammantuottamuksesta, sinut turvavöiden laiminlyönnistä. Ja naamasi korjauksen olisit joutunut maksamaan itse tai käräjöimään kuluista hänen kanssaan.
Onneksi ei ole noin idiootti mies. Joskus joudun irrottamaan pieneksi hetkeksi turvavyön, kun esimerkiksi etsin jotain istuimeni takaa olevasta laukusta tai laatikosta. Tai riisun vaikka takin, jos on kuuma. Ei takuulla mies siitä hermostu, saati että yrittäisi vahingoittaa minua.
Uppoaa kuin kuuma veitsi voihin heikkolahjaisiin kotiäiteihin, joilla ei fysiikan laeista ole hajuakaan.
Tuo on rinnastettavissa pahoinpitelyyn tai sen yrityksee.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on rinnastettavissa pahoinpitelyyn tai sen yrityksee.
Samaa mieltä. Kaikenlaisia väkivaltaisia hulluja ihmiset valitsevatkin kumppaneikseen, ja sitten pitäisi vielä mokomia mulkvisteja lepytellä.
Nosta nyt hyvä nainen kytkintä ennenkuin lähtee henki.
Jssap